Gönderen Konu: [Çözüldü] Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?  (Okunma sayısı 10268 defa)

Çevrimdışı Meraklı

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 27
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 "Rebecca" - Xfce (32-bit)
Merhabalar,
Andoid telefona Linux üzerinden komut vermek, işlem yapmak istiyorum nasıl yapabilirim?
http://www.andronetwork.com/konu/egitim-linux-uezerinde-adb-fastboot-kullanma.4415/

Yukarıdaki linkte yazılanları yapmaya çalıştım olmadı.
Android telefona, ADB/Fastboot komutlarını Linux'ta naslı kullanabilirim?

Teşekkürler...
« Son Düzenleme: 07 Eylül 2015, 17:38:09 Gönderen: Meraklı »

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #1 : 15 Temmuz 2015, 04:57:50 »
Market uygulamalarında "terminal" şeklinde arama yaparak uçbirim uygulamalarına ulaşabilirsiniz. Herhangi birini kursanız yeterli olacaktır.

Çevrimdışı Meraklı

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 27
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 "Rebecca" - Xfce (32-bit)
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #2 : 15 Temmuz 2015, 15:25:55 »
Market uygulamalarında "terminal" şeklinde arama yaparak uçbirim uygulamalarına ulaşabilirsiniz. Herhangi birini kursanız yeterli olacaktır.

Ben telefondan değil, Linux kurulu pc den komut vermek istiyorum. Bu ADB/Fastboot Windows'ta C dizinine atıp kullanılıyor; telefona komut verilip işlem yapılıyor, Linux'ta nasıl oluyor?
Teşekkür ederim.

Çevrimdışı meda

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 408
  • Dağıtım: Manjaro-Lysia 20.0 X64 KDE
  • Masaüstü Ortamı: KDE
  • Grafik Kartı: GT 940MX
  • İşlemci: İ7 7500U
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #3 : 15 Temmuz 2015, 16:14:00 »
Yazılım merkezinden anroid-tools-adb diye aratın.
Düzenleme:Yazı boyutu düzeltildi.
karakartala
« Son Düzenleme: 15 Temmuz 2015, 20:43:12 Gönderen: karakartala »
"BEDAVA Bedava yaşıyoruz, bedava;Hava bedava, bulut bedava;Dere tepe bedava;Yağmur çamur bedava;Otomobillerin dışı,Sinemaların kapısı,Camekanlar bedava;Peynir ekmek değil amaAcı su bedava;Kelle fiyatına hürriyet,Esirlik bedava;Bedava yaşıyoruz, bedava.
                   Orhan VELİ"

Çevrimdışı Meraklı

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 27
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 "Rebecca" - Xfce (32-bit)
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #4 : 15 Temmuz 2015, 16:30:00 »
Yazılım merkezinden anroid-tools-adb diye aratın.

O zaman sayın [member=9]karakartala[/member] doğru yazmış ben anlayamamışım.
Teşekkürler.

Çevrimdışı meda

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 408
  • Dağıtım: Manjaro-Lysia 20.0 X64 KDE
  • Masaüstü Ortamı: KDE
  • Grafik Kartı: GT 940MX
  • İşlemci: İ7 7500U
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #5 : 15 Temmuz 2015, 16:47:10 »
Ek bilgi: Windows gibi klasör dizinine uçbirimde gelmenize gerek yok. Boot ve recovery gibi imajların bulunduğu dizini uçbirimde açarak komut vermeniz gerek.
"BEDAVA Bedava yaşıyoruz, bedava;Hava bedava, bulut bedava;Dere tepe bedava;Yağmur çamur bedava;Otomobillerin dışı,Sinemaların kapısı,Camekanlar bedava;Peynir ekmek değil amaAcı su bedava;Kelle fiyatına hürriyet,Esirlik bedava;Bedava yaşıyoruz, bedava.
                   Orhan VELİ"

Çevrimdışı Meraklı

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 27
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 "Rebecca" - Xfce (32-bit)
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #6 : 15 Temmuz 2015, 17:31:44 »
Ek bilgi: Windows gibi klasör dizinine uçbirimde gelmenize gerek yok. Boot ve recovery gibi imajların bulunduğu dizini uçbirimde açarak komut vermeniz gerek.

Teşekkür ederim

Ben linkini verdiğim "1) adb + fastboot linux.zip eklentisini görüntüle Dosyasını indirin." o dosyayı indirdim fakat bir türlü beceremedim.
Adb ve fastboot masaüstünde duruyor, nasıl işlem yapıp telefona komut verdirebilirim?

