Gönderen Konu: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu  (Okunma sayısı 14843 defa)

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Arkadaşlar bilgisayarıma ubuntu 14.04.1 yükledim. Herzamanki gibi şifreyi girdikten sonra takılı kaldı yani masaüstü gelmedi. Nomodeset yapmak için grub a girmeye çalıştım shift ile ne yaparsam yapayım girilmiyor. Sen bilmiyorsun demeyin çünkü mintteyken böyle çözmüştüm sorunu ama ubuntuda bir türlü giremiyorum. Şuan 2 saat oldu hala giremedim. Başka bir yolu varmı gruba girmenin? Yardımlarınız için teşekkürler.
« Son Düzenleme: 31 Ocak 2015, 22:18:29 Gönderen: Cuaresma45 »

Çevrimdışı dustengercege

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 150
  • Dağıtım: Linux Mint Cinnamon
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #1 : 31 Ocak 2015, 20:57:31 »
Aynı sorunu yaşayanlar için başlık pek uygun olmamış gibi sanki : ) ) Eğer burada sorunun çözümünü bulamazsan, windows tarafından EasyBCD yazılımını deneyebilirsin alternatif olarak. Her ne kadar grubun yerini tutmasada işini görebilir. Şurada bir video var: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=85114404&x-yt-ts=1422579428&v=zdjNfXZjRxs Kolay gelsin...
Şükran duygusu asaletin göstergesi, nankörlük sevginin mezarıdır.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #2 : 31 Ocak 2015, 21:55:01 »
Kullanıcı adı ve şifresini girdiğiniz bölüme ulaştığınızda CTRL+ALT+F1 tuşlarına basarak TTY1 uçbirimine ulaşınız. Bu alan siyah bir terminalden ibarettir. Burada kullanıcı adı ve şifrenizi girerek oturum açınız. Sonra aşağıdaki komutu çalıştırarak grub varsayılan ayarlarının olduğu dosyaya ulaşınız.

Kod: [Seç]
sudo nano /etc/default/grub
Nano terminal üzerinde çalışan bir metin düzenleyicidir. Açılan dosyada aşağıdaki satırı bulunuz.

Kod: [Seç]
GRUB_TIMEOUT="0"
0 (sıfır) yazan yeri 10 olarak değiştiriniz, bu sistem başlangıcında grub menüsünün 10 saniye gösterileceği anlamına geliyor.

Kod: [Seç]
GRUB_TIMEOUT="10"
Düzenleme sonrası CTRL+O (sıfır değil, O harfi) harfine basarak değişikliğin kaydedilmesini sağlayınız.
Giriş (enter) tuşu ile kayıt işleminizi bitirebilirsiniz.

Şimdi aşağıdaki komut ile grub ayar dosyasını güncelleyiniz, böylece Grub önyükleyici menüsü başlangıçta görünür olacaktır.

Kod: [Seç]
sudo update-grub
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #3 : 31 Ocak 2015, 22:15:14 »
Kullanıcı adı ve şifresini girdiğiniz bölüme ulaştığınızda CTRL+ALT+F1 tuşlarına basarak TTY1 uçbirimine ulaşınız. Bu alan siyah bir terminalden ibarettir. Burada kullanıcı adı ve şifrenizi girerek oturum açınız. Sonra aşağıdaki komutu çalıştırarak grub varsayılan ayarlarının olduğu dosyaya ulaşınız.

Kod: [Seç]
sudo nano /etc/default/grub
Nano terminal üzerinde çalışan bir metin düzenleyicidir. Açılan dosyada aşağıdaki satırı bulunuz.

Kod: [Seç]
GRUB_TIMEOUT="0"
0 (sıfır) yazan yeri 10 olarak değiştiriniz, bu sistem başlangıcında grub menüsünün 10 saniye gösterileceği anlamına geliyor.

Kod: [Seç]
GRUB_TIMEOUT="10"
Düzenleme sonrası CTRL+O (sıfır değil, O harfi) harfine basarak değişikliğin kaydedilmesini sağlayınız.
Giriş (enter) tuşu ile kayıt işleminizi bitirebilirsiniz.

Şimdi aşağıdaki komut ile grub ayar dosyasını güncelleyiniz, böylece Grub önyükleyici menüsü başlangıçta görünür olacaktır.

