Gönderen Konu: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı  (Okunma sayısı 9741 defa)

Çevrimdışı FurkanYC

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 62
[Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« : 14 Şubat 2014, 07:06:22 »
Linux Mint 16 Petra XFCE 64Bit, 2GB takas alanı ile kurulu. Fakat parola sorma ekranından önce gelen siyah ve ortada Mint simgesi duran ekranda, sol üst köşede beyaz küçük bir font ile "key:Beklemeye devam edin, bağlama işlemini geçmek için S'ye basın veya el ile kurtarma için M'ye basın" yazıyor ve biraz bekletiyor, sorun ne olabilir? Aynısı Ubuntularda da oluyor, çözüm bulamadılar; internette de tam bir çözüm bulamadım...

Not: M'ye basınca bir şey olmuyor, sanki algılamıyor M tuşunu
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2014, 09:54:05 Gönderen: Ocean »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #1 : 14 Şubat 2014, 07:31:56 »
Aşağıdaki komutların çıktılarını rica edelim.

Kod: [Seç]
sudo fdisk -l
sudo blkid
cat /etc/fstab
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı FurkanYC

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 62
Ynt: Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #2 : 14 Şubat 2014, 07:38:16 »
sudo fdisk -l çıktısı:

Kod: [Seç]
WARNING: GPT (GUID Partition Table) detected on '/dev/sda'! The util fdisk doesn't support GPT. Use GNU Parted.


Disk /dev/sda: 500.1 GB, 500107862016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 60801 cylinders, toplam 976773168 sektör
Units = sektör of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 4096 bytes
I/O size (minimum/optimal): 4096 bytes / 4096 bytes
Disk kimlikleyicisi: 0xab5dba4c

   Aygıt Açılış    Başlangıç     Bitiş  BlokSayısı Kml Sistem
/dev/sda1   *        2048     4003839     2000896   82  Linux takas / Solaris
/dev/sda2         4005886   976771071   486382593    5  Ek
Partition 2 does not start on physical sector boundary.
/dev/sda5         4005888   976771071   486382592   83  Linux

Disk /dev/mapper/cryptswap1: 2048 MB 2048917504 bayt
255 heads, 63 sectors/track, 249 cylinders, toplam 4001792 sektör
Units = sektör of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 4096 bytes
I/O size (minimum/optimal): 4096 bytes / 4096 bytes
Disk kimlikleyicisi: 0x2f7fcac8

/dev/mapper/cryptswap1 diski geçerli bir disk bölümleme tablosu içermiyor


sudo blkid çıktısı:

Kod: [Seç]
/dev/sda5: UUID="9c860d4d-9559-44ff-91d9-9d82e582fee4" TYPE="ext4"
/dev/mapper/cryptswap1: UUID="e519faab-594d-4c0d-9f22-be7c71b8ae9f" TYPE="swap"

cat /etc/fstab çıktısı:

Kod: [Seç]
# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a
# device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices
# that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
# <file system> <mount point>   <type>  <options>       <dump>  <pass>
# / was on /dev/sda5 during installation
UUID=9c860d4d-9559-44ff-91d9-9d82e582fee4 /               ext4    errors=remount-ro 0       1
# swap was on /dev/sda1 during installation
#UUID=dcd56d2d-9541-4ee2-948f-eeb1879edffa none            swap    sw              0       0
/dev/mapper/cryptswap1 none swap sw 0 0

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #3 : 14 Şubat 2014, 09:23:59 »
Öncelikle aşağıdaki komut ile fstab dosyanızın bir yedeğini alalım.

Kod: [Seç]
sudo cp /etc/fstab /etc/fstab.ydk
Şimdi aşağıdaki komut ile fstab dosyanızı açınız.
(Mate masaüstü için gedit yerine pluma yazmalısınız.)

Kod: [Seç]
sudo gedit /etc/fstab
Dosya içeriğini aşağıdaki biçimde düzenleyerek kaydediniz.

Kod: [Seç]
# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a
# device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices
# that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
# <file system> <mount point>   <type>  <options>       <dump>  <pass>
# / was on /dev/sda5 during installation
UUID=9c860d4d-9559-44ff-91d9-9d82e582fee4 /               ext4    errors=remount-ro 0       1
# swap was on /dev/sda1 during installation
e519faab-594d-4c0d-9f22-be7c71b8ae9f none            swap    sw              0       0
#/dev/mapper/cryptswap1 none swap sw 0 0

Takas alanın başlatılabilir olrak ayarlanması sorunlara sebep olabilir. Aşağıdaki çıktıyla ilgili bir araştırma yapacağım.

