Gönderen Konu: [Çözüldü] Ekran kartı kullanımı  (Okunma sayısı 5113 defa)

Çevrimdışı Gökova

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
    • gokselunlu9
  • Dağıtım: Linux Mint 19.3
  • Masaüstü Ortamı: cinnamon 4.4.6
  • Grafik Kartı: radeon 540x
  • İşlemci: amd ryzen 5 3500u
[Çözüldü] Ekran kartı kullanımı
« : 11 Ocak 2020, 03:03:03 »
merhaba gene ben :) steamde sistem bilgisi kısmına baktığımda birincil vramin :512 mb olduğunu gördüm dedim bu işte sanki bir yanlışlık var bende internetten araştırma yaptım şu başlığı buldum diyeyim.
https://steamcommunity.com/groups/SteamClientBeta/discussions/0/1696040635905197393/

orada yazan arkadaşın (In order to be sure that your RX 540 works, open a terminal and write) şu cümlesinden sonraki işlemleri yaptığımda bu sefer steamdeki sistem bilgisinde birincil vram:2048gb olarak gözükmeye başladı hatta bikaç oyunda biraz fpsde artış oldu ama sormak istediğim yaptığım işlemden bir sıkıntı sorun olmaz dimi ? ve yaptığım şey gereksiz ya da yanlış mı düşündüm onu merak ediyorum ?

Birde metro 2033 redux ve metro last light redux oyunlarını bir türlü açamadım internette de yazı bulamadım.oyunlar açılıyor.seçeneklerin olduğu menüye kadar ama yeni oyun diyip başlatmak istediğimde,hikaye anlatmaya başlıyo 2 ya da 3. saniyede ekran donuyo bazen oyundan atıyo bazen de ekran öyle kalıyo masaüstüne felan gelemiyorum tuşlar felan çalışmıyor ses gidiyor bu konu hakkında yapabileceğim birşey var mıdır ? bilgisayarın ramı 4 gb, 2 tane 8 gb alıp takmayı düşünüyorum oyunlar için etkisi olur mu ? ve de bu 2 oyunun açılmama sebebi ramin düşüklüğünden kaynaklanıyor olabilir mi ?

çok soru sordum biliyorum ama çözmeye çalışıyorum. şimdiden çok teşekkür ederim.



« Son Düzenleme: 11 Ocak 2020, 19:36:02 Gönderen: Gökova »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: steam ve metro oyun serisi sorunu
« Yanıtla #1 : 11 Ocak 2020, 15:08:27 »
[member=7769]Gökova[/member], lütfen farklı hususlar için ayrı konular açmaya dikkat ediniz. Forumda konu açma kısıtımız yok ve her husus için ayrı konular açılmasını özellikle istiyoruz. Bu konuya sadece harici GPU kullanımı üzerinden devam edelim, lütfen konu başlığını bu hususa göre düzenleyiniz. Çalışmayan oyunlarla ilgili ayrı bir konu açmanız daha uygun olacaktır.

[warning]Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler[/warning]

DRI_PRIME=1 değişkeni ile harici GPU'yu kullanmak bir sorun çıkarmaz. Sadece daha fazla güç kullanımına sebep olur.  Eğer dahili GPU ile oyunu sorunsuz oynuyorsanız, bununla devam edebilirsiniz. Bu sizin tercihinize ve deneyiminize kalmış bir husus.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Gökova

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
    • gokselunlu9
  • Dağıtım: Linux Mint 19.3
  • Masaüstü Ortamı: cinnamon 4.4.6
  • Grafik Kartı: radeon 540x
  • İşlemci: amd ryzen 5 3500u
Ynt: steam ve metro oyun serisi sorunu
« Yanıtla #2 : 11 Ocak 2020, 16:35:04 »
Teşekkür ederim ve de kusura bakmayın bilemedim bir olarak yazdım hepsini

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: steam ve metro oyun serisi sorunu
« Yanıtla #3 : 11 Ocak 2020, 17:09:50 »
Rica ederiz.

Başlık çözüme kavuştuysa, konu başlığını etiketleyebilirsiniz. Bir de konu başlığını bu daraltılmış hususa göre (harici GPU kullanımı) düzenlemenizi rica etmiştim.

[warning]Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında.[/warning]
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]