Gönderen Konu: [Nasıl] Linux Mint 17.x - Intel + Nvidia Hibrit GPU İçin Bumblebee Kurulumu  (Okunma sayısı 190181 defa)

Çevrimdışı tux5

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 41
  • Dağıtım: Linux Mint 18 Cinnamon 64 Bit
Bir de aşağıdaki komut çalışırken çıktıyı kontrol eder misiniz?

Kod: [Seç]
optirun glxgears
Optirun komutu ile uygulamaları ilişkilendirmek için menü düzenleme aracını da kullanabilirsiniz. Cinnamon için aşağıdaki komutla açabilirsiniz.

Kod: [Seç]
cinnamon-menu-editor
Nvidia kart ile çalışmasını istediğiniz uygulamayı bulup, başlatıcı komutunun başına optirun eklemek yeterli olacaktır.
Terminalde optirun glxgears komutunu çalıştırdım.FPS'ler yüksek.Fan çalışmaya başladı.Ama başka bir terminalde çarklar dönerken yine çıktı aynı oluyor:
Kod: [Seç]
glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Haswell Mobile
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_packed_depth_stencil,
    GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,

Çevrimdışı yyz

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 111
  • Dağıtım: Linux Mint 19.3 64bit
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
Bende yeri gelmişken bişey sorayım... Bugün ana depodan nvidia-340 sürümüne güncelleme oldu. Gördüğüm kadarıyla da bir sorun yok. bumblebee.conf dosyasında nvidia-331 olan yerleri nvidia-340 olarak değiştirdim. Başka bir şey yapmaya gerek var mı?

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Bumblebee.conf dosyasındaki değişiklik yeterli, değişiklik sonrası ya sistemi yeniden başlatınız ya da Bumblebee kurulumu ile ilgili konuda bahsedildiği biçimde Bumblebee servisini yeniden başlatınız.

Not : Mesajlar karışıklık olmaması ve konu bütünlüğü açısından bölünerek "[Nasıl] Intel + Nvidia Optimus Destekli Hibrid GPU İçin Nvidia Prime Kurulumu" konusu ile birleştirilmiştir.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı kuntay

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 5
  • Dağıtım: LMDE 2 Cinnamon 64-Bit
  • Grafik Kartı: NVIDIA G86GLM (Quadro FX 360M)
  • İşlemci: Intel Core 2 Duo 2.5 GHz x 2
Bu konu için teşekkürler [member=8]Butterfly[/member] .
Çok faydasını gördüm.

Çevrimdışı uyusuk

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 172
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia GeForce GTX 960M/intel HD Graphics 530
  • İşlemci: İntel Core i7
Aldığım hata
Kod: [Seç]
~ $ optirun glxgears
[ 3380.122599] [ERROR]The Bumblebee daemon has not been started yet or the socket path /var/run/bumblebee.socket was incorrect.
[ 3380.122630] [ERROR]Could not connect to bumblebee daemon - is it running?

Kod çıktıları:
Kod: [Seç]
~ $ optirun -vvv glxgears
[ 3126.109785] [DEBUG]Reading file: /etc/bumblebee/bumblebee.conf
[ 3126.110150] [INFO]Configured driver: nvidia
[ 3126.110221] [ERROR]The Bumblebee daemon has not been started yet or the socket path /var/run/bumblebee.socket was incorrect.
[ 3126.110244] [DEBUG]Socket closed.
[ 3126.110271] [ERROR]Could not connect to bumblebee daemon - is it running?
Kod: [Seç]
~ $ cat /etc/bumblebee/bumblebee.conf
# Configuration file for Bumblebee. Values should **not** be put between quotes

## Server options. Any change made in this section will need a server restart
# to take effect.
[bumblebeed]
# The secondary Xorg server DISPLAY number
VirtualDisplay=:8
# Should the unused Xorg server be kept running? Set this to true if waiting
# for X to be ready is too long and don't need power management at all.
KeepUnusedXServer=false
# The name of the Bumbleblee server group name (GID name)
ServerGroup=bumblebee
# Card power state at exit. Set to false if the card shoud be ON when Bumblebee
# server exits.
TurnCardOffAtExit=false
# The default behavior of '-f' option on optirun. If set to "true", '-f' will
# be ignored.
NoEcoModeOverride=false
# The Driver used by Bumblebee server. If this value is not set (or empty),
# auto-detection is performed. The available drivers are nvidia and nouveau
# (See also the driver-specific sections below)
Driver=nvidia
# Directory with a dummy config file to pass as a -configdir to secondary X
XorgConfDir=/etc/bumblebee/xorg.conf.d

## Client options. Will take effect on the next optirun executed.
[optirun]
# Acceleration/ rendering bridge, possible values are auto, virtualgl and
# primus.
Bridge=auto
# The method used for VirtualGL to transport frames between X servers.
# Possible values are proxy, jpeg, rgb, xv and yuv.
VGLTransport=proxy
# List of paths which are searched for the primus libGL.so.1 when using
# the primus bridge
PrimusLibraryPath=/usr/lib/x86_64-linux-gnu/primus:/usr/lib/i386-linux-gnu/primus
# Should the program run under optirun even if Bumblebee server or nvidia card
# is not available?
AllowFallbackToIGC=false


