Gönderen Konu: Mint 17.1 Cinnamon yavaşlama / kasma / geçici donma sorunu  (Okunma sayısı 8069 defa)

Çevrimdışı evrenso

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 21
  • Dağıtım: Mint 22 Wilma
  • Masaüstü Ortamı: Xfce 64 bit
  • Grafik Kartı: Intel Corp. Mobile GM965/GL960 Integ. Graphics ...
  • İşlemci: Intel Core2 Duo T6570 bits: 64, 2x2,1MHz
Ynt: Mint 17.1 Cinnamon yavaşlama / kasma / geçici donma sorunu
« Yanıtla #15 : 10 Eylül 2017, 20:05:47 »
Bu akşam bils. açtığımda önce sistem gözlemcisini, sonra da uçbirimden, yazdığınız komutu vererek firefox'u güvenli kipte açtım. Uçbirimde şu yazılar göründü:
Kod: [Seç]
firefox --safe-mode

evren@evren ~ $ firefox --safe-mode

(firefox:2504): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_ref: assertion 'object->ref_count > 0' failed

(firefox:2504): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion 'object->ref_count > 0' failed

(firefox:2504): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_ref: assertion 'object->ref_count > 0' failed

(firefox:2504): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion 'object->ref_count > 0' failed
1505060813503 addons.xpi WARN Expected add-on followonsearch@mozilla.com is missing from the system add-on location.
1505060814333 addons.productaddons WARN Failed downloading XML, status: 0, reason: error

(/usr/lib/firefox/firefox:2556): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_ref: assertion 'object->ref_count > 0' failed

(/usr/lib/firefox/firefox:2556): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion 'object->ref_count > 0' failed

(/usr/lib/firefox/firefox:2556): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_ref: assertion 'object->ref_count > 0' failed

(/usr/lib/firefox/firefox:2556): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion 'object->ref_count > 0' failed
MİB grafiğinde normal dalgalanmadan sonra grafik aşağılarda kaldı. 2-3 dk sonra internet bağlantısını kurdum. 2 dk daha bekledim, MİB'de bir gariplik yok. forum.linuxmint.net.tr sayfasını çağırdım ve olay başladı: Sayfanın gelmesiyle Bellek grafiği yavaş yavaş (8sn.de) %55'ten %69'a çıktı. Aynı sırada MİB %100'e tırmandı ve 3,5 dk orada kaldı, Yaklaşık 40sn.de bir 1-2sn için %60'lara düşüp tekrar %100'e çıkıyordu. Bu sırada harddiskte pek yoğun bir işlem yoktu. Birkaç saniyede bir ama düzensiz olarak ışığının çok kısa yandığını görüyordum. 3,5dk.nın sonunda bellek %55'e geri döndü ve MİB %55-70 arası dalgalanmaya başladı, bu da sanırım 1 dk. kadar sürdü ve  sonra %15'lerde kaldı. Yukarıdakileri yazdıktan sonra şu an kontrol ettim, %20-70-80 arası sürekli dalgalanıyor. Tüm bu süreçte taslak alanı kullanımı sıfırda kaldı. Henüz siteye giriş yapmadım ve bunları gedit'te yazdım. Şimdi giriş sayfasına geçtiğimde MİB grafiğinin dalgalanması durdu, %15'lerde. Şimdi bu yazıyı foruma yapıştırıyorum.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Mint 17.1 Cinnamon yavaşlama / kasma / geçici donma sorunu
« Yanıtla #16 : 10 Eylül 2017, 21:30:39 »
Aşağıdaki komutlarla Oracle Java8'i kurup varsayılan olarak atamayı dener misiniz?

Kod: [Seç]
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java
echo check_certificate = off | tee ~/.wgetrc
sudo apt-get update
sudo apt-get install oracle-java8-installer
sudo update-java-alternatives -s java-8-oracle

Sonrasında tedbiren sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı evrenso

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 21
  • Dağıtım: Mint 22 Wilma
  • Masaüstü Ortamı: Xfce 64 bit
  • Grafik Kartı: Intel Corp. Mobile GM965/GL960 Integ. Graphics ...
  • İşlemci: Intel Core2 Duo T6570 bits: 64, 2x2,1MHz
Ynt: Mint 17.1 Cinnamon yavaşlama / kasma / geçici donma sorunu
« Yanıtla #17 : 13 Eylül 2017, 21:03:55 »
Geçen akşam yazdıklarınızı uyguladıktan sonra sistemi yeniden başlattım. Firefox'u başlattığımda dikkat çekici bir durum olmadı. Zaten daha önceki kapatıp açma denemelerimde de görmüş ve burada da paylaşmıştım ki firefox'un açılışı sonrası işlemci yoğunluğu sadece uzun bir webde gezinme geçmişinden sonraki kapatıp açmalarda görülüyor. Bu da bende genellikle bilgisayarı bir başka akşam açtığımda olmuş oluyor.

