Forumla birçok soru/sorun/cevap olmasına rağmen istediğim cevabı bulamadım. Ayrıca yaşadığım sorun için en uygun konu alanı "Kurulum Öncesi ve Sonrası " alt başlığı gibi geldi. Bu konu için uygun yer burası değilse özür dilerim kusuruma bakmayın doğru yeri belirtmeniz durumunda orada çare arayacağım.
Sorum şu;
Programlamaya merakım var özellikle nesne yönelimi ile ilgili olanlara (python, android, java ) ayrıca Web developer yanım olmasada genel kültür düzeyinde bilgi sahibi olma adına web kodları ilede ilgileniyorum. 7 yıllıkta kişisel olarak linux türevi os kullanıcısıyım. Çalıştığım kuruma güvenlik nedeni telefon dahil bilgisayar vs gibi cihazlar sokamıyorum sadece flash bellek iznimiz var. İşyerindeki bilgisayarları interneti kısıtlı olacak şekilde(domain alanı içinde) kulllanabiliyoruz. Hem evde hem dışarıda hem okulda hemde iş yerinde mobil olarak kullanabileceğim platformdan bağımsız (usbden boot edilebilen her pc de çalıştırabilecek) hem linux hemde windowsun bir arada olduğu bir flash /usb bellek oluşturmak istiyorum. Bu flash bellektede linux için eclipse, netbeans, LAMP server vs windows için eclipse, netbeans, wamp dreamwear vs gibi uygulamarı kullanabilmek projelerimi iki OS içinde ortak workspacede şekillendirmek istiyorum. Böyle birşey mümkün müdür? Mümkünse bu hususta donanım ve yazılım önerileriniz nedir? USB 3.0 32GB/64GB flash bellek ya da SSD, ubuntu mint - windows 7,10 gibi uyumlu çalışabilecek sürümler vs bildiğiniz şeyler varsa paylaşabilir misiniz? USB belleğe kurulan OSlar live USB/Cd olmamalı real bir şekilde çalışmalı program yükleme kaldırma değişiklik yapma vs.
Daha önceden USB bellekteki live linux mint 17 yi başka bir usb 3.0 16 gb belleğe normal hdd ye kurar gibi grubuda başa alacak şekilde kurdum.
PC yi 16 gb lik yeni usb olmadan windows ile başlatamaz oldum. ayrıca mint 17 yi (linux kurulu usb + hdd ile olunca başlıyordu) başlattıktan sonra yaptığım tüm ayarlar wifi kaydı klasörler tema vs pc yeniden başlatınca mintteki ayarları kaybediyordum. Baktım yordu beni bıraktım şimdi yeniden merakım depreşti. Bu hususta bilgisi önerisi olan paylaşabilir mi?
Saygılarımla