# Driver-specific settings are grouped under [driver-NAME]. The sections are
# parsed if the Driver setting in [bumblebeed] is set to NAME (or if auto-
# detection resolves to NAME).
# PMMethod: method to use for saving power by disabling the nvidia card, valid
# values are: auto - automatically detect which PM method to use
#         bbswitch - new in BB 3, recommended if available
#       switcheroo - vga_switcheroo method, use at your own risk
#             none - disable PM completely
# https://github.com/Bumblebee-Project/Bumblebee/wiki/Comparison-of-PM-methods

## Section with nvidia driver specific options, only parsed if Driver=nvidia
[driver-nvidia]
# Module name to load, defaults to Driver if empty or unset
KernelDriver=nvidia-352
PMMethod=auto
# colon-separated path to the nvidia libraries
LibraryPath=/usr/lib/nvidia-352:/usr/lib32/nvidia-352
# comma-separated path of the directory containing nvidia_drv.so and the
# default Xorg modules path
XorgModulePath=/usr/lib/nvidia-352/xorg,/usr/lib/xorg/modules
XorgConfFile=/etc/bumblebee/xorg.conf.nvidia

## Section with nouveau driver specific options, only parsed if Driver=nouveau
[driver-nouveau]
KernelDriver=nouveau
PMMethod=auto
XorgConfFile=/etc/bumblebee/xorg.conf.nouveau

Kod: [Seç]
~ $ cat /etc/bumblebee/xorg.conf.nvidia
Section "ServerLayout"
    Identifier  "Layout0"
    Option      "AutoAddDevices" "false"
    Option      "AutoAddGPU" "false"
EndSection

Section "Device"
    Identifier  "DiscreteNvidia"
    Driver      "nvidia"
    VendorName  "NVIDIA Corporation"

#   If the X server does not automatically detect your VGA device,
#   you can manually set it here.
#   To get the BusID prop, run `lspci | egrep 'VGA|3D'` and input the data
#   as you see in the commented example.
#   This Setting may be needed in some platforms with more than one
#   nvidia card, which may confuse the proprietary driver (e.g.,
#   trying to take ownership of the wrong device). Also needed on Ubuntu 13.04.
    BusID "PCI:01:00:0"

#   Setting ProbeAllGpus to false prevents the new proprietary driver
#   instance spawned to try to control the integrated graphics card,
#   which is already being managed outside bumblebee.
#   This option doesn't hurt and it is required on platforms running
#   more than one nvidia graphics card with the proprietary driver.
#   (E.g. Macbook Pro pre-2010 with nVidia 9400M + 9600M GT).
#   If this option is not set, the new Xorg may blacken the screen and
#   render it unusable (unless you have some way to run killall Xorg).
    Option "ProbeAllGpus" "false"

    Option "NoLogo" "true"
    Option "UseEDID" "false"
    Option "UseDisplayDevice" "none"
EndSection
Kod: [Seç]
~ $ cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: Böyle bir dosya ya da dizin yok
Kod: [Seç]
~ $ dpkg -l | egrep 'nvidia|bumblebee|primus|prime|virtualgl'
ii  bumblebee                                                   3.2.1-93~trustyppa1                                 amd64        NVIDIA Optimus support
ii  bumblebee-nvidia                                            3.2.1-93~trustyppa1                                 amd64        NVIDIA Optimus support using the proprietary NVIDIA driver
ii  nvidia-352                                                  352.79-0ubuntu0~gpu14.04.1                          amd64        NVIDIA binary driver - version 352.79
ii  nvidia-prime-applet                                         1.0.3                                               all          An applet for NVIDIA Prime
ii  nvidia-settings                                             361.28-0ubuntu0~gpu14.04.1                          amd64        Tool for configuring the NVIDIA graphics driver
ii  primus                                                      20150328-1~trustyppa1                               amd64        client-side GPU offloading for NVIDIA Optimus
ii  primus-libs:amd64                                           20150328-1~trustyppa1                               amd64        Shared libraries for primus
ii  virtualgl                                                   2.4.1-1~trustyppa1                                  amd64        Toolkit for displaying OpenGL applications to thin clients
ii  virtualgl-libs:amd64                                        2.4.1-1~trustyppa1                                  amd64        Library files for virtualgl
Kod: [Seç]
~ $ lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation G96M [GeForce GT 130M] (rev a1)

Steam'den cs:go indirmiştim windozda sorunsuz oynuyordum fakat mintte grafik sorunu ile karşılaştığım için bumblebee yüklemeye çalıştım bu hatayı verdi.
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2016, 19:43:15 Gönderen: uyusuk »
"İnsanlar,diğer insanların hep onların yerine işleri yapmasını bekliyorlar."

