Gönderen Konu: X serverı yapılandırılmadığı için çalıştırılamıyor.  (Okunma sayısı 10931 defa)

Çevrimdışı Anywhen

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa Cinnamon
Merhaba. Bugün Pcxs2 kurdum bilgisayarıma. Sonrasında kapatıp açtığımda x sunucusu yapılandırılmadığından çalıştırılamıyor hatası verdi. Forumlarda araştırdığım şeyleri denedim. X sunucusu hatası gitti ama şimdi açılırken siyah ekranda sol üstte bir tire imgesi var ve orada donuyor.  Hiçbir şey olmuyor. Yardım ederseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Sistemin donduğu yerde, CTRL+ALT+F1 tuşları ile TTY1 uçbirimine ulaşıp aşağıdaki komutlarla MDM ve masaüstü ortamını yeniden kurmayı deneyiniz. Bahsettiğiniz sorun ilgili yazılımla alakalı görünmüyor, sistemle ilgili önemli paketleri silmiş olabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install --reinstall mdm mint-meta-cinnamon
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Anywhen

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa Cinnamon
Denedim fakat aynı yerde yine dondu.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
TTY1 uçbiriminde oturum açıp aşağıdaki komutla masaüstüne ulaşmayı dener misiniz?

Kod: [Seç]
startx
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Anywhen

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa Cinnamon
Arkadaşım testdisk kurup uyguladı ve artık iyice bozuldu. Açmaya çalıştığımda boot menu açılıyor direkt. ve hiçbir şey yapamıyorum orada da.

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Arkadaşım testdisk kurup uyguladı ve artık iyice bozuldu. Açmaya çalıştığımda boot menu açılıyor direkt. ve hiçbir şey yapamıyorum orada da.
Öncelikle GRUB'u şurada anlatıldığı yolla onarınız: [Nasıl] Grub 2 Önyükleyisinin Onarımı / Yeniden Kurulumu
Ardından Butterfly'ın söylediği komutla oturumu açmayı deneyiniz.

Çevrimdışı Anywhen

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa Cinnamon
Terminal ekranına giremiyorum maalesef. Boot menu'de kalıyor.

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Terminal ekranına giremiyorum maalesef. Boot menu'de kalıyor.
Boot Menü dediğiniz GRUB değil mi? İşletim sistemlerini seçtiğiniz ekran? Grub'un onarım bağlantısını yukarıda paylaştım.

Çevrimdışı Anywhen

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa Cinnamon
Hayır orası değil. Bilgisayar açılırken F12'ye basıp(benim bilgisayarımda) sistemi kurduğumuz ekran. Oradan başka bir şey de yapılmıyor.

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Hayır orası değil. Bilgisayar açılırken F12'ye basıp(benim bilgisayarımda) sistemi kurduğumuz ekran. Oradan başka bir şey de yapılmıyor.
O ekranda, önyükleme yapılacak aygıtı seçemiyorsanız klavyeyle veya BIOS'la ilgili bir sorun olabilir. BIOS'u sıfırlamayı denediniz mi?

Çevrimdışı Anywhen

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa Cinnamon
Ynt: X serverı yapılandırılmadığı için çalıştırılamıyor.
« Yanıtla #10 : 28 Haziran 2016, 18:05:05 »
Nasıl sıfırlayacağımı bilmiyorum maalesef. Nasıl yapacağım?

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: X serverı yapılandırılmadığı için çalıştırılamıyor.
« Yanıtla #11 : 28 Haziran 2016, 18:28:08 »
BIOS sıfırlama işlemi sistemden sisteme değişebiliyor. Öncelikle bilgisayarınızın markasına(masaüstü ise ankar markasına) göre uygun tuşla(F2,F8,F10 VS.) BIOS'a girin. -Giriş tuşuyla birlikte yüklü olan BIOS'lar da farklılık gösteriyor.- Bazı BIOS'larda altta/üstte bazılarında Exit menüsünde Default Settings F10 gibi bir ibare bulunur. Bu ibarede görülen tuşa basıp gelen uyarıyı onaylayın. Bu işlemden sonra BIOS ayarlarınız varsayılan ayarlara geri dönecektir.
İnternette BIOS'u varsayılan ayarlara döndürme anlatımlar var, bu anlatımlardan faydalanılabilir.

Çevrimdışı Anywhen

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa Cinnamon
Ynt: X serverı yapılandırılmadığı için çalıştırılamıyor.
« Yanıtla #12 : 28 Haziran 2016, 19:31:39 »
Bilgisayarım BIOS'a da girmiyor. :/

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: X serverı yapılandırılmadığı için çalıştırılamıyor.
« Yanıtla #13 : 28 Haziran 2016, 21:02:30 »
Bilgisayarım BIOS'a da girmiyor. :/
Önyüklenecek aygıtın seçim ekranındaki sorun tam olarak nedir? Aygıtı seçtikten sonra giriş(enter) tuşuna bastığınızda herhangi bir değişiklik olmuyor mu? Yoksa aygıt hiç mi seçilemiyor, klavye çalışmıyor mu?
Bilgisayarınızın markası nedir? BIOS tuşuna bilgisayar açılırken basılı tuttuğunuzda bir değişiklik olmuyor mu?

Çevrimdışı Anywhen

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3 Rosa Cinnamon
Ynt: X serverı yapılandırılmadığı için çalıştırılamıyor.
« Yanıtla #14 : 29 Haziran 2016, 15:41:47 »
Bilgisayarım Fujitsu Lifebook AH532. Aygıt görünmüyor maalesef. Bios tuşuna bastığımda siyah ekran geliyor ve ardından yine boot menu'ye dönüyor. Ben bu sorunu daha önce bir forumda belirtmiştim. İsterseniz o linki koyayım buraya eğer yasak değilse.