Kod: [Seç]
sudo update-grub
Teşekkür ederim. Bunu okumadan önce kendim bir çözüm buldum. Biostan boot sırasında cd rom removable hdd diyerek hdd nin sırasını en sona aldım, sonra bilgisayar açılırken iki shifte birden bodoslama basınca gruba girdi sonunda. Kodlarla uğraşmak istemeyenler benim çözümümü deniyebilirler. [emoji2]

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #4 : 31 Ocak 2015, 22:26:31 »
Rica ederiz. O zaman konu başlığına [Çözüldü] etiketi eklerseniz kilitleyelim.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #5 : 31 Ocak 2015, 23:37:22 »
Rica ederiz. O zaman konu başlığına [Çözüldü] etiketi eklerseniz kilitleyelim.
Hocam kitlemeden önce bilgisayarım ubuntuyla uyumsuz galiba. Nomodeset ile başlattım ama e. Kartı driveri yüklenmiyor hata veriyor. Sıkıldım artık uğraşmaktan. Mate xfce gibi ortamlarda nomodeset ile uğraşmak zorunda kalırmıyım acaba. Veya kde de olduğu gibi oyunlarda aşırı kasılma.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #6 : 01 Şubat 2015, 00:42:07 »
Xfce ve Mate masaüstü ile yine nomodeset değişkenlerini kullanmak zorunda kalabilirsiniz.
Sürücüyü aşağıdaki komut ile kurmak hem Linux Mint hem de Ubuntu için mümkün.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install fglrx fglrx-amdcccle
sudo aticonfig initial -f
sudo aticonfig --sync-video=on

Mate ve XFCE sistem kaynaklarını oldukça az kullanan masaüstü ortamları, bence Mate sürümü deneyebilirsiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #7 : 01 Şubat 2015, 10:20:08 »
Xfce ve Mate masaüstü ile yine nomodeset değişkenlerini kullanmak zorunda kalabilirsiniz.
Sürücüyü aşağıdaki komut ile kurmak hem Linux Mint hem de Ubuntu için mümkün.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install fglrx fglrx-amdcccle
sudo aticonfig initial -f
sudo aticonfig --sync-video=on

Mate ve XFCE sistem kaynaklarını oldukça az kullanan masaüstü ortamları, bence Mate sürümü deneyebilirsiniz.
Hocam ilk kodu girdim ccc yi yükledi diğer kodları girice hata verdi. Bende yeniden başlattım nomodeset yapmadan busefer masaüstüne girdi ama burda takıldı fareyi oynatmaktan başka hiçbirşey yapılmıyor. Eh biraz ilerledim. Terminal açılsa initial ve sycn videoyuda girerim. Takılı kalan yer burası.
https://www.dropbox.com/s/anhq1ro9ovebjx5/IMG_20150201_101531.jpg?dl=0

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #8 : 01 Şubat 2015, 11:47:55 »
Diğer komutların verdiği hataları paylaşınız. Ek olarak aşağıdaki komutların çıktılarına bakalım.

Kod: [Seç]
cat /etc/X11/xorg.conf
fglrxinfo
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #9 : 01 Şubat 2015, 12:59:07 »
Diğer komutların verdiği hataları paylaşınız. Ek olarak aşağıdaki komutların çıktılarına bakalım.

Kod: [Seç]
cat /etc/X11/xorg.conf
fglrxinfo
Hocam. Uğraşmaktan sıkıldım bende linux mint 17.1 mate kurdum. Şuan güncelleme yapıyor. Sürücü yöneticisine geldiğimde amd yi buldu ve bu aygıt önerilen sürücüyü kullanıyor yazıyordu. Ve en üstteki açık kaynak kodlu olan seçiliydi. Ayrıca nomodeset yapmak zorunda kalmadım ama catalyst control center gelmedi. E. Kartı sürücüm yüklenmişmidir?

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: Ubuntu 14.04 Masaüstüne ve Grub Menüsüne Ulaşamama Sorunu
« Yanıtla #10 : 01 Şubat 2015, 13:02:12 »
Hocam 1 tane 4. Seviye güncelleme buldu yüklemelimiyim
Paketin adı dbus
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2015, 13:09:09 Gönderen: Cuaresma45 »