Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: mhm60 - 07 Mart 2014, 22:10:46
-
Merhabalar arkadaşlar. Hangi dosya sistemini kullanıyor Linux mint? Başka bilgisayarıma da yükleyeceğim kurulumda biçimlendirme ile uğraşmak istemiyorum. Alanı formatlayıp kuruluma geçicem direk
-
Linux altında kullanabileceğiniz bir çok dosya sistemi mevcut, genel olarak Ext3 ve Ext4 dosya sistemi kullanılıyor. Siz Ext4 dosya sistemini kullanabilirsiniz.
-
Ext4 kullanıyor ve ayrıca ram miktarının 2 katı kadar takas alanı(swap) oluşturman tavsiye ediliyor. Kurulum esnasında disk formatlama işi çok kısa sürüyor. Bence ona aldırış etmeyin.
-
Ext4 kullanıyor ve ayrıca ram miktarının 2 katı kadar takas alanı(swap) oluşturman tavsiye ediliyor. Kurulum esnasında disk formatlama işi çok kısa sürüyor. Bence ona aldırış etmeyin.
Şu iki katı olayı nereden çıkıyor? Diyelim 16GB ram var, 32GB bellek ayırmak biraz abes değil mi?
-
Linux işletim sistemlerinde sahip olduğunuz fiziksel RAM ‘în daha fazla belleğe ihtiyaç duyduğunda hard diskinizi kullanarak size fiziksel bellek gibi kullanmanızı sağlayan sisteme Swap diyoruz.
512 MB ile 2GB arasında RAM varsa RAM boyutunun 1,5 katı kadar,
2 GB ile 16 GB arasında RAM varsa RAM boyutu kadar,
16 GB dan fazla RAM varsa 16GB swap alanı oluşturmak yeterlidir.
-
Ext4 kullanıyor ve ayrıca ram miktarının 2 katı kadar takas alanı(swap) oluşturman tavsiye ediliyor. Kurulum esnasında disk formatlama işi çok kısa sürüyor. Bence ona aldırış etmeyin.
Şu iki katı olayı nereden çıkıyor? Diyelim 16GB ram var, 32GB bellek ayırmak biraz abes değil mi?
Bana da hep saçma gelmiştir. Anladığım kadarıyla Linux ram'ın hepsi dolmadan ama dolmaya yakın swap alanını kullanmaya başlıyor. Güvenlik ve seri çalışma amaçlı olabilir.
-
Linux işletim sistemlerinde sahip olduğunuz fiziksel RAM ‘în daha fazla belleğe ihtiyaç duyduğunda hard diskinizi kullanarak size fiziksel bellek gibi kullanmanızı sağlayan sisteme Swap diyoruz.
512 MB ile 2GB arasında RAM varsa RAM boyutunun 1,5 katı kadar,
2 GB ile 16 GB arasında RAM varsa RAM boyutu kadar,
16 GB dan fazla RAM varsa 16GB swap alanı oluşturmak yeterlidir.
Hocam 16 gb ram'e 16 gb swap alanı biraz ütopik gibi görünüyor sanki? Ben 4 gb ram'e 1,5 gb takas alanı ayırdım. Bir sıkıntım da yok ama?