Gönderen Konu: GeForce 710M Aşırı Isınma Sorunu  (Okunma sayısı 3487 defa)

Çevrimdışı jctgu

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 13
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa
GeForce 710M Aşırı Isınma Sorunu
« : 30 Mayıs 2016, 02:02:17 »
Bİlgisayarımda Intel HD400 ve GeForce 710M var. Linuxa geçtiğimden beri oyun oynamasam bile pc 85-90 derece arasında oluyor. Bunun sebebi nedir?
Sİstem Monitörü
[img}http://imgim.com/screenshotfrom2016-05-3002:02:36.png/img]

Terminalde sensors komutu
Kod: [Seç]
acpitz-virtual-0
Adapter: Virtual device
temp1:        +85.0°C  (crit = +106.0°C)
temp2:        +29.8°C  (crit = +106.0°C)

coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Physical id 0:  +86.0°C  (high = +87.0°C, crit = +105.0°C)
Core 0:         +86.0°C  (high = +87.0°C, crit = +105.0°C)
Core 1:         +81.0°C  (high = +87.0°C, crit = +105.0°C)


Şarj takılı olduğu sürece fanlar tam devir çalışıyor. Ancak şarjdan çıkarınca fanlar sessiz oluyor. Windows yüklü iken ortalama boşta sıcaklık 65-71 arası.
« Son Düzenleme: 30 Mayıs 2016, 02:24:19 Gönderen: jctgu »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: GeForce 710M Aşırı Isınma Sorunu
« Yanıtla #1 : 30 Mayıs 2016, 11:07:51 »
Aşağıdaki bağlantılarda istenen komutların çıktılarını paylaşınız.

[warning]1 - Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler[/warning]

[warning]2 -  Ekran Kartı ile İlgili Sorularda Verilmesi Gereken Çıktılar[/warning]
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı jctgu

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 13
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa
Ynt: GeForce 710M Aşırı Isınma Sorunu
« Yanıtla #2 : 30 Mayıs 2016, 11:27:11 »
Kod: [Seç]
System:    Host: PC-270E5G-270E5U Kernel: 3.19.0-32-generic x86_64 (64 bit gcc: 4.8.2)
           Desktop: Cinnamon 2.8.6 (Gtk 3.10.8~8+qiana)
           Distro: Linux Mint 17.3 Rosa
Graphics:  Card-1: Intel 3rd Gen Core processor Graphics Controller
           bus-ID: 00:02.0
           Card-2: NVIDIA GF117M [GeForce 610M/710M/820M / GT 620M/625M/630M/720M]
           bus-ID: 01:00.0
           Display Server: X.Org 1.17.1 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa)
           Resolution: 1366x768@60.1hz
           GLX Renderer: Mesa DRI Intel Ivybridge Mobile
           GLX Version: 3.0 Mesa 10.5.9 Direct Rendering: Yes
Kod: [Seç]
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Ivybridge Mobile
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_packed_depth_stencil,
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
    GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,
Kod: [Seç]
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 3rd Gen Core processor Graphics Controller (rev 09)
01:00.0 3D controller: NVIDIA Corporation GF117M [GeForce 610M/710M/820M / GT 620M/625M/630M/720M] (rev ff)
Kod: [Seç]
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1366 x 768, maximum 32767 x 32767
LVDS1 connected primary 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
   1366x768       60.1*+
   1360x768       59.8     60.0 
   1024x768       60.0 
   800x600        60.3     56.2 
   640x480        59.9 
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VGA1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
Kod: [Seç]
cat: /etc/X11/xorg.conf: No such file or directory

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: GeForce 710M Aşırı Isınma Sorunu
« Yanıtla #3 : 30 Mayıs 2016, 11:35:24 »
Sisteminizde kurulu değilse, Intel + Nvidia hibrit GPU desteği için Bumblebee ya da Nvidia Prime seçeneklerinden birisini kurunuz. Nvidia Prime kurulumu daha basit olduğu için önerimdir.

[Nasıl] Intel + Nvidia Optimus Destekli Hibrid GPU İçin Nvidia Prime Kurulumu

Ayrıca aşağıdaki bağlantıda anlatıldığı biçimde, güç yönetimi için TLP'yi kurunuz

https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=3254.0

ve aşağıdaki mesajda gösterildiği şekilde yapılandırınız.

https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=5731.msg36481#msg36481



Not : Isınma ve fan sorunlarınları için forumda benzer konularımız mevcut, lütfen konu açmadan önce forum içi aramayı kullanmayı gözardı etmeyelim.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]