İyi geceler olsun,
özgürruh61, Yazılım yöneticisinden bulacağınız "wine" uygulamasını mono ve gecko paketleriyle birlikte kurduktan sonra (yoksa wine çalışmaz) herhangi bir windows oyununu (sizin için Türkçe) .exe uzantısına sağ tıklayıp, "Wine ile kur" diyerek tıpkı Windows'da program kurar gibi kurabilirsiniz.
Kurduktan sonra da programın masaüstündeki kısayolunu tıklayıp, programı (sizin için oyun) windows'daki gibi rahatlıkla çalıştırabilirsiniz.
Ben şimdiye kadar linuxmint'te grafik düzeyi yüksek programları bile yukarıda anlattığım yöntemle kurup çalıştırdım. Ve halen de çalıştırmaya devam ediyorum sorunsuz biçimde.
Yalnız hemen belirteyim, uzak masaüstü bağlantı programları gibi Windows'a özgü programları wine ile kuramıyorsunuz. Bunlar için Linux ortamında çalışan uygulamalar bulmanız gerekiyor.
Mesajlar Birleştirildi.
Bu arada bir noktayı daha belirteyim:
www.gezginler.net adresinden istediğiniz Windows oyununu ve programını indirip wine ile Linuxmint ortamında kurabilirsiniz.
Bu sitede aynı zamanda Linux uygulamaları da var. Fakat Linuxmint'le ne kadar sağlıklı çalışır ve hatta sağlıklı kurulabilir mi... Tartışılabilir!