Kali Linux başlığı açıldığı için yeni bir başlık açmayı uygun görmedim.Umarım sorun olmaz.Uyarı: bu konuya en az 120 gündür yanıt gönderilmemiş.Yanıt vermek yerine yeni bir konu açmanız önerilir.diyor ama buradan devam etmek konu başlığı israfı olmasın diye uygundur diye düşündüm.
İlerde öğrenmek istediğim bir konu olan bilgi güvenliği uzmanlığı derslerim için IT bölümünden bir arkadaşla bir sohbet yaptım.Bana Linux Backtrack ve Kali Linux sürümlerinden bahsetti.Linux ve Network bilgisinin bir arada yürüdüğünü ve bilgi güvenliği için önemli olduğunu vazgeçilmez olduğunu belirtti.Sizden de bu sürümler hakkında bir yorum almak istiyorum.Hem Proje sorumlularından bilgi almak isterim hem de tecrübesi olan arkadaşlardan bilgi almak isterim.Teşekkürler.
Bu konuda tecrübeli değilim ancak arkadaşın tespitinin doğru olduğunu düşünmenin yanısıra şunuda kendi fikrimce ekleyebilirim; linux ve network bilgisi sadece bi kaç dağıtımla değil çok büyük bir çoğunluğunda bir arada yürüyebilir.
Ancak gördüğüm kadarı ile Kali linux bu alanda bilindik. Ve iki sürüm arasında çok ciddi bi fark olduğunu sanmıyorum. Yazdığı kadarıyla Kali linux ta backtrack in geliştiricileri tarafından geliştiriliyor.
Yani backtrack artık "outofdated". Kali linux olarak yeniden hayat dönüyor. backtrack sitesine girdiğinde bu bilgiyi göreceksin. İndirme yapmak istediğinde ise "Kali linux" tarafına yönlendirecek seni.
Ama bu konuda asıl yapılması gereken şey günlerce cevap beklemek ve sadece araştıramaya çalışmak yerine. Bir makineyi bunun için feda edip üzerinde bu dağıtımları kurararak bi yerlerden başlamaktır. Bir taraftan araştırıp diğer taraftan uygulamaya geçer ve tabiri caizse bişey olur mu korkusu yaşamadan altından girer üstünden çıkarsın. Bunu anlamanın ve öğrenmenin yolu budur. Elindeki bilgisayara yada sanal makineyede kurabilirsin. Ama asıl olan uzaktan bakmak değil onlarla tanışmaktır.
Harekete geç ve onlarla tanış. İlk buluşma çok iyi geçmeyebilir ancak sabırla devam et. Ne demek istediğimi işte o zaman anlayacaksın.
İster kali linuxten başla isterse "backtrack" eski sürümlerden.
Benim tavsiyem Kali Linux kurup. "Documantations" tan olabildiğince yararlanman olacaktır. Dağıtım ve ilgili sürümle ilgili bilgilerin en iyi bulunacağı yerdir. Geliştiriceler ne geliştirdiklerini ne yaptıklarını birer birer anlatmış olacaktır. İngilizce olabilir ancak bu senin gözünü korkutmasın. İngilizcen çok kötü bile olsa genel anlamda sadece sözlük yardımıyla bişeyler anlayabilirsin.
Hiç vakit kaybetme hemen başla.