Gönderen Konu: BIOS ayarları nasıl olmalı?  (Okunma sayısı 2628 defa)

Çevrimdışı yinemimail

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 262
BIOS ayarları nasıl olmalı?
« : 05 Eylül 2015, 19:32:30 »
Merhaba,

Bilgisayarımın BIOS ayarlarında aklıma takılan birkaç seçenek hakkında sizden yardım umuyorum.

ADVANCED
Intel(R) Virtualization Teknology : Disabled mi olmalı, Enabled mi?

BOOT
Boot Mode : Legacy mi olmalı, Uefi mi?
External Device Boot : Disabled mi olmalı, Enabled mi?
Network Boot : Disabled mi olmalı, Enabled mi?

Bu konuda özellikle bilgisinden emin olanlar cevap verirlerse çok memnun olurum.

Saygılarımla.

Düzenleme: Başlık
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2015, 22:05:53 Gönderen: Reddet »

Çevrimdışı Kyzaghan

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 14
    • kyzaghan
    • İsmail KÖSE
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: GTX 1060
  • İşlemci: INTEL I7 7700HQ
Ynt: BIOS yarları nasıl olmalı?
« Yanıtla #1 : 05 Eylül 2015, 19:47:33 »
Alıntı yapılan: yinemimail
Merhaba,

Bilgisayarımın BIOS ayarlarında aklıma takılan birkaç seçenek hakkında sizden yardım umuyorum.

ADVANCED
Intel(R) Virtualization Teknology : Disabled mi olmalı, Enabled mi?

BOOT
Boot Mode : Legacy mi olmalı, Uefi mi? (Eğer Legacy olarak kurulum yaptıysanız UEFI olarak değiştirdiğinizde işletim sisteminiz boot edilmeyebilir.)
External Device Boot : Disabled mi olmalı, Enabled mi?
Network Boot : Disabled mi olmalı, Enabled mi?

Bu konuda özellikle bilgisinden emin olanlar cevap verirlerse çok memnun olurum.

Saygılarımla.
Merhaba,
Intel(R) Virtualization Teknology :  Eğer sanallaştırma yapmayacaksanız Intel(R) Virtualization Teknology kapalı kalmalı.
Boot Mode : UEFI desteği var ise UEFI olarak kurulum yapılmalı.
External Device Boot : Bilgisayarın USB vb. harici cihazdan boot edilebilmesi ile ilgili. Aktif olup olmaması size kalmış.
Network boot: Yanlış hatırlamıyorsam network üzerinden sistemin boot edilebilmesini sağlıyordu. Kullanacağınızı düşünmüyorum.
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2015, 19:50:15 Gönderen: Kyzaghan »

Çevrimdışı yinemimail

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 262
Ynt: BIOS yarları nasıl olmalı?
« Yanıtla #2 : 05 Eylül 2015, 22:01:20 »
Teşekkür ederim.

Boot Mode : Legacy olarak ayarlandığında bilgisayar açılıyor. UEFI olduğunda Operating system not found uyarısı alınca tekrar Legacy yaptım. Bu sorun var anlamına gelmez değil mi?

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: BIOS yarları nasıl olmalı?
« Yanıtla #3 : 05 Eylül 2015, 22:03:15 »
Sistem Geleneksel(Legacy) kipte kurulduysa UEFI'de açılmayabilir. Bir sorun olduğu anlamına gelmez.
UEFI nedir: http://www.enpedi.com/2012/12/uefi-nedir-windows-7-ve-windows-8-uefi.html