O akşam yeniden başlatma sonrası boş firefox penceresi ve sistem gözlemcisi penceresi karşımdayken şu dikkatimi çekti (Bilgisayarımın işlem kapasitesiyle ilgili bir fikir verebilir): Fare imlecini firefox penceresi içinde birkaç kez oynatmam, MİB grafiğinin %10'dan %50'lere çıkmasına neden oluyordu. İmleci adres satırı altında yer alan, yer imleri araç çubuğu düğmeleri üzerinden bir kez geçirmem ise %80'lere çıkarıyor. Aynı hareketi diğer uygulama pencereleri  (sistem gözlemcisi, gedit) veya masaüstü alanı üzerinde yapmam ise grafiği pek hareketlendirmiyor.

O akşam yine webde gezindikten sonra bilgs. kapattım ve bu akşam yeniden açtım. Firefox'u açtıktan sonra (boş sayfa) yine her zamanki işlemci grafiği yükselişi oldu ve 1,5 dk kadar sürdü (geçen akşam çok uzun oturmamıştım web karşısında). Ancak daha sık olarak %100 çizgisinden uzaklaştı ve daha derin düşüşler gösterdi. Bellek grafiği %80'lerde ama çok hareketliydi. Takas alanı %25'e çıktı ve kaldı. 1,5 dk.nın sonunda MİB %15, bellek %47'de kaldı.

Çalışmama devam ettim. Birkaç dk sonra "dosyalar" uygulamasını açmam gerektiğinde çok geç ve yavaş açıldı. Dakikalar süren sürekli bir harddisk çalışması vardı ve bilgs. yavaş tepki veriyordu. Yine açık duran sistem gözlemcisine baktım: Takas alanında çok ağır bir azalmayla birlikte bellekte buna paralel çok ağır bir artış vardı. Herhalde takas alanından belleğe veri aktarılıyordu. Süre tutmadım ama 2-3 dk.lık bir sürekli harddisk ışığıyla birlikte 150 MiB kadar bir veri aktarılmıştı. Az sonra tesadüfen, arka planda çalıştırılan bir işlemin devreye girmesiyle, örneğin daha fazla bir miktar taslak alanı artışı 3-4 sn. içinde olabilmişti ama bu sırada bilgs. 3-4 sn. tamamen dondu.

Yani, sanırım artık net görebiliyoruz ki bilgisayarımı yavaşlatan veya donduran iki ayrı durum var: Biri Firefox'un neden olduğu işlemci yoğunluğu, diğeri bundan bağımsız olabilen ve sizin işaret ettiğiniz gibi takas alanı (yani harddisk) kullanımı.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Mint 17.1 Cinnamon yavaşlama / kasma / geçici donma sorunu
« Yanıtla #18 : 13 Eylül 2017, 22:18:10 »
Sistem genelindeki genel yavaşlık takas alanının kullanılmaya başlanması dolayısıyladır. İsterseniz aşağıdaki komutla Cinnamon'un yanına MATE masaüstünü kurmayı deneyebilirsiniz. Bu masaüstü daha az sistem kaynağı kullandığı için sorunu çözebilir.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install mint-meta-mate
Ayrıca aşağıdaki komutla Caja dosya yöneticisi için faydalı eklentileri kurabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install caja-gksu caja-open-terminal caja-share caja-sendto
Kurulumdan sonra oturumu kapatıp, giriş penceresinden MATE masaüstünü seçip oturum açabilirsiiz.

Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı evrenso

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 21
  • Dağıtım: Mint 22 Wilma
  • Masaüstü Ortamı: Xfce 64 bit
  • Grafik Kartı: Intel Corp. Mobile GM965/GL960 Integ. Graphics ...
  • İşlemci: Intel Core2 Duo T6570 bits: 64, 2x2,1MHz
Ynt: Mint 17.1 Cinnamon yavaşlama / kasma / geçici donma sorunu
« Yanıtla #19 : 22 Eylül 2017, 01:39:33 »
Dediklerinizi yaptım. Mate'nin uçbirimde yüklenmesi işleminin sonunda önce bazı öğelerin yüklenemediği uyarısı vardı. Tekrar aynı komutu verip denedim. Bu kez hata mesajı vermeden bitti. Caja ile ilgili yüklemeyi de yaptım. Ardından Mate oturumuna geçemedim bir türlü. Ben ne kadar mateyi seçsem de o yine cinnamonla açılıyordu. Sonunda bunun, seçmiş olduğum giriş sayfası temasından kaynaklanabileceğini düşündüm ve temasız giriş sayfasını seçerek bunu aştım.

