Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: Reddet - 19 Haziran 2014, 19:55:26

Başlık: Sistem İso Olarak Kayıt Edilebilir Mi?
Gönderen: Reddet - 19 Haziran 2014, 19:55:26
merhaba arkadaşlar. mesele biraz karışık ama elimden geldiğince basit anlatmaya çalışacağım.
Diyelim ki şimdi ben Linux Mint 16'yı kurdum. Bütün sistem ayarlarını yaptım, ek programları da yükledim. kişileştirmeleri de ayarladım. bunu iso olarak kayıt edip CD'ye atabilir miyim? yani yeniden yüklediğimde bu programlar ve kişileştirmeler kaybolmadan yükleyebilir miyim? bunun bir sakıncası yok diye düşünüyorum zaten linux özgür yazılım?
yani arkadaşlar demek istediğim yapılabilir mi? yapılırsa nasıl yaparım? vaktini ayırıp cevap yazan arkadaşlara çok çok teşekkür ederim şimdiden :)
Başlık: Ynt: Sistem İso Olarak Kayıt Edilebilir Mi?
Gönderen: Genizcil_N - 19 Haziran 2014, 20:08:19
Aynı soruyu geçen gün Pardus forumunda görmüştüm. Clonezilla ile mümkünmüş.
http://forum.pardus.net.tr/index.php?topic=2062.msg11191#msg11191
Düzenleme: Ubuntu wiki'de de remastersys'yi buldum:
http://wiki.ubuntu-tr.net/index.php?title=Remastersys_ile_sistem_yede%C4%9Fi_almak
Başlık: Ynt: Sistem İso Olarak Kayıt Edilebilir Mi?
Gönderen: Reddet - 19 Haziran 2014, 20:12:20
Teşekkür Ederim Tamda Aradığım Buydu.  :)
Başlık: Ynt: Sistem İso Olarak Kayıt Edilebilir Mi?
Gönderen: Reddet - 19 Haziran 2014, 20:42:45
peki bu iş programsız yapılmıyor mu sorması ayıp?  ::)
Başlık: Ynt: Sistem İso Olarak Kayıt Edilebilir Mi?
Gönderen: Genizcil_N - 20 Haziran 2014, 09:09:03
Programsız yapılıp yapılmadığını bilmiyorum. Eğer bu programların kullanımı zor derseniz google'dan
Alıntı
linux backup iso
şeklinde arayarak farklı yedekleme programları bulabilirsiniz. dd komutuyla sabit disk'in kopyası oluşturulabiliyor. Fakat bunu yaptığınızda dvd/cd gibi ufak boyutlu ortamlara sığmaz.
http://www.backuphowto.info/linux-backup-hard-disk-clone-dd
Başlık: Ynt: Sistem İso Olarak Kayıt Edilebilir Mi?
Gönderen: aykenamint - 20 Haziran 2014, 09:20:08
Remastersys ile dediğini yapabilirsin.
Başlık: Ynt: Sistem İso Olarak Kayıt Edilebilir Mi?
Gönderen: Reddet - 20 Haziran 2014, 15:24:44
aslında diskler aracında yedekleme aracı var ama hata veriyor.
Başlık: Ynt: Sistem İso Olarak Kayıt Edilebilir Mi?
Gönderen: Reddet - 20 Haziran 2014, 15:34:05
Remastersys ile dediğini yapabilirsin.
önerin için teşekkür ederimç gerçekten diğerine göre kullanması daha kolay :)