Linux ve Windows'un birbirinin rakibiymiş gibi gösterilmesine karşıyım. Windows, Linux ve Mac bunlar birbirleriyle etkileşim içinde kendi yollarında gelişim gösteren platformlar. Rekabet algısı yaratılması ucu açık, istenmeyen durumlara yol açar. Örneğin Linux kullanıcıları Windows'tan bahsederken "winzort" gibi tuhaf ve fanatizm kokan benzetmelerde bulunmaları da Linux'a karşı olumsuz bir algı oluşturur. Madem ki rakip olarak görüyorsun, rakibine saygılı olacaksınız. Kaldı ki sadece Windows değil, Linux dağıtımlarının bile Windows'tan öğrendiği şeyler var.
Sizin kaygılarınıza gelecek olursak; bana göre çoklu masaüstü klavye-fare kullanan bilgisayarlar için pekte kullanışlı değil, klasik anlamda masaüstleri için sadece fantaziden ibaret olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Microsoft'un çoklu masaüstü ve efektlerine geçmesi onlar için zorunluluktu çünkü mobil platformlarda da varolma çabasında oldukları için, klasik masaüstünden vazgeçmek zorundalar. Ayrıca son kullanıcı bazında (kodlamayla, konsolla vs.hiçbir ilgisi olmayan) kabul etmek gerekir ki Windows'lar çok pratik ve kullanışlı oluyorlar. Tabi ki bu benim bakış açımdır. Son kullanıcı açısından yapması gerekli işlerin veya o an ki eğlence ve keyif alma durumuna baktığında Windows'lar tek tıkla herşeyi halledebilir durumdalar. Hal böyle olunca Linux kullanan bir kişi (Bilgisayar konusunda uzman değilse) kullandığı sistemle ilgili sıkıntıları ortaya çıkıyor. Varsayalım Linux ve Microsoft birbirinin rakibi olsun! Şimdi mantıklı düşünmemiz gerekir. Linux'un karşısında devasa bir şirket ve ona destek veren şirketler, medya sektörü hatta politikacılar bile var. Doğal yollardan Linux ilerleme kaydetse bile, kirli yollardan Linux'un önünü kesebilecek bir güç olduğunu unutmamak gerekiyor. (Türkiye'de Pardus'un başına gelenler örneklerden sadece biridir)
Onun için Linux ne yapması gerekiyor diyecek olursak! Kendi özgürlüğünü ve özgünlüğü koruması gerekiyor diye düşünüyorum. Sonuç olarak yüz binlerce gönüllüsü olan büyük çoğunluğunun kar amacı gütmediği bir platformun Microsoft gibi bir şirketle rekabete girmesi oldukça mantıksızdır.
Onun için Linux'un yapması gereken şey, karşısında bir rakip yokmuş gibi bildiği yoldan devam etmesidir.