Mate'de sorunlar aynen devam ediyordu. Takas işlemi sık sık işlemleri donduruyor ve bazen dakikalarca sürüyordu. Takas işlemi o kadar yavaş gerçekleşiyor ki verimli çalışmak mümkün değil. Bunun hiç olmamasını sağlamak lazım. O gece uyumaya çalışırken ampul yandı. Takas alanı kullanımı elbette belleğin yetersiz kalmasından kaynaklanıyordu. Peki belleği açılıştan itibaren işgal eden programlar vb. nelerdi? Baktım açılışta bellek kullanımı her iki arayüzde de aynıydı: %40-42 civarı, yani benim 1,9 GiB'lık belleğimde 790 MiB civarı. Sistem gözlemcisinin süreçler sekmesinde buldum cevabı. Ama önce aktif olmayan süreçleri de görebilmek için görünüm menüsünden "tüm süreçler"i seçmem gerekti. Ve işte suçlu karşımdaydı: Antivirüs programı clamav tarafından kullanıldığı yazılan bir süreç (clamd miydi ne) tam 510 MiB büyüklüğüyle sürekli oradaydı. Clamtk'yı çalıştırıp seçenekleri filan kurcaladım ama onu oradan kaldıramadım. Sonunda clamtk ve ilgili paketlerin tümünü kaldırıp tekrar yükledim ve sorun halloldu. Artık sadece virüs tarama yaparken o 510 MiB yeri kaplıyor bellekte ve işi bitince yok oluyor. Clamtk'nın otomatik güncelleme özelliğini kapatmak lazım. 1,9 MiB belleği olan için, aniden geliveren 510 MiB az değil, belleği zora sokuyor.

Bunu yapmam belleğimi oldukça rahatlatsa da yeterli değil. Açılışta sadece sistem gözlemcisi çalışırken belleğin ~%16'sı (~300 MiB) dolu oluyor ama sonra firefoxu kullanmaya başladığımda çok fazla bellek işgal ediyor. Firefox'u açtığımda (açılış sayfası yok) bellekte önce 300-400 MiB (değişken) yer işgal ettiği görülüyor, ardından az sonra, bir sebepten, 800 MiB'ı (!) görüp 300'lere geri dönüyor. Açık web sayfası yokken bile 35 MiB "web içeriği" buna ilave oluyor. linuxmint.tr veya startpage arama motoru gibi aşırı yüklü olmayan 4 tane tab açsam web içeriği 200-270 MiB civarında oynuyor. (Buraya kadar 1 GiB'ı doldurduk.) Daha yüklü, bol görselli, videolu vb sayfalar ise çok daha fazla yer tutuyorlar. Facebook ise tam bir felaket. Bunun bir sayfasını açıp, unutup kendi haline bıraksanız dolduruyor da dolduruyor. Tek bir facebook sayfasının 1,3 GiB'a ulaştığına şahit oldum. Tabi bilgisayarımı çalışamaz hale getirdiğinden doğruca sayfayı kapatmak zorunda kaldım. Ayrıca bu, internet paketininizin hunharca tüketilmesi demek de oluyor.

Aklıma firefox'da kurulu bulunan eklentiler geldi. 3 eklentimin hepsini kaldırdım, 150-200 MiB bellek açıldı. Çok gerekli bulduğum AddBlock Plus'ı tekrar yükledim 80 MiB yer tuttu.

Sonuç olarak şöyle diyebilir miyiz?: "Bilgisayarımın nominal 2 GB belleği ve 1,86 GHz işlemcisi günümüz ihtiyaçları için yetersiz kalıyor." - Oysa son Mint sürümü olan 18.2'nin duyurusunda sistem gerekliliği olarak 1 GB yeterli ama rahat çalışmak için 2 GB tavsiye edilir diyor. Bu bir tezat değil mi? Acaba sabit diskimin yavaşlığı gibi bir sebepten takas işleminin yavaş olması gibi bir sorunum da mı var?

Uzun yazdım biliyorum ama benzer sorunu olan diğer linux kullanıcılarına da faydalı olacağını umuyorum.