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #7 : 15 Temmuz 2015, 22:52:02 »
Yok siz beni doğru anlamışsınız. Anlatmak istediğim oydu. Ancak ben sizi yanlış anlamışım. :) android-tools-fastboot'u da depodan yükleyebilirsiniz. Paylaştığınız bağlantıdan herhangi bir şey indirmenize gerek yok. Paketleri kurduktan sonra adb ve fastboot komutlarını kullanabilirsiniz. Android aygıtınızda hata ayıklama modunu açmayı unutmayın.

Çevrimdışı Meraklı

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 27
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 "Rebecca" - Xfce (32-bit)
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #8 : 16 Temmuz 2015, 00:16:42 »
Yok siz beni doğru anlamışsınız. Anlatmak istediğim oydu. Ancak ben sizi yanlış anlamışım. :) android-tools-fastboot'u da depodan yükleyebilirsiniz. Paylaştığınız bağlantıdan herhangi bir şey indirmenize gerek yok. Paketleri kurduktan sonra adb ve fastboot komutlarını kullanabilirsiniz. Android aygıtınızda hata ayıklama modunu açmayı unutmayın.

Teşekkür ederim. :)
Sağ olun.

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #9 : 16 Temmuz 2015, 00:19:51 »

Çevrimdışı Meraklı

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 27
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 "Rebecca" - Xfce (32-bit)
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #10 : 16 Temmuz 2015, 12:33:16 »
Sorun çözüldüyse: Çözülen Başlıkların Etiketlenmesi

Daha deneyemedim, deneyip sonuca göre tekrar yardım alabilirim sorun çıkarsa.
Ben dağıtımı 13 xfc'ye düşürdüm ekran sorunlarından dolayı,  fakat beğenmedim 17.1 daha iyiydi,  onuna değiştirip, sonucu yazacağım.
Teşekkürler.
Sorun çıktı ya da ben yanlış yapıyorum bir noktayı.
Yazılım yöneticisine "android-tools-fastboot" yazdım,  program çıktı kurdum, fakat ismini yazıyorum arama kısmına çıkmıyor yazılım. (Yazılım yöneticisinde kuruldu yazuyor)
Benim dağıtımla uyumlu değil mi acaba?
android-tools-adb yazınca aynı yazılım çıkıyor.

Nerde hata yapıyorum acaba, terminalden mi işlem yapmam gerek acaba?
Düzenleme: İletiler birleştirildi. Lütfen art arda ileti yollamak yerine son iletinizi düzenleyiniz.
karakartala
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2015, 21:39:16 Gönderen: karakartala »

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #11 : 16 Temmuz 2015, 21:38:23 »
Menünün arama kısmına mı yazıyorsunuz? Sanırım bu yazılımların grafik arayüzü yok. Daha doğrusu bu paketlerle bir grafik arayüz kurulu gelmiyor. Uçbirimden adb ve fastboot komutlarıyla yazılımları çalıştırabilirsiniz.

Çevrimdışı Meraklı

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 27
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 "Rebecca" - Xfce (32-bit)
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #12 : 16 Temmuz 2015, 22:03:44 »
Menünün arama kısmına mı yazıyorsunuz? Sanırım bu yazılımların grafik arayüzü yok. Daha doğrusu bu paketlerle bir grafik arayüz kurulu gelmiyor. Uçbirimden adb ve fastboot komutlarıyla yazılımları çalıştırabilirsiniz.
Terminalden yapılıyor o zaman, fakat terminaldende denemiştim "waiting for device" yazıyordu telefona komut verdiremedim tüm olasılıkları denedim hata ayıklama açık bir yerde hata var ama nerede?
Gerçi bu konu Android'e giriyor,  sanırım android'de linux altyapısını kullanıyor bu yüzden sorunu bulursunuz diye soruyorum. :)
Teşekkür ederim.

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #13 : 17 Temmuz 2015, 10:10:30 »
Kod: [Seç]
sudo fastboot şeklinde çalıştırınca değişiklik oluyor mu?

Çevrimdışı Meraklı

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 27
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 "Rebecca" - Xfce (32-bit)
Ynt: Linux'ta Fastboot'u Nasıl Kullanabilirim?
« Yanıtla #14 : 17 Temmuz 2015, 12:19:11 »
karakartala

Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.
Verdiğiniz kodu denedim komutlar hakkında bilgiler falan çıktı, fakat gene aynı hatayı aldım: 
Alıntı
waiting for device
Sanırım telefonu görmüyor pc,  zaten Windows işletim sisteminde de aynı hatayı aldım;  driverları vs.  herşeyi tamam olmasına rağmen.
Her olasılıpı denedim:
Telefon açık halde,
Telefon recovery modda,
Telefon fastboot modda.
Sonuç değişmedi.
Bir yerde hata yapıyorum ya da telefonda sorun var galiba.

Hayırlı Bayramlar Dilerim Herkese.