Gönderen Konu: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma  (Okunma sayısı 15765 defa)

Çevrimdışı Ahmet

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
    • newsunucum
  • Dağıtım: Centos
Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« : 10 Mart 2014, 15:34:55 »
Yapmak İstedigim Windows Dosyası Olan .exe yi linux Centos Ortamında Çalıştırmak.

Aslında Teamspeak3 Dosyalarını cevircez diceksiniz Sitesinde Var zaten.

Ama Bendeki özel teamspeak3  dosyalarını linuxa cevirmemiz lazım.

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Çevrimdışı Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #1 : 10 Mart 2014, 16:44:42 »
Wine uygulaması ile bazı .exe windows uygulamaları Linux ortamında çalıştırılabiliyor, ancak Teamspeak3 çalışır mı, eğer çalışırsa ne kadar sağlıklı çalışır bunu denemeden bilemeyiz. Şayet denemek isterseniz;

Kod: [Seç]
sudo yum install wine
yukarıdaki komut ile wine kurulumunu gerçekleştirelim sonrasında

uygulamaya sağ tıklayıp wine ile çalıştır veya aşağıdaki komut ile kurulumu gerçekleştirin.

Kod: [Seç]
sudo wine uygulamaismi.exe
sonrasında ne kadar sağlıklı çalışacağını test etmek size düşüyor.

Sizin de dediğiniz gibi TS3'ün zaten Linux sürümü mevcuttur, oradan kurmak çok daha sağlıklı olacaktır.
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı Ahmet

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
    • newsunucum
  • Dağıtım: Centos
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #2 : 10 Mart 2014, 18:01:30 »
sudo: wine: command not found
 bu hatayı aldım komut yoq diyor ?

Çevrimdışı Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #3 : 10 Mart 2014, 18:23:30 »
yukarıdaki ilk komut ile wine kurulumunu gerçekleştirdiniz mi ?

Kod: [Seç]
wine uygulamaismi.exe

olarak deneyin veya uygulamaya sağ tıklayarak wine ile çalıştırı seçin.
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı Ahmet

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
    • newsunucum
  • Dağıtım: Centos
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #4 : 10 Mart 2014, 18:27:47 »
evet kurulumu yaptım

Kod: [Seç]
wine uygulamaismi.exe yaptım

sonuç
Kod: [Seç]
-bash: wine: command not found

Çevrimdışı Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #5 : 10 Mart 2014, 18:39:53 »
Kod: [Seç]
sudo yum install wine -y
yukarıdaki komutu verelim.

sonrasında, örneğin teamspeak.exe 'yi ev dizinine taşıyoruz ve sonra aşağıdaki komutu giriyoruz.

Kod: [Seç]
wine teamspeak.exe.
« Son Düzenleme: 10 Mart 2014, 18:45:34 Gönderen: Ocean »
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı Ahmet

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
    • newsunucum
  • Dağıtım: Centos
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #6 : 10 Mart 2014, 18:56:07 »
gene aynı hatayı aldım
hangi işletimi sistemini kullanayım ben sunucuda deniyorum

kara ekranda ?

Çevrimdışı Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #7 : 10 Mart 2014, 19:21:05 »
siz Putty ile bağlanmışsınız sunucuya, bu şekilde kurulumu gerçekleştiremezsiniz. Uzak masaüstü bağlantısı kurmanız gerekiyor VNC server yardımı ile veya sunucuyu aldığınız yere söyleyin onlar kursunlar.
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı Ahmet

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
    • newsunucum
  • Dağıtım: Centos
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #8 : 10 Mart 2014, 19:48:28 »
vnc kurulumunu nasıl yapcaz aldıgım yere söyledim :D bilgileri yokmuş

Çevrimdışı Ahmet

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
    • newsunucum
  • Dağıtım: Centos
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #9 : 10 Mart 2014, 20:26:13 »
ocean linux girişi sana atsam özelden yapamazmısının

Çevrimdışı Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #10 : 10 Mart 2014, 20:42:51 »
http://www.merdincz.com/centos-vnc-server-kurulumu/

buradaki adımları izleyebilirsiniz.
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı Ahmet

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 7
    • newsunucum
  • Dağıtım: Centos
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #11 : 26 Haziran 2014, 14:30:49 »
Hocam uzun zamandan sonra tekrar döndüm ve projeme kaldıgım yerden devam etmek istiyorum :D

Bu konudaki problemim devam etmektedir. Wine paketini halen centos ortamına yükleyemedim vns server ilede deniyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=C_ubunx5k24 bu video dakileride denedim epel'i tanımlayamıyorum yardımlarınızı bekliyorum.

Çevrimdışı DuzceLy

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 24
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #12 : 03 Temmuz 2014, 17:35:41 »
Linuxa bulaşmışsınız Ahmet kardeşim ALLAH Kurtarsın :)

Çevrimdışı Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Linux Centos Ortamında .exe Çalıştırma
« Yanıtla #13 : 04 Temmuz 2014, 00:52:30 »
ilgili video'da wine kurulumu anlatılıyor, ayrıca o videoda Centos vmware (sanal makine) üzerine kurulu. Sizin wine kurabilmeniz için VNC server ile ilk önce sisteme bağlanmanız gerekmekte. VNC server kurulumu diye google amcaya sorabilirsiniz, pek çok döküman mevcut internette.
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...