Gönderen Konu: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?  (Okunma sayısı 2675 defa)

Çevrimdışı LeoJeLy

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 2
Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
« : 28 Kasım 2015, 16:15:31 »
Bu aralar Linux'a geçsem mi geçmesem mi diye düşünüyordum fakat forumda herkez yardım konusu açıyor göründüğüne göre zor bir sistem
Windows tarzı değil geçsemiyim geçmese miyim kararlaştıramadım.

Düzenleme: İmla - Başlık
Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
« Son Düzenleme: 28 Kasım 2015, 17:20:06 Gönderen: Reddet »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
« Yanıtla #1 : 28 Kasım 2015, 17:45:35 »
Aşağıdaki bağlantılardan Linux tabnlı dağıtımları neden tercih edibileceğiniz ile ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

http://www.whylinuxisbetter.net/index_tr.php?lang=tr
http://www.enginkuzu.org/neden-linux.php
http://linuxisletimsistemleri.com/neden-linux-kullanayim
http://egitimevreni.com/genel/neden-linux-kullanmaliyiz.html

Bu bilgilerle sizin kullanım amacınız ve hassasiyetleriniz ile kesişme gösteren olgular mevcutsa, Linux kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Aşağıdaki bağlantılarda ise bir Linux dağıtımı olan Linux Mint tercihi ile ilgili bilgiler mevcut.

http://teknoseyir.com/linux-mint-incelemesi
http://techkafa.com/linux-mint-kullanimi-13399.html
http://ersu.me/article/linux/neden-linux-mint
https://prezi.com/l99rvojziqmz/linux-mint
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı LeoJeLy

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 2
Ynt: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
« Yanıtla #2 : 28 Kasım 2015, 17:50:23 »
Peki Bu Linux de sürekli komut işlevleri veriliyor nereye koyuluyor veya debian dağıtım vB. Deniliyor .
Çeşit çeşit masaüstü sürümleri var onlar ne işe yarıyor vB.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
« Yanıtla #3 : 28 Kasım 2015, 21:58:58 »
Bence önce bir yerlerden başlayın, mesela ISO dosyasını USB belleğe yazdırıp, sistemi USB bellekten açarak kullanabileceğiniz/deneyebileceğiniz bir çok dağıtım mevcut. Mesela aşağıdaki bağlantıdan Linux Mint 17.2 Cinnamon sürümü indirip deneyebilirsiniz. Cinnamon, MATE, KDE ve Xfce gibi sürümler varsayılan olarak gelen masaüstü ortamlarını ifade ediyor. Açık kaynak dünyasında birbirinden farklı arayüzleri tercih edebilirsiniz. Bunların arasındaki farkları saymak uzun olur. Dediğim gibi bir yerlerden başlamak ve öğrenme sürecini zamana bırakmak en uygunu olacaktır.

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=190

ISO dosyasını USB belleğe yazıdrmak için aşağıdaki aracı kullanabilirsiniz.

http://www.linuxliveusb.com
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı LeoJeLy

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 2
Ynt: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
« Yanıtla #4 : 28 Kasım 2015, 23:03:29 »
Tamam teşekkürler