Linux Mint Türkiye

Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: minteger - 17 Ağustos 2014, 13:49:35

Başlık: Eski sistem için Linux
Gönderen: minteger - 17 Ağustos 2014, 13:49:35
p4 2.4 ve 512MB 333mhz ram için bir sistem tavsiyesi bekliyorum. Her nakadar iyigibi görünsede, pek iyi değil.

2 adet 40 lık harddisk var. Ve kurulum muhakkap disk e yapılacak.

LM 13 xfce yükledim ancak 10 dakikada açılıyor ve çok yavaş çalışıyor.

Yapılacak işlemler:

İnternette gezinme, video izleme.

İnternetten B2B sisteme bağlanma.

Özelliklede ofis programı kullanma.

Burada dikkat edeceğim şey dil desteğinin olması ve kolay kullanımı ve hızlı çalışması mümkün olduğunca hızlı.

Emmabuntüs, puppy, arch, xubuntu, lubuntu dağıtımları aklımda şuan.

Çünkü bilgisayara genel itibari ile yabancı birisi kullanacak. Teşekkürler.

Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: Çağrı07 - 17 Ağustos 2014, 14:47:33
Peppermint 5 yüklenebilir. Ubuntu 14.04 tabanlı olduğu için 2019 yılına kadar destek alacak. Eski donanımlı sistemler için uygun görünüyor  :)
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: Quaoar - 17 Ağustos 2014, 16:44:14
Puppy daha uygun olur sizin için.
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: Reddet - 17 Ağustos 2014, 16:57:59
Slax mutlaka işini görür..
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: dev@mehmet - 17 Ağustos 2014, 17:18:50
Slax kurulumsuz çalışan bir sistem ama arkadaş slax kullanacaksa sonradan uygulama eklemesi gerekiyor.
Bana sorsanız slax'ı tavsiye etmem
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: minteger - 17 Ağustos 2014, 17:55:50
Slax kurulumsuz çalışan bir sistem ama arkadaş slax kullanacaksa sonradan uygulama eklemesi gerekiyor.
Bana sorsanız slax'ı tavsiye etmem
Haklısın. Tavsiye veren arkadaşa da teşekkür ederim. Ancak şuan diğer seçenekleri inceliyorum. Pepermint i de koydum cebe.. Şuan LM13 ü yeniden yükledim. Nette falan kasılırdurumda hala biraz. Diğer seçenekleri değerlendirmek isteyecğim sanırım. Pepermint i biraz araştıralım.
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: Reddet - 17 Ağustos 2014, 18:31:55
Slax kurulumsuz çalışan bir sistem ama arkadaş slax kullanacaksa sonradan uygulama eklemesi gerekiyor.
Bana sorsanız slax'ı tavsiye etmem
Haklısın. Tavsiye veren arkadaşa da teşekkür ederim. Ancak şuan diğer seçenekleri inceliyorum. Pepermint i de koydum cebe.. Şuan LM13 ü yeniden yükledim. Nette falan kasılırdurumda hala biraz. Diğer seçenekleri değerlendirmek isteyecğim sanırım. Pepermint i biraz araştıralım.
Evet istersen ilk önce Slax'ı live olarak bir dene. Eğer herhangi bir hata almazsan, Slax ile eşdeğer işletim sistemlerini kurarsın.
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: Reddet - 17 Ağustos 2014, 18:33:22
Slax kurulumsuz çalışan bir sistem ama arkadaş slax kullanacaksa sonradan uygulama eklemesi gerekiyor.
Bana sorsanız slax'ı tavsiye etmem
Slax RAM'a kopyalalanıp ortamdan bağımsız olarak çalışıyor..
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: dev@mehmet - 17 Ağustos 2014, 18:49:58
Alıntı yapılan: anony
Alıntı yapılan: metrekup - Bugün, 17:18:50 (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=1477.msg9188#msg9188)Slax kurulumsuz çalışan bir sistem ama arkadaş slax kullanacaksa sonradan uygulama eklemesi gerekiyor.
Bana sorsanız slax'ı tavsiye etmemSlax RAM'a kopyalalanıp ortamdan bağımsız olarak çalışıyor..
Evet kismen de olsa doğru ama kullanıcının kaydettiği dosyalar RAM'de kaldığı için bilgisayar kapanınca hepsi gidiyor. Ama bilgisayar kapanmadan RAM'i kaydetmenin yolu var mıdır bilmiyorum.
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: Quaoar - 17 Ağustos 2014, 18:53:23
SLAX KDEli bir dağıtım. KDE zaten en az 350 mb ram kullanıyor. Size geriye anca 50 mb ram kalır sistem çok çabuk donar.
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: Çağrı07 - 17 Ağustos 2014, 19:19:59
[member=660]minteger[/member] Anakart modelini yazarsanız size en fazla ne kadar bellek desteklediğini yazabiliriz, Zira 512Mb bellek yerine 1Gb bellek uygulama(lar) için daha rahat uyum alanı sağlayacaktır.

[member=660]minteger[/member] unutmadan Takas Alanı'na ne kadar ayırıyorsunuz ?
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: Reddet - 17 Ağustos 2014, 20:21:03
SLAX KDEli bir dağıtım. KDE zaten en az 350 mb ram kullanıyor. Size geriye anca 50 mb ram kalır sistem çok çabuk donar.
E o zaman Linux Mint 3-4 Kursun? :)
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: minteger - 20 Ağustos 2014, 02:08:35
Cevap yazan herkese teşekkür ederim.

Ram aslında 1gb. ancak 512 lik kitin biri oyun bozanlık yaptığı için işi garantiye almak istiyorum.

İşin aslı 40 gb lık iki HDD kullanıyordum. Birisi önce falso verip sonra yeter abi ben işi bırakıyorum deyince diğeri ile yola devam devam ettim.

Üzerine LM13 xfce kurdum. Şuan 1gb ram 2.4 gh p4 işlemci 40 gb harddisk ve hd 3000 intel civarı yada altı bir bütünleşik ekran kartına sahip anakartla devam ediyorum.

Ancak yinede farklı bir dağıtım daha kurabilirim. yaklaşık 4 gb lık bir boşluk ayırdım ve takas alanımda yaklaşık 2.5 gb. Bu 4gb lık alanada her ihtimale karşı bir sistem daha kurmayı düşünüyorum. Şuan sesin cırıltılı gelmesi dışında bi sorun gözükmüyor. Haliyle youtub ve internette biraz yavaş. Yoksa böyle kalsa mı diye bir düşünce daha var içimde.
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: doktordeman - 20 Ağustos 2014, 02:19:45
Bende bir zamanlar eski bir netbook vardi en iyi verimi manjaro xfceden almistim basit kullanici yeterlidir bence. Gerci 1 senedir bilgisayarim yok en son ne yaptilar bilmiyorum.
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: minteger - 22 Ağustos 2014, 15:29:48
manjaro..  ???

Ama şimdilik. Puppy kurdum bir usb ye. LM13 ün başına bişey gelirse yada başka kullanım için puppy ile devam edecek gibiyim. Ancak pencere yöneticisine pek ısınamadım. Tek tıklayınca açıyor öğeleri kullanımı genel itibari ile bi alışkanlık yada ayar değişikliği isteyecek.
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: meda - 22 Ağustos 2014, 19:59:28
Manjarobox (Arch tabanlı) ve Crunchbang (Debian tabanlı) bakabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Eski sistem için Linux
Gönderen: minteger - 25 Ağustos 2014, 00:18:54
Manjarobox (Arch tabanlı) ve Crunchbang (Debian tabanlı) bakabilirsiniz.

Dikkate alınmıştır.