Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: barbarospeder - 20 Mayıs 2014, 07:22:54

Başlık: Farkları ne?
Gönderen: barbarospeder - 20 Mayıs 2014, 07:22:54
Merhaba arkadaşlar,

Ben eski bir Ubuntu ve Pardus kullanıcısıyım, yani eski desemde öyle yıllarca kullanmışlığım yok. 1-2 aylığına ubuntu kullanıyordum, ikidebir beni deli edince projeler yüzünden Windows'a geçtim.
Şimdi ise windows'un yanına kurmayı düşünüyorum Mint'i.
Ama sitesinde sürümleri ayırmışlar.
Bunların farkı ne?
Mate, Cinnamon...
Websitesinde yüzeysel farklar yazıyor işte kararlı sürüm, hızlı vs...
Ama olay ne tam olarak?

Not: Pek arama yapmaya zamanım olmadı, sadece göz atacak kadar zamanım oldu. Eğer böyle bir konu varsa ve gözümden kaçırdıysam affola, linki verirseniz sevinirim.
Başlık: Ynt: Farkları ne?
Gönderen: meda - 20 Mayıs 2014, 08:21:54
En iyisi kendiniz deneyerek öğrenmeniz.Ancak bir kaç noktanın altını çizmek isterim.Mate biraz daha eski klasik bir görünümü olup gnome 2 çatallamasıdır.Cinnamon ise daha modern,janjanlı bir görünüme sahiptir.Denemek için kurmanıza gerek yok Mate ve Cinnamon sürümlerini indirip kurulum veya format atmaksızın USB'ye yazdırarak ayrı deneyebilirsiniz deneyebilirsiniz.Size en yakın gelen hangisi onu kullanırsınız.Kaynak tüketimi olarak aralarında uçurum yok ama Mate daha daha az RAM,işlemci kullanır.
Başlık: Ynt: Farkları ne?
Gönderen: sakata gintoki - 20 Mayıs 2014, 09:19:02
Merhaba arkadaşlar,

Ben eski bir Ubuntu ve Pardus kullanıcısıyım, yani eski desemde öyle yıllarca kullanmışlığım yok. 1-2 aylığına ubuntu kullanıyordum, ikidebir beni deli edince projeler yüzünden Windows'a geçtim.
Şimdi ise windows'un yanına kurmayı düşünüyorum Mint'i.
Ama sitesinde sürümleri ayırmışlar.
Bunların farkı ne?
Mate, Cinnamon...
Websitesinde yüzeysel farklar yazıyor işte kararlı sürüm, hızlı vs...
Ama olay ne tam olarak?

Not: Pek arama yapmaya zamanım olmadı, sadece göz atacak kadar zamanım oldu. Eğer böyle bir konu varsa ve gözümden kaçırdıysam affola, linki verirseniz sevinirim.

Temel fark kullanılan masaüstü ortamları. Cinnamon, MATE, KDE, Xfce öntanımlı olarak gelen iso kalıplarından kurulum yapma şansınız bulunmakta. Hangi masa üstü ortamını seviyorsanız ona göre seciminizi yapacaksınız.

Eğer benim gibi eski bir Pardus kullanıcısı iseniz ve Pardus kullanmaktan zevk aldıysanız qt ve kde alışkanlığınız vardır. Bu durumda Linux Mint kde sürümü tavsiyemdir.

Daha önce kullandığınız Pardus ve Ubuntu dağıtımları sadece bir tane masaüstü ortamına yoğunlaştıklarından bu kadar fazla sürümü bulunmamaktaydı. Ancak Linux mint bu konuda sizi daha özgür bırakıyor. Farklara gelirsek  Cinnamon gnome 3 çatalı bir masa üstü ortamı mate ise gnome 2 çatalanması ile oluşturulmuş  Cinnamonu kullanan arkadaşlar çok övüyor ancak ben kde bağımlısı olduğum için denemedim. Eğer zamanınız varsa  Cinnamon'u denemenizi tavsiye ederim. Zamanınız yoksa işleriniz yoğunsa ve kdeyi seviyorsanız Linux mint KDE sürümü gayet güzel çalışıyor tavsiyemdir.

