Gönderen Konu: [Çözüldü] TBS 5980 CI DVB uydu TV kartının donanım sürücülerini nasıl yüklerim?  (Okunma sayısı 5622 defa)

Çevrimdışı metinolmetin

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 53
    • @MetinAltintas
    • metinolmetin
  • Dağıtım: Linux Mint 19.3 Tricia Cinnamon 64 bit
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: GTX960m
  • İşlemci: intel i7 6700HQ @2600 MHZ
L.Mint 17.3 Cinnamon' u sıfırdan kurdum. TBS 5980 CI  DVB uydu TV kartının donanım Kaynak sürücülerini https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=4901.0 bu bağlantısındaki gibi yaptım ama sonuç alamadım.

Sürücüleri kurup sistemi yeniden başlattım, aşağıdaki kodu uçbirime girdiğimde herhangi bir çıktı vermiyor.
Kod: [Seç]
dmesg | grep Qbox
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2015, 00:30:27 Gönderen: metinolmetin »
Bizimkisi bir αşk hikαyesi Değildi, bizimkisi 'Aşktı' gerisi hikαyeydi ..!

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
[member=100]metinolmetin[/member], kurulum sırasında hata olup olmadığını anlayabilmek için, kurulum adımlarını uygulayıp aldığınız çıktılarını paylaşınız.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı metinolmetin

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 53
    • @MetinAltintas
    • metinolmetin
  • Dağıtım: Linux Mint 19.3 Tricia Cinnamon 64 bit
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: GTX960m
  • İşlemci: intel i7 6700HQ @2600 MHZ
L.Mint 17.2 de kaynak sürücüleri kurduktan sonra
Kod: [Seç]
dmesg | grep Qboxuçbirim çıktısı boş oluyordu zaten. Sistemi yeniden başlatınca ayarlar etkili oluyordu. Yukarıdaki kodu uçbirime tekrar yazınca ilgili çıktıyı veriyordu.  L.Mint 17.3' te ise sistemi yeniden başlatsanız bile  hiç bir şekilde uçbirim çıktısı verilmiyor. Acaba L.Mint 17.3'te çekirdek uyumsuzluğumu var?
[member=100]metinolmetin[/member], kurulum sırasında hata olup olmadığını anlayabilmek için, kurulum adımlarını uygulayıp aldığınız çıktılarını paylaşınız.
Kurulum adımları sırasında hata olup olmadığını nasıl anlayacağım onu açıklarmısınız.
Bizimkisi bir αşk hikαyesi Değildi, bizimkisi 'Aşktı' gerisi hikαyeydi ..!

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Aşağıdaki komutun çıktısını paylaşırsanız çekirdek güncellemesi ile ilgili öneri sunabiliriz. Not: Ben kaynak dosyadan çekirdek 4.2.3 sürüm ile derleyebilmiştim.

Kod: [Seç]
inxi -Fxz
Alıntı
Kurulum adımları sırasında hata olup olmadığını nasıl anlayacağım onu açıklarmısınız.

Kaynak dosyadan kurulum ile ilgili komutları uçbirimde çalıştırın ve uçbirimde çıktıları foruma aktarın.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı metinolmetin

