Gönderen Konu: Linux Kullanımı  (Okunma sayısı 3238 defa)

Çevrimdışı FroverFree

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 27
  • Grafik Kartı: Nvidia Gtx 1050 Ti
  • İşlemci: Intel Core i7 6700k
Linux Kullanımı
« : 01 Ekim 2015, 17:35:16 »
Linux iyi bir şekilde kullanmayı nasıl öğrenebilirim

Çevrimdışı Reddet

  • Forum Sorumlusu
  • Kıdemli Penguen
  • *****
  • İleti: 992
    • Opyon Yazılım
  • Dağıtım: Linux Mint 19.3 Tricia
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
Ynt: Linux Kullanımı
« Yanıtla #1 : 01 Ekim 2015, 17:39:22 »
Yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışıyorsunuz.
Siz harfleri ilk öğrendiğinizde bütün cümleleri iyi bir şekilde okuyabildiniz mi? Bu da ona benzer.
Adaletin olmadığı yerde anarşi başlar..

Çevrimdışı uyusuk

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 172
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Nvidia GeForce GTX 960M/intel HD Graphics 530
  • İşlemci: İntel Core i7
Ynt: Linux Kullanımı
« Yanıtla #2 : 01 Ekim 2015, 19:50:04 »
Yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışıyorsunuz.
Siz harfleri ilk öğrendiğinizde bütün cümleleri iyi bir şekilde okuyabildiniz mi? Bu da ona benzer.
Bu yoruma katılmamak elde değil.

Ben sana bir kaç öneri vereyim yinede.
  • Ben de yeni yeni linux kullanmaya başlayan biriyim.6-7 ay önce windows'un yanına linux kurmuştum.Neredeyse hiç girmedim linux'a.Öncelikle imkanın var ise hayatından diğer tüm işletim sistemlerini çıkarmalısın.Zira ben 2 haftaya yakındır sadece linux mint kullanıyorum.
  • Hep Linux kullanacağından illaki sorunlar ile karşılaşacaksın.windows'ta sorun gider vs  hemen kolaya kaçıyorduk,linux da ise araştırmak zorundasın. Google da hatayı aratıp, neden oluyor-çözümü nasıl anlamaya çalış.
  • Forumlara yazdığında verilen kodları copy-paste yapıp bırakma, anlamaya çalış.Zaten ingilizcen orta seviye veya üstü isen rahat bir şekilde anlarsın.
  • Gnu/Linux felsefesini anlamaya çalış,hikayelerini oku.Yani önce işin mantığını öğren.Stallman,linus gibi insanların konuşmalarını dinle.
  • Hali hazırda "bence" az da olsa internette linux öğrenmek için kaynaklar mevcut,onları araştır, oku.
  • Program yazıyorsan konsoldan derle,program yüklerken,silerken vs açıkçası çoğu şeyi konsoldan yapmayı öğren, en azından çalış :)
  • Forumda diğer sorunları olan insanların sorunlarını ve yazılan cevapları oku.
Ben bunları yapıyorum.Evet hala iyi bir Linux kullanıcısı değilim ama 2 hafta öncesine göre çok daha iyi kullanıyorum.Zamanla olacak bir şey.
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2015, 19:54:42 Gönderen: uyusukcoder »
"İnsanlar,diğer insanların hep onların yerine işleri yapmasını bekliyorlar."