Bu arada sadece bir kaç gündür Linux mint kullandığımı belirteyim sürç-i lisan ettiysek affola ...

Ayrıca,
KDE: http://tr.wikipedia.org/wiki/KDE
Xfce: http://tr.wikipedia.org/wiki/Xfce
Cinnamon: http://en.wikipedia.org/wiki/Cinnamon_%28software%29
MATE: http://en.wikipedia.org/wiki/MATE_%28software%29
Düzenleme : Link ekledim
Utanç içinde düzeltme:  Yanlış link.
Başlık: Ynt: Farkları ne?
Gönderen: Fitilli Daniyal - 20 Mayıs 2014, 15:45:30
Merhaba arkadaşlar,

Ben eski bir Ubuntu ve Pardus kullanıcısıyım, yani eski desemde öyle yıllarca kullanmışlığım yok. 1-2 aylığına ubuntu kullanıyordum, ikidebir beni deli edince projeler yüzünden Windows'a geçtim.
Şimdi ise windows'un yanına kurmayı düşünüyorum Mint'i.
Ama sitesinde sürümleri ayırmışlar.
Bunların farkı ne?
Mate, Cinnamon...
Websitesinde yüzeysel farklar yazıyor işte kararlı sürüm, hızlı vs...
Ama olay ne tam olarak?

Not: Pek arama yapmaya zamanım olmadı, sadece göz atacak kadar zamanım oldu. Eğer böyle bir konu varsa ve gözümden kaçırdıysam affola, linki verirseniz sevinirim.

Temel fark kullanılan masaüstü ortamları. Cinnamon, MATE, KDE, Xfce öntanımlı olarak gelen iso kalıplarından kurulum yapma şansınız bulunmakta. Hangi masa üstü ortamını seviyorsanız ona göre seciminizi yapacaksınız.

Eğer benim gibi eski bir Pardus kullanıcısı iseniz ve Pardus kullanmaktan zevk aldıysanız qt ve kde alışkanlığınız vardır. Bu durumda Linux Mint kde sürümü tavsiyemdir.

Daha önce kullandığınız Pardus ve Ubuntu dağıtımları sadece bir tane masaüstü ortamına yoğunlaştıklarından bu kadar fazla sürümü bulunmamaktaydı. Ancak Linux mint bu konuda sizi daha özgür bırakıyor. Farklara gelirsek  Cinnamon gnome 3 çatalı bir masa üstü ortamı mate ise gnome 2 çatalanması ile oluşturulmuş  Cinnamonu kullanan arkadaşlar çok övüyor ancak ben kde bağımlısı olduğum için denemedim. Eğer zamanınız varsa  Cinnamon'u denemenizi tavsiye ederim. Zamanınız yoksa işleriniz yoğunsa ve kdeyi seviyorsanız Linux mint KDE sürümü gayet güzel çalışıyor tavsiyemdir.

Bu arada sadece bir kaç gündür Linux mint kullandığımı belirteyim sürç-i lisan ettiysek affola ...

Ayrıca,
KDE: http://tr.wikipedia.org/wiki/KDE
Xfce: http://tr.wikipedia.org/wiki/Xfce
Cinnamon: http://en.wikipedia.org/wiki/Cinnamon
MATE: http://en.wikipedia.org/wiki/MATE_%28software%29
Düzenleme : Link ekledim

Cinnamon için yanlış link vermişsin. Zira Cinnamon'un İngilizce'deki karşılığı tarçın demek. Sende En.wikipedi'dan verdiğin için linki direk tarçının linkini vermişsin :)
Başlık: Ynt: Farkları ne?
Gönderen: sakata gintoki - 20 Mayıs 2014, 17:10:14
Merhaba arkadaşlar,

Ben eski bir Ubuntu ve Pardus kullanıcısıyım, yani eski desemde öyle yıllarca kullanmışlığım yok. 1-2 aylığına ubuntu kullanıyordum, ikidebir beni deli edince projeler yüzünden Windows'a geçtim.
Şimdi ise windows'un yanına kurmayı düşünüyorum Mint'i.
Ama sitesinde sürümleri ayırmışlar.
Bunların farkı ne?
Mate, Cinnamon...
Websitesinde yüzeysel farklar yazıyor işte kararlı sürüm, hızlı vs...
Ama olay ne tam olarak?