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 53
    • @MetinAltintas
    • metinolmetin
  • Dağıtım: Linux Mint 19.3 Tricia Cinnamon 64 bit
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: GTX960m
  • İşlemci: intel i7 6700HQ @2600 MHZ
L.Mint 17.3 sıfırdan tekrardan kurdum ve güncelledim. TV kartı kurulumuna geçmeden önce sizin verdiğiniz kodu uç birimde çalıştırıyorum.
Kod: [Seç]
inxi -Fxz
Çıktısı
Kod: [Seç]
System:    Host: Metin Kernel: 3.19.0-32-generic x86_64 (64 bit gcc: 4.8.2)
           Desktop: Cinnamon 2.8.6 (Gtk 3.10.8~8+qiana)
           Distro: Linux Mint 17.3 Rosa
Machine:   Mobo: Gigabyte model: P35-S3 Bios: Award v: F8 date: 06/19/2009
CPU:       Quad core Intel Core2 Quad Q6600 (-MCP-) cache: 4096 KB
           flags: (lm nx sse sse2 sse3 ssse3 vmx) bmips: 19199
           clock speeds: max: 2400 MHz 1: 1600 MHz 2: 1600 MHz 3: 1600 MHz
           4: 1600 MHz
Graphics:  Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Juniper XT [Radeon HD 5770]
           bus-ID: 01:00.0
           Display Server: X.Org 1.17.1 drivers: ati,radeon (unloaded: fbdev,vesa)
           Resolution: 1280x1024@60.0hz
           GLX Renderer: Gallium 0.4 on AMD JUNIPER
           GLX Version: 3.0 Mesa 10.5.9 Direct Rendering: Yes
Audio:     Card-1 Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Juniper HDMI Audio [Radeon HD 5700 Series]
           driver: snd_hda_intel bus-ID: 01:00.1
           Card-2 Intel 82801I (ICH9 Family) HD Audio Controller
           driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:1b.0
           Card-3 Logitech Webcam C310 driver: USB Audio usb-ID: 001-005
           Sound: Advanced Linux Sound Architecture v: k3.19.0-32-generic
Network:   Card: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller
           driver: r8169 v: 2.3LK-NAPI port: d000 bus-ID: 04:00.0
           IF: eth0 state: up speed: 1000 Mbps duplex: full mac: <filter>
Drives:    HDD Total Size: 560.1GB (2.0% used)
           ID-1: /dev/sda model: ST380215AS size: 80.0GB
           ID-2: /dev/sdb model: ST3320620AS size: 320.1GB
           ID-3: /dev/sdc model: ST3160811AS size: 160.0GB
Partition: ID-1: / size: 57G used: 5.1G (10%) fs: ext4 dev: /dev/sdc5
           ID-2: swap-1 size: 6.15GB used: 0.00GB (0%) fs: swap dev: /dev/sdc2
RAID:      No RAID devices: /proc/mdstat, md_mod kernel module present
Sensors:   System Temperatures: cpu: 49.0C mobo: N/A gpu: 54.0
           Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info:      Processes: 181 Uptime: 10 min Memory: 669.1/3951.3MB
           Init: Upstart runlevel: 2 Gcc sys: 4.8.4
           Client: Shell (bash 4.3.111) inxi: 2.2.28
Bizimkisi bir αşk hikαyesi Değildi, bizimkisi 'Aşktı' gerisi hikαyeydi ..!

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Öncelikle aşağıdaki şekilde çekirdek sürümünü güncelleyiniz (Not: Bu durumda ATI GPU için kapalı kaynak kodlu sürücü kurmamalısınız).

Güncelleme Yöneticisi => Görünüm menüsü => Linux çekirdekleri aracı yardımıyla 4.2.x serisi çekirdeğin son sürümünü (şu an itibariyle 4.2.0-19 sürümde) kurunuz ve ardından sisteminizi yeniden başlatınız.

Sonra aşağıdaki komut ile /lib/firmware dizinini açıp

Kod: [Seç]
sudo nemo /lib/firmware
sürücü kaynak dosyası içindeki sonu .fw ile biten dosyaları buraya kopyalayınız.

Bundan sonra aşağıdaki komut ile derleme için gerekli olacak paketleri yükleyiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install linux-headers-`uname -r` build-essential
Ardından burada anlatıldığı biçimde sürücüyü kaynak dosyasından derleyip kurmayı deneyiniz.

Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı metinolmetin

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 53
    • @MetinAltintas
    • metinolmetin
  • Dağıtım: Linux Mint 19.3 Tricia Cinnamon 64 bit
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: GTX960m
  • İşlemci: intel i7 6700HQ @2600 MHZ
Kerneli son sürüme güncelledim. TBS kartının kaynak sürücülerini tekrardan kurdum. Kaffeine aygıtı gördü sorun çözüldü.

