Gönderen Konu: Telif Hakları Hakkında  (Okunma sayısı 2221 defa)

Çevrimdışı dlyalcin

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 296
  • Dağıtım: Qiana
Telif Hakları Hakkında
« : 29 Temmuz 2015, 18:44:01 »
GNU-Linux'ta programı satsak dahi kaynak kodlarını da açmamız gerekiyor. Programı satın alan kişi kaynak kodları indirip diğer bilgisayarlara ücretsiz kuramaz mı? O zaman programcının zararı nasıl telafi ediliyor?

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Telif Hakları Hakkında
« Yanıtla #1 : 29 Temmuz 2015, 18:57:08 »
GNU/Linux'ta geliştirdiğiniz bir yazılımı GNU ile lisanslamak zorunda değilsiniz. (Eğer kullandığınız kütüphanelerden birinde bu şart koşulmuyorsa.) GNU ile lisanslarsanız kaynak kodlarını açmanız gerekiyor. http://www.gnu.org/philosophy/selling.tr.html İndirip derleme konusunda bir fikrim yok. Sürecin nasıl işlediğini bilmiyorum.