Not: Pek arama yapmaya zamanım olmadı, sadece göz atacak kadar zamanım oldu. Eğer böyle bir konu varsa ve gözümden kaçırdıysam affola, linki verirseniz sevinirim.

Temel fark kullanılan masaüstü ortamları. Cinnamon, MATE, KDE, Xfce öntanımlı olarak gelen iso kalıplarından kurulum yapma şansınız bulunmakta. Hangi masa üstü ortamını seviyorsanız ona göre seciminizi yapacaksınız.

Eğer benim gibi eski bir Pardus kullanıcısı iseniz ve Pardus kullanmaktan zevk aldıysanız qt ve kde alışkanlığınız vardır. Bu durumda Linux Mint kde sürümü tavsiyemdir.

Daha önce kullandığınız Pardus ve Ubuntu dağıtımları sadece bir tane masaüstü ortamına yoğunlaştıklarından bu kadar fazla sürümü bulunmamaktaydı. Ancak Linux mint bu konuda sizi daha özgür bırakıyor. Farklara gelirsek  Cinnamon gnome 3 çatalı bir masa üstü ortamı mate ise gnome 2 çatalanması ile oluşturulmuş  Cinnamonu kullanan arkadaşlar çok övüyor ancak ben kde bağımlısı olduğum için denemedim. Eğer zamanınız varsa  Cinnamon'u denemenizi tavsiye ederim. Zamanınız yoksa işleriniz yoğunsa ve kdeyi seviyorsanız Linux mint KDE sürümü gayet güzel çalışıyor tavsiyemdir.

Bu arada sadece bir kaç gündür Linux mint kullandığımı belirteyim sürç-i lisan ettiysek affola ...

Ayrıca,
KDE: http://tr.wikipedia.org/wiki/KDE
Xfce: http://tr.wikipedia.org/wiki/Xfce
Cinnamon: http://en.wikipedia.org/wiki/Cinnamon
MATE: http://en.wikipedia.org/wiki/MATE_%28software%29
Düzenleme : Link ekledim

Cinnamon için yanlış link vermişsin. Zira Cinnamon'un İngilizce'deki karşılığı tarçın demek. Sende En.wikipedi'dan verdiğin için linki direk tarçının linkini vermişsin :)

Haklısınız kopyala yapıştır yaparken hata yapmış olmalıyım uyarınız için teşekkürler :)
Başlık: Ynt: Farkları ne?
Gönderen: barbarospeder - 20 Mayıs 2014, 18:01:38
Hepinize teşekkür ederim. :) Cinnamon'un, Mate'in  KDE gibi Gnome gibi masaüstü ortamı olduğunu bilmiyordum. Öğrenmiş oldum. Teşekkür ederim ! :)
Başlık: Ynt: Farkları ne?
Gönderen: nane - 24 Mayıs 2014, 15:14:48
Cinnamon, Mate ve Unity Gnome Masaüstü Ortamı'nın çeşitlemeleri. KDE Masaüstü ise bildiğim kadarıyla bir tane. Yanlış mı?
Başlık: Ynt: Farkları ne?
Gönderen: Eludecraft - 24 Mayıs 2014, 15:17:10
Cinnamon, Mate ve Unity Gnome Masaüstü Ortamı'nın çeşitlemeleri. KDE Masaüstü ise bildiğim kadarıyla bir tane. Yanlış mı?
Aslında her biri birer ayrı masaüstü. Ancak Gnome,Cinnamon ve Unity GTK3, Mate GTK2 tabanı üzerine kurulmuşken KDE ise kendi teknolojisi olan QT'yi kullanıyor. Bununla beraber KDE dışındaki QT masaüstleri yok değil.