Alıntı
/dev/mapper/cryptswap1 diski geçerli bir disk bölümleme tablosu içermiyor
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı FurkanYC

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 62
Ynt: Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #4 : 14 Şubat 2014, 09:48:01 »
Sorun çözüldü, artık yazı gelmiyor. Teşekkürler :) Görünürde de bir sorun yok

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #5 : 14 Şubat 2014, 09:57:52 »
Rica ederiz, güle güle kullanın. Aşağıdaki komut ile takas alanın doğru biçimde bağlanıp bağlanmadığı kontrol edilebilir.

Kod: [Seç]
swapon -s
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı FurkanYC

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 62
Ynt: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #6 : 14 Şubat 2014, 10:31:50 »
swapon -s çıktısı:

Kod: [Seç]
Filename Type Size Used Priority
İlginç, sadece bu çıktıyı veriyor. Herhalde takas alanı bağlanmamış demek bu ???

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #7 : 14 Şubat 2014, 10:59:28 »
swapon -s çıktısı:

Kod: [Seç]
Filename Type Size Used Priority
İlginç, sadece bu çıktıyı veriyor. Herhalde takas alanı bağlanmamış demek bu ???

Kopyalama yapışırtırma yaparken ufak bir klavye sürçmesi olmuş, aşağıdaki satırı,

Kod: [Seç]
e519faab-594d-4c0d-9f22-be7c71b8ae9f none            swap    sw              0       0
aşağıdaki biçimde değitiriniz.

Kod: [Seç]
UUID=e519faab-594d-4c0d-9f22-be7c71b8ae9f none            swap    sw              0       0
Aşağıdaki komut ile dosya içinde tanımlı takas alanını bağlayabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo swapon -a
Sonrasında aşağıdaki komut ile tekrar kontrol edebilirsiniz.

Kod: [Seç]
swapon -s
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı FurkanYC

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 62
Ynt: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #8 : 14 Şubat 2014, 14:35:30 »
Dediğinizi yaptım...

sudo swapon -a çıktısı:
Kod: [Seç]
swapon: cannot find the device for UUID=e519faab-594d-4c0d-9f22-be7c71b8ae9f
swapon -s çıktısı:
Kod: [Seç]
Filename Type Size Used Priority
/dev/zram0                              partition 466424 0 5
/dev/zram1                              partition 466424 0 5

ZRam yüklediğimden böyle. Yani aslında çıktı yine sorunlu ve
Kod: [Seç]
Filename Type Size Used Priorityşeklinde. Zaten sudo swapon -a çıktısı da sorunlu gibi

Not: Aynı sorun tekrar başladı, aynı yazı geliyor masaüstü açılmadan önce siyah ekranda
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2014, 15:16:25 Gönderen: FurkanYC »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #9 : 14 Şubat 2014, 15:23:28 »
Fstab dosyasını açıp aşağıdaki satırı,

Kod: [Seç]
UUID=e519faab-594d-4c0d-9f22-be7c71b8ae9f none            swap    sw              0       0
aşağıdaki şekilde değiştirmeyi deneyiniz.

Kod: [Seç]
/dev/sda1 none            swap    sw              0       0
Dosyayı kaydettikten sonra, aşağıdaki komut ile takas alanını bağlamayı deneyip,

Kod: [Seç]
sudo swapon -a
aşağıdaki komut ile sorgulama yapabilirsiniz.

Kod: [Seç]
swapon -s
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2014, 15:25:42 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı FurkanYC

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 62
Ynt: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #10 : 14 Şubat 2014, 15:45:57 »
sudo swapon -a çıktısı:

Kod: [Seç]
swapon: /dev/sda1: read swap header failed: Geçersiz bağımsız değişken
swapon -s çıktısı:

Kod: [Seç]
Filename Type Size Used Priority
/dev/zram0                              partition 466424 0 5
/dev/zram1                              partition 466424 0 5

Yine olmadı... Bu takas alanı ne bağlanmaz şey. Ubuntu'da da aynı sorun oluyor. Bundan sonraki kurulumlarda takas alanı yaratmasam zararı olur mu? Boşuna 2GB yiyor sanki

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #11 : 14 Şubat 2014, 17:31:28 »
Sorunun bir kaç nedeni var gibi. Disk bölümleme tablosu GPT olduğu için sistem bölümleme tablosunu algılayamıyor. Bunu disk bölümleme tablosunu yeniden oluşturarak çözmek denenebilir.