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Alıntı
Could not connect to bumblebee daemon - is it running?

Bumblebee servisi ile ileilgili bir sorun olabilir, servisi yeniden başlatıp deneyiniz.

Kod: [Seç]
sudo service bumblebeed restart
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı uyusuk

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 172
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia GeForce GTX 960M/intel HD Graphics 530
  • İşlemci: İntel Core i7
Kod: [Seç]
~ $ sudo service bumblebeed restart
[sudo] password for uyusuk:
stop: Unknown instance:
bumblebeed start/running, process 32195

Kod: [Seç]
~ $ optirun glxgears
[ 6755.376323] [ERROR]The Bumblebee daemon has not been started yet or the socket path /var/run/bumblebee.socket was incorrect.
[ 6755.376417] [ERROR]Could not connect to bumblebee daemon - is it running

Aynı hatayı alıyorum.

Programda oluyor sanırım fakat terminal de hata veriyor.Ayrıca cs:go'yu seçeneklerde bulamadım.

« Son Düzenleme: 27 Şubat 2016, 20:42:08 Gönderen: uyusuk »
"İnsanlar,diğer insanların hep onların yerine işleri yapmasını bekliyorlar."

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Aşağıdaki komutla paketleri yeniden kurup, sistemi yeniden başlatmayı deneyebilirsniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install --reinstall nvidia-352 linux-headers-generic linux-headers-$(uname -r) bbswitch
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı uyusuk

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 172
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia GeForce GTX 960M/intel HD Graphics 530
  • İşlemci: İntel Core i7
Şu hatayı verdi
Kod: [Seç]
~ $ sudo apt-get install --reinstall nvidia-352 linux-headers-generic linux-headers-$(uname -r) bbswitch
[sudo] password for uyusuk:
Paket listeleri okunuyor... Bitti
Bağımlılık ağacı oluşturuluyor       
Durum bilgisi okunuyor... Bitti     
E: bbswitch paketi bulunamadı

Şuan bilgisayar görüntüsü çok kötü,masaüstü sanki browserda bir sayfada gezinirmiş gibi aşağı yukarı doğru kaydırılıyor,ekrana sığmıyor.(Ekran görüntüsünde görüldüğü gibi değil şuan masaüstü)
Ekranda gösterilen uyarı:
"İnsanlar,diğer insanların hep onların yerine işleri yapmasını bekliyorlar."

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Şu an Cinnamon 2D kipinde çalışıyor, bu sebeple CPU daha fazla kullanılıyor.

Komutu düzelttim, aşağıdaki komutu çalıştırıp sistemi yeniden başlatınız.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install --reinstall nvidia-352 linux-headers-generic linux-headers-$(uname -r) bbswitch-dkms
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı uyusuk

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 172
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia GeForce GTX 960M/intel HD Graphics 530
  • İşlemci: İntel Core i7
Durum çok daha kötü oldu.Şimdi baya büyüdü nesneler,ekrana sığmıyor.Ekran görüntüleri:

"İnsanlar,diğer insanların hep onların yerine işleri yapmasını bekliyorlar."

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
O zaman aşağıdaki komutla Bumblebee ile ilgili paketleri siliniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get purge bumblebee nvidia-352 nvidia-settings bumblebee-nvidia primus virtualgl primus primus-libs:amd64 virtualgl-libs:amd64 
Yukarıdakileri yazdıktan sonra, son anda farkettiğim bir şey oldu. Aşağıdaki çıktıya göre sizin sisteminizde Intel + Nvidia hibrit GPU mevcut değil, sadece Nvidia GPU olduğu görünüyor. Bu durumda yukarıdaki komutlar ile ilgili paketleri kaldırınız ve sistemi yeniden başlatınız. Sonra sürücü yöneticisini açıp önerilen sürücüyü kurunuz.

Alıntı
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation G96M [GeForce GT 130M] (rev a1)
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı uyusuk

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 172
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia GeForce GTX 960M/intel HD Graphics 530
  • İşlemci: İntel Core i7
teşekkürler.Önerilen sürücüyü de yükleyince cs:go grafiği de  düzeldi.Tek sorun fps :/
"İnsanlar,diğer insanların hep onların yerine işleri yapmasını bekliyorlar."

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Tek sorun fps :/

Nvidia Ayar Yöneticisinden dikey sennronizasyon ayarını (Sync to Vblank) pasifleştirin.



Sonra Cinnamon için, Sistem Ayarları => Genel => "Tam pencerlerde görüntü birleştirme özelliğini pasifleştir" seçeneğini açık duruma getirin.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı uyusuk

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 172
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia GeForce GTX 960M/intel HD Graphics 530
  • İşlemci: İntel Core i7
teşekkür ederim küçük bir artış oldu fakat yeterli değil maalesef :/Forumda bir kaç konu gördüm belki yardımı olur.
"İnsanlar,diğer insanların hep onların yerine işleri yapmasını bekliyorlar."