Şu an ki duruma göre, ppa-purge X sunucusu ile ilgili paketleri de kaldıyor. Bu beraberinde bir çok paketi de tetikliyor. Normalde ppa-purge komutunun ilgili paketleri kaldırıp, depodaki paketleri kurması gerekirdi. Komutu uygulasaydınız, sistemi yeniden başlattıktan sonra masaüstüne ulaşamayacaktınız. Bu durum oluşturulan pin önceliği dosyası ile ilgili olabilir. Eğer aşağıdaki komutun çıktısında dosya içeriği görünüyorsa,
cat /etc/apt/preferences.d/pin-xorg-hotkeys
aşağıdaki komutlarla dosyayı kaldırmayı deneyebilirsiniz.
sudo rm -f /etc/apt/preferences.d/pin-xorg-hotkeyssudo apt update
Ardından aşağıdaki şekilde tabanı (bionic) da ekleyerek ppa-purge komutu ile PPA deposunu kaldırmayı deneyebilirsiniz (ppa-purge komutunun çalışabilmesi için önce PPA deposunun yeniden eklenmesi gerekiyor.).
sudo add-apt-repository ppa:nrbrtx/xorg-hotkeyssudo apt-get updatesudo ppa-purge -d bionic ppa:nrbrtx/xorg-hotkeys
Eğer yine aynı sonucu alırsanız, Yazılım Kaynakları aracını açıp, Bakım bölümündeki Dış paketlerin sürümünü düşür seçeneği ile depodaki sürümlere dönebilirsiniz.