Gönderen Konu: LMDE 4 Cinnamon: Yeni Eklenen Panel'e Uygulama Kısayolları Ekleme  (Okunma sayısı 3214 defa)

Çevrimdışı ali.koskocaman

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
Merhabalar.
Sağ tarafa yeni bir panel ekledim. Daha önceden xfce kullanmıştım. Başlat menüsünden sağ tıklayıp panele ekle deyince paneli seçiyorduk ve o panele ekeleme yapıyordu.
Cinnamion da ise hep altta gelen panele ekliyor.
Bir de masaüstündeki kısayolları panele sürükleyince oraya kısayol oluşturuyordu.

Bu ikisini Cinnamionda nasıl yapabilirim?

Selamlar.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Öncelikle yeni eklediğiniz panele sağ tıklayın ve Uygulamacıkları açın. Bu yeni panel için aratıp, Gruplandırılmış pencere listesini ekleyin. Sonra panele sağ tıklayıp düzenlemeyi etkinleştirin ve pencere listesini istediğiniz konuma taşıyın. Eklenen pencere listesindeki, dilediğiniz varsayılan sabit ögelere sağ tıklayıp silebilirsiniz. Ardından menüyü açın ve bu yeni pencere listesine eklemek istediğiniz simgeyi bulun, bulduğunuz simgeyi pencere listesi üstüne sürükleyip bırakarak ekleyebilirsiniz.

Cinnamon paneli, şu an için masaüstündeki kısayolları eklemeye izin vermiyor. Belki bir Nemo aksiyonu oluşturulabilir, ama emin değilim.

Herhangi bir panele, özel bir komut eklemek istiyorsanız, Uygulamacıkları açıp "Command Launcher" uygulamacığını kurun. Ardından "Komut Başlatıcı"yı panele ekleyin. Eklenen komut başlatıcıya tıkladığınızda düzenlemek için alan açılacaktır. Burayı istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz. Panele bir çok çok "Komut Başlatıcı" uygulamacığı eklenebiliyor. Bu şekilde masaüstündeki bir kısayolla başlattığınız uygulamayı ya da komutu, panelden çalıştırabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2020, 05:20:51 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı ali.koskocaman

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
Merhaba.
İliginiz için teşekkür ediyorum.
Gruplandırılmış Pencere Listesi taşınmadı. Neyse dedim. Menüye girip kısayolu panele ekle deyince yine yataydaki panele ekledi.
Pencere listesinden ayrı bir kısayol listesi oluşturulamıyor mu? Xfce de böyle bir durum vardı. Bu da gnome çatalı acaba bunda da olabilir mi diye düşünüyorum. Windekine benziyor buradaki. Görev çubuğuna sabitle gibi çalışıyor galiba.




Mesajlar Birleştirildi.
Eklenen pencere listesindeki, dilediğiniz varsayılan sabit ögelere sağ tıklayıp silebilirsiniz.
Bunu yaparken bir hata yaptım galiba, sil deyince kısayolu değil container'i tamamen sildi.

 :(
« Son Düzenleme: 06 Mayıs 2020, 12:03:10 Gönderen: ali.koskocaman »