Gönderen Konu: Yüksek işlemci kullanımı  (Okunma sayısı 4734 defa)

Çevrimdışı Fitilli Daniyal

  • Kıdemli Penguen
  • ****
  • İleti: 740
    • /Anarzift
    • Dümen Dergi
  • Dağıtım: Linux Mint 20.1 Cinnamon
  • Masaüstü Ortamı: Gnome
  • Grafik Kartı: AMD R9 M265X - İntel HD Graphics 4600
  • İşlemci: İntel İ7 4720 HQ
Yüksek işlemci kullanımı
« : 02 Mayıs 2014, 16:34:11 »
Bilgisayarı daha yeni açtığımda bile (hiçbir program açık değilken) işlemci kullanımı %35 ila %70 arasında gezinmekte. Bilgisayarda herhangi bir kasma veya donma yok ama bu neden oluyor onu merak ettim. Çözümü varsa da iyi olur tabi.
Sorgulamaya başlayan bir bilgisayar kullanıcısının son durağı Linux'tur.

(Fitilli Daniyal için bknz: AMAT - İhsan Oktay Anar)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Yüksek işlemci kullanımı
« Yanıtla #1 : 02 Mayıs 2014, 16:51:31 »
Aşağıdaki komutların çıktılarını rica edelim.

Kod: [Seç]
inxi -F
pgrep -l "mate|cinnamon|kde|xfce"
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Fitilli Daniyal

  • Kıdemli Penguen
  • ****
  • İleti: 740
    • /Anarzift
    • Dümen Dergi
  • Dağıtım: Linux Mint 20.1 Cinnamon
  • Masaüstü Ortamı: Gnome
  • Grafik Kartı: AMD R9 M265X - İntel HD Graphics 4600
  • İşlemci: İntel İ7 4720 HQ
Ynt: Yüksek işlemci kullanımı
« Yanıtla #2 : 02 Mayıs 2014, 16:57:19 »
Kod: [Seç]
System:    Host: fitillidaniyal-System-Product-Name Kernel: 3.11.0-12-generic x86_64 (64 bit)
           Desktop: Gnome Distro: Linux Mint 16 Petra
Machine:   Mobo: ASUSTeK model: P5KPL-C/1600 version: Rev 1.xx Bios: American Megatrends version: 0401 date: 05/19/2008
CPU:       Dual core Pentium CPU E5200 (-MCP-) cache: 2048 KB flags: (lm nx sse sse2 sse3 ssse3)
           Clock Speeds: 1: 1200.00 MHz 2: 1200.00 MHz
Graphics:  Card: NVIDIA GT215 [GeForce GT 220]
           X.Org: 1.14.5 drivers: nvidia (unloaded: fbdev,vesa,nouveau) Resolution: 1440x900@59.9hz
           GLX Renderer: GeForce GT 220/PCIe/SSE2 GLX Version: 3.3.0 NVIDIA 319.60
Audio:     Card-1: Intel NM10/ICH7 Family High Definition Audio Controller driver: snd_hda_intel
           Card-2: NVIDIA High Definition Audio Controller driver: snd_hda_intel
           Sound: Advanced Linux Sound Architecture ver: k3.11.0-12-generic
Network:   Card: Sundance / IC Plus IC Plus IP100A Integrated 10/100 Ethernet MAC + PHY driver: sundance
           IF: eth0 state: unknown speed: 100 Mbps duplex: full mac: f8:1a:67:00:b8:81
Drives:    HDD Total Size: 320.1GB (62.3% used) 1: id: /dev/sda model: SAMSUNG_HD322HJ size: 320.1GB
Partition: ID: / size: 9.1G used: 7.2G (84%) fs: ext4 ID: /home size: 49G used: 27G (58%) fs: ext4
           ID: swap-1 size: 2.00GB used: 0.01GB (0%) fs: swap
RAID:      No RAID devices detected - /proc/mdstat and md_mod kernel raid module present
Sensors:   System Temperatures: cpu: 32.0C mobo: 28.0C gpu: 31C
           Fan Speeds (in rpm): cpu: 1654 sys-1: 0
Info:      Processes: 169 Uptime: 6:28 Memory: 1308.8/3953.2MB Client: Shell inxi: 1.8.4

Kod: [Seç]
25 kdevtmpfs
1699 cinnamon-sessio
1813 cinnamon-settin
2019 cinnamon-launch
2028 cinnamon
2044 cinnamon-fallba
2176 cinnamon-screen
  Bu şekilde.
Sorgulamaya başlayan bir bilgisayar kullanıcısının son durağı Linux'tur.

(Fitilli Daniyal için bknz: AMAT - İhsan Oktay Anar)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Yüksek işlemci kullanımı
« Yanıtla #3 : 02 Mayıs 2014, 17:14:16 »
Sistem Gözlemcisiniden CPU'yu kullanan uygulamayı tespit edebildiniz mi? Alternatif olarak Htop uygulamasını da kullanabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install htop
Sorun Cinnamon, Nemo, Muffin veya MDM'den kaynaklı ise burada anlatıldığı biçimde sisteminizi güncellemeyi deneyebilirsiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Fitilli Daniyal

  • Kıdemli Penguen
  • ****
  • İleti: 740
    • /Anarzift
    • Dümen Dergi
  • Dağıtım: Linux Mint 20.1 Cinnamon
  • Masaüstü Ortamı: Gnome
  • Grafik Kartı: AMD R9 M265X - İntel HD Graphics 4600
  • İşlemci: İntel İ7 4720 HQ
Ynt: Yüksek işlemci kullanımı
« Yanıtla #4 : 02 Mayıs 2014, 17:38:37 »
İşin ilginç tarafı bu başlığı açtığımdan beri %20'nin üzerine çıkmadı  ;D Sistem gözlemcisini açtığımda zaten %10'luk bir kısmı o kullanıyor. Sağlıklı bir sonuç elde edemedim ama yine de Cinnamon'u güncelliyorum şu an, bakalım sonra ne olacak.
Sorgulamaya başlayan bir bilgisayar kullanıcısının son durağı Linux'tur.

(Fitilli Daniyal için bknz: AMAT - İhsan Oktay Anar)