Gönderen Konu: [Çözüldü] Linux Mint Debian Edition Kurulum  (Okunma sayısı 4598 defa)

Çevrimdışı Maksim

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 37
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Cinnamon, Lİnux Mint Debian Edition
[Çözüldü] Linux Mint Debian Edition Kurulum
« : 02 Ekim 2014, 13:57:34 »
Merhaba arkadaşlar. Ben Linux Mint kullanyorum şimdi de bunun debia editionunu denemek istiyorum. Yeni bir netbook aldım windowsun direk üstüne kuracağım. Kurarken beni neler bekliyor. Yani normal kurulumdan önemli bir fark varmı Bir de bana güzel bir iso to usb programı önerebilirmisiniz. Ya da linux üstünde nasıl yapacağız.


Düzenleme : Konu başlığı ve [Çözüldü] etiketi.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2014, 22:06:49 Gönderen: Butterfly »
There is no place like 127.0.0.1

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Linux Mint Debian edition
« Yanıtla #1 : 02 Ekim 2014, 15:04:15 »
LMDE kurulumu zor değildir. Bununla birlikte LMDE ile diğer Linux Mint sürümünün kurulum sihirbazı birbirinden farklıdır. Linux mint'i kurdu iseniz LMDE'yi de sıkıntısız kuracağınızı düşünüyorum.

ISO dosyasını USB belleğe yazıdırmak için forumda konumuz mevcut.

[Nasıl] ISO Dosyalarını Unetbootin İle USB Belleğe Yazdırma
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Maksim

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 37
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Cinnamon, Lİnux Mint Debian Edition
Ynt: Linux Mint Debian edition
« Yanıtla #2 : 02 Ekim 2014, 17:18:43 »
şimdi ben kuruluma başladım ama mevcut işletim sistemi ile değiştir seçeneği yokmuş demek. Şimdi ben windowsun üstüne kurmak istiyorum yani dual boot olmayacak. İleri demeden gparted ile kendimmi biçimlendireyim. Şu ana kadar hep dual boot kullandığım için biraz duraklamış durumdayım. 4 parça var şuan bilgisayarda:
sda1 ntfs windows7
sda2 fat32
sda3 ntfs
sda4 unknown
nasıl biçimlendireyim? ilkini ext4, 3 üncüyü de /home mi diyeyim fat32 İ ne yapayım
There is no place like 127.0.0.1

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Linux Mint Debian edition
« Yanıtla #3 : 02 Ekim 2014, 17:32:54 »
Sistemi sıfırdan kuracağınız için, kurulum sihirbazını açmadan önce Gparted ile tüm sistemi dilediğiniz gibi biçimlendirin derim. Tabii bu öneri sistemin yeni olması ve herhangi bir veri kaybının olmayacağı öngörüldüğü durum için geçerlidir. Kurulum yapacağınız disk bölümünü EXT4 olarak biçimlendirmeniz uygun olacaktır.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Maksim

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 37
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Cinnamon, Lİnux Mint Debian Edition
Ynt: Linux Mint Debian edition
« Yanıtla #4 : 02 Ekim 2014, 17:38:14 »
swap i de kendim mi ayarlayyım. bi de 16 mb civarında unknown diye bi partition var ben hepsini silsem linux kendi grubunu falan ayarlarmı
There is no place like 127.0.0.1

Çevrimdışı Maksim

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 37
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Cinnamon, Lİnux Mint Debian Edition
Ynt: Linux Mint Debian edition
« Yanıtla #5 : 02 Ekim 2014, 17:59:39 »
tamam sorunsuz kurdum teşekkürler
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2014, 12:20:48 Gönderen: Maksim »
There is no place like 127.0.0.1