Diğer olası sebep; takas alanı şifrelenmiş ama, bu şifreleme başka bir dağıtım kullanırken yapılmış olduğu için, yeni kurulumda sorun çıkartıyor. Bu bir olasılık tabii. Bu durumda takas alanı tekrar oluşturulur. Sıkıntı olacak nokta takas alanının ilk disk bölümü olması ve çalıştırılabilir olarak işaretlenmiş olmasıdır. Yapılacak bir düzenlemede ön yükleme ile ilgi sorun yaşayabilirsiniz.  Bunları takas alanını oluşturduktan sonra çözmek mümkün olacaktır. Oluşturulan takas alanına Gparted yardımıyla boot bayrağı işaretlenebilir, Grub'da boot-repair uygulaması ile kolayca yeniden kurulabilir.

İsterseniz bu şekilde çözüm üretmeye uğraşalım. İsterseniz siz fstab dosyasında swap ile ilgili satırn başına # işareti koyarak satırı etkisiz hale getirin. Bu durumda kullanılan bir takas alanınız olmayacaktır. Ama sistemdeki RAM miktarı yüksekse bir eksiklik çekeceğinizi sanmam.
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2014, 17:36:42 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı FurkanYC

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 62
Ynt: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #12 : 14 Şubat 2014, 17:47:37 »
Bilgisayarımı free-dos olarak geçtiğimiz yaz almıştım. Marka ve model: MSI CR61-0M (x64 Intel Pentium Core Duo B980 2.4 GHz, Intel HD Graphic Family, 2GB DDRIII Ram, 500GB HDD) İlk olarak Ubuntu 12.04 kurdum, ext4 498GB yerel disk oluşturdum ve 2GB takas alanı. Onda da aynı sorunu yaşadım, takas alanı bağlanamıyor hatası. Ardından bir süre sonra 13.10 kullanmaya başladım, aynı sorun. Sonra Mint 15 ve 16'da da aynı sorun. Ayrıca Lenovo G560 (x64 Intel i3 2.5 GHz, 3GB Ram, 1GB NVIDIA GeForce 310M, 320 GB HDD) bilgisayarımda da Ubuntu ya da Linux Mint kurunca aynı sorun. Çözüm bulamadım. 2GB Ram bana yetiyor, sadece internette geziyorum ya da arada sırada LibreOffice ile çalışıyorum. Bana 1GB Ram bile yeter böyle hafif kullanım için. O yüzden takas alanına gerek yok gibi? Yine de her seferinde takas alanı oluşturuyorum ve bu sorun her zaman yaşanıyor. Sinir bozucu... Öyleyse takas alanını etkisiz hale getireyim

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #13 : 14 Şubat 2014, 17:52:38 »
Bence sorun çözülemez görünmüyor. Biraz uğraşmak isterseniz yardımcı olurum.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı FurkanYC

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 62
Ynt: [Çözüldü] Açılıştaki Uyarı
« Yanıtla #14 : 14 Şubat 2014, 18:08:20 »
Teşekkürler, anladığım kadarıyla takas alanı çok da gerekli değilmiş, şimdiye kadar faydasını da görmedim bağlanamadığından zaten. Bundan sonra yeni kurulumlarda sadece ext4 disk oluştururum. Artık swap satırına # işareti eklemiş şekilde, Linux Mint 17 gelene kadar kullanacağım. Sorun çıkarsa yardımınızı rica ederim :) Sinir bozucu o hata yazısı ve bekletmesi de bitmiş oldu böylelikle. Genelde hep sıfır kurulum yapıyorum, niçin bu sorun oluşuyor anlamadım. Her Ubuntu & Mint kurulumundan sonra bu sorunu düzeltmekle uğraşılmaz. Sizi de uğraştırmayayım, hayırlı akşamlar, kolay gelsin