Merhaba. Gedit ile şu satırları yazdım ve Belgeler klasörüne "merhaba.c" olarak kaydettim.:
#include <stdio.h>
int main(void)
{
printf("merhaba, dünya\n");
}
Sonrasında terminalde sırasıyla şunları yazıyorum:
cd Belgeler
./merhaba
Ve şu çıktıyı alıyorum:
bash: ./merhaba: Böyle bir dosya ya da dizin yok
./merhaba.c yazınca da şu çıkıyor:
bash: ./merhaba.c: Erişim engellendi
Nasıl yazdığım programı çalıştırabilirim?