Kod: [Seç]
System:    Host: Metin Kernel: 4.2.0-22-generic x86_64 (64 bit gcc: 4.8.2)
           Desktop: Cinnamon 2.8.6 (Gtk 3.10.8~8+qiana)
           Distro: Linux Mint 17.3 Rosa
Machine:   Mobo: Gigabyte model: P35-S3 Bios: Award v: F8 date: 06/19/2009
CPU:       Quad core Intel Core2 Quad Q6600 (-MCP-) cache: 4096 KB
           flags: (lm nx sse sse2 sse3 ssse3 vmx) bmips: 19199
           clock speeds: max: 2400 MHz 1: 1600 MHz 2: 1600 MHz 3: 1600 MHz
           4: 1600 MHz
Graphics:  Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Juniper XT [Radeon HD 5770]
           bus-ID: 01:00.0
           Display Server: X.Org 1.17.1 drivers: ati,radeon (unloaded: fbdev,vesa)
           Resolution: 1280x1024@60.0hz
           GLX Renderer: Gallium 0.4 on AMD JUNIPER
           GLX Version: 3.0 Mesa 10.5.9 Direct Rendering: Yes
Audio:     Card-1 Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Juniper HDMI Audio [Radeon HD 5700 Series]
           driver: snd_hda_intel bus-ID: 01:00.1
           Card-2 Intel 82801I (ICH9 Family) HD Audio Controller
           driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:1b.0
           Card-3 Logitech Webcam C310 driver: USB Audio usb-ID: 001-005
           Sound: Advanced Linux Sound Architecture v: k4.2.0-22-generic
Network:   Card: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller
           driver: r8169 v: 2.3LK-NAPI port: d000 bus-ID: 04:00.0
           IF: eth0 state: up speed: 1000 Mbps duplex: full mac: <filter>
Drives:    HDD Total Size: 560.1GB (31.5% used)
           ID-1: /dev/sda model: ST380215AS size: 80.0GB
           ID-2: /dev/sdb model: ST3320620AS size: 320.1GB
           ID-3: /dev/sdc model: ST3160811AS size: 160.0GB
Partition: ID-1: / size: 57G used: 12G (21%) fs: ext4 dev: /dev/sdc5
           ID-2: swap-1 size: 6.15GB used: 0.00GB (0%) fs: swap dev: /dev/sdc2
RAID:      No RAID devices: /proc/mdstat, md_mod kernel module present
Sensors:   System Temperatures: cpu: 50.0C mobo: N/A gpu: 58.0
           Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info:      Processes: 189 Uptime: 1:51 Memory: 1010.6/3951.1MB
           Init: Upstart runlevel: 2 Gcc sys: 4.8.4
           Client: Shell (bash 4.3.111) inxi: 2.2.28

Kod: [Seç]
[   13.028090] dvb-usb: found a 'TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0' in cold state, will try to load a firmware
[   13.564052] dvb-usb: found a 'TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0' in warm state.
[   13.564411] DVB: registering new adapter (TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0)
[   14.084903] dvb-usb: TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0 successfully initialized and connected.
[ 2519.036650] dvb-usb: TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0 successfully deinitialized and disconnected.
[ 2527.964719] dvb-usb: found a 'TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0' in cold state, will try to load a firmware
[ 2528.084012] dvb-usb: found a 'TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0' in warm state.
[ 2528.088179] DVB: registering new adapter (TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0)
[ 2528.762997] dvb-usb: TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0 successfully initialized and connected.
[ 2528.780450] dvb-usb: TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0 successfully deinitialized and disconnected.
[ 2529.869030] dvb-usb: found a 'TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0' in cold state, will try to load a firmware
[ 2529.988013] dvb-usb: found a 'TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0' in warm state.
[ 2529.988229] DVB: registering new adapter (TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0)
[ 2530.331501] dvb-usb: TBS Qbox DVB-S2 CI USB2.0 successfully initialized and connected.
Bizimkisi bir αşk hikαyesi Değildi, bizimkisi 'Aşktı' gerisi hikαyeydi ..!