Gönderen Konu: Ekran Dalgalanma Problemi  (Okunma sayısı 7189 defa)

Çevrimdışı AhmtcnBozkurt

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 41
  • Dağıtım: Linux Mint 18 "Sarah"
  • Masaüstü Ortamı: Xfce
  • Grafik Kartı: Nvidia GT650m & Intel onboard ekran kartı
  • İşlemci: Intel Core i7 3630QM CPU @ 2.40GHZ x4
Ekran Dalgalanma Problemi
« : 18 Nisan 2016, 23:34:53 »
Ekranım'da özellikle tarayıcı ile sayfa'da aşağı doğru mouse scroll yaparken dalga dalga aşağı iniyor.

Bu sorunu nasıl çözebiliriz ?
Bilgi paylaştıkça çoğalır , birlikte daha güçlüyüz :)

Çevrimdışı Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #1 : 18 Nisan 2016, 23:37:19 »
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı AhmtcnBozkurt

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 41
  • Dağıtım: Linux Mint 18 "Sarah"
  • Masaüstü Ortamı: Xfce
  • Grafik Kartı: Nvidia GT650m & Intel onboard ekran kartı
  • İşlemci: Intel Core i7 3630QM CPU @ 2.40GHZ x4
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #2 : 18 Nisan 2016, 23:41:07 »
Merhaba ilginiz için teşekkürler istediğiniz çıktılar ;

inxi -SGx komut çıktısı :
Kod: [Seç]
System:    Host: BOZKURT Kernel: 3.19.0-32-generic x86_64 (64 bit gcc: 4.8.2)
           Desktop: MATE 1.12.0 (Gtk 3.10.8~8+qiana)
           Distro: Linux Mint 17.3 Rosa
Graphics:  Card-1: Intel 3rd Gen Core processor Graphics Controller
           bus-ID: 00:02.0
           Card-2: NVIDIA GK107M [GeForce GT 650M] bus-ID: 01:00.0
           Display Server: X.Org 1.17.1 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa)
           Resolution: 1920x1080@60.0hz
           GLX Renderer: Mesa DRI Intel Ivybridge Mobile
           GLX Version: 3.0 Mesa 10.5.9 Direct Rendering: Yes


glxinfo | grep render Komut Çıktısı ;
Kod: [Seç]
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Ivybridge Mobile
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_packed_depth_stencil,
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
    GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,

lspci | egrep 'VGA|3D|Display' Komut Çıktısı ;
Kod: [Seç]
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 3rd Gen Core processor Graphics Controller (rev 09)
01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation GK107M [GeForce GT 650M] (rev ff)

xrandr Komut Çıktısı ;
Kod: [Seç]
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1920 x 1080, maximum 32767 x 32767
LVDS1 connected 1920x1080+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
   1920x1080      60.0*+   59.9 
   1680x1050      60.0     59.9 
   1600x1024      60.2 
   1400x1050      60.0 
   1280x1024      60.0 
   1440x900       59.9 
   1280x960       60.0 
   1360x768       59.8     60.0 
   1152x864       60.0 
   1024x768       60.0 
   800x600        60.3     56.2 
   640x480        59.9 
VGA1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)

cat /etc/X11/xorg.conf Komut Çıktısı ;
Kod: [Seç]
cat: /etc/X11/xorg.conf: Böyle bir dosya ya da dizin yok
Bilgi paylaştıkça çoğalır , birlikte daha güçlüyüz :)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #3 : 19 Nisan 2016, 00:05:40 »
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp Intel GPU için dikey senkronizasyonu etkinleştirmek için bir yapılandırma dosyası oluşturunuz ve sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.

Kod: [Seç]
sudo mkdir -p /etc/X11/xorg.conf.d/ && echo -e 'Section "Device"\n Identifier "Intel Graphics"\n Driver "Intel"\n Option "AccelMethod" "uxa"\n Option "TearFree" "true"\nEndSection' | sudo tee /etc/X11/xorg.conf.d/20-intel.conf
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı AhmtcnBozkurt

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 41
  • Dağıtım: Linux Mint 18 "Sarah"
  • Masaüstü Ortamı: Xfce
  • Grafik Kartı: Nvidia GT650m & Intel onboard ekran kartı
  • İşlemci: Intel Core i7 3630QM CPU @ 2.40GHZ x4
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #4 : 19 Nisan 2016, 00:09:48 »
Dediğiniz komutları girdim , sorunum devam etmekte.
Bilