Linux Mint Türkiye
Diğer => Konu Dışı => Konuyu başlatan: yinemimail - 22 Ekim 2015, 16:27:45
-
Mint Cinnamon kullanırken sistem gayet performanslı ve hızlıydı. Bugün gün içerisinde tekrar Mint kurmayı düşünüyorum. Bu kez Xfce kursam nasıl olur?
64 bit
Intel Core i3 - 3120M
2.50 Ghz
4 GB RAM
Intel HD Graphics 4000
-
Merhaba,
RAM'den bir miktar daha fazla performans alabilirsiniz, deneyin derim.
-
Merhaba,
RAM'den bir miktar daha fazla performans alabilirsiniz, deneyin derim.
Peki Cinnamon'a göre daha sade ve daha mı kararlı?
-
Xfce, Cinnamon'a göre çok daha önce geliştirilmeye başlanmış GTK üzerine yapılandırılmış bir masaüstü ortamıdır.
Kişisel deneyimime göre diyebileceğim, evet aynen daha stabil.
Sadelik görecelidir, bana göre gayet sade.
-
Xfce, Cinnamon'a göre çok daha önce geliştirilmeye başlanmış GTK üzerine yapılandırılmış bir masaüstü ortamıdır.
Kişisel deneyimime göre diyebileceğim, evet aynen daha stabil.
Sadelik görecelidir, bana göre gayet sade.
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Aynı zamanda Youtube'dan da epey araştırdım. Cinnamon'a nazaran bana çok daha hitap edecek gibi duruyor.
Resmi sitesinden http://www.linuxmint.com/edition.php?id=194 .iso dosyası inmek üzere. MD5 doğrulaması yapmama gerek var mı?
Mesajlar Birleştirildi.
Tamamdır, şuradan http://wiki.ubuntu-tr.net/index.php?title=Md5_kontrolü doğrulamayı da yaptım ve şuradaki http://www.linuxmint.com/edition.php?id=194 kod ile aynı çıktı. Bu bilgiyi de verdim ki belki birilerinin işine yarar.
Tekrar tekrar teşekkür ederim [member=1992]Conqueror[/member]
-
Cinnamon niye kurmuyorsunuz hocam. xfce ye göre daha iyi ve kullanışlı. Donanım olarakta çok rahat kaldırabilir cinnamon masaüstünü.
Saygılar.
-
Cinnamon niye kurmuyorsunuz hocam. xfce ye göre daha iyi ve kullanışlı. Donanım olarakta çok rahat kaldırabilir cinnamon masaüstünü.
Saygılar.
İlginiz için çok teşekkür ederim. Cinnamon kurdum, birkaç ay kullandım. Gayet memnun kaldım. Sorunsuz ve fazlasıyla hızlıydı fakat hem bir de Xfce deneyeyim dedim hem de araştırmalarıma göre daha sade ve kararlı olduğuna dair kanıya vardım. En azından denemiş olayım.
-
Olur bir deneyin hocam en azından merakınızı gidermiş olursunuz :)
Arasında ki farkı ve performansı daha iyi analiz edebilirsiniz.
Keyifli çalışmalar diliyorum.
-
Olur bir deneyin hocam en azından merakınızı gidermiş olursunuz :)
Arasında ki farkı ve performansı daha iyi analiz edebilirsiniz.
Keyifli çalışmalar diliyorum.
Çok teşekkür ederim [member=1676]mehmethanifi[/member] :)
-
Mate i denesen daha iyi olur bence. Xfce cinnamon dan sonra aşırı basit gelir. Ben manjaroya geçtim onda Xfce ve KDE iso kalıpları ile geliyor. Makinem eski olduğu için haliyle Xfce olanı seçmek zorunda kaldım. Xfce kötü değil ama biraz makyajlanması gerekiyor. LM'deki hazır hali win98 arayüzü gibi.
-
Mate i denesen daha iyi olur bence. Xfce cinnamon dan sonra aşırı basit gelir. Ben manjaroya geçtim onda Xfce ve KDE iso kalıpları ile geliyor. Makinem eski olduğu için haliyle Xfce olanı seçmek zorunda kaldım. Xfce kötü değil ama biraz makyajlanması gerekiyor. LM'deki hazır hali win98 arayüzü gibi.
Nedense Mate bana itici geldi. Aslında Cinnamon'dan sonra aşırı basit gelmesi benim işime daha çok yarar çünkü en azından iyice pişeyim, sonra Cinnamon'a ve belki de başka bir dağıtıma geçerim.
Manjaro benim çok ilgimi çekiyor fakat cesaret edemedim bir türlü. Sanırım benim gibi acemilere pek hitap etmiyor, öyle mi? Siz memnun musunuz? Türkçe durumu nasıl ve Mint'e göre daha stabil ve sorunsuz mu?
İki gün önce bir DVD'ye Debian yükledim, kurmadım. Belki de kurmam. Debian'a da ilgim var nedense ama Manjaro kadar yok.
Ek bir soru daha: En stabil, sorunsuz, performanslı, hızlı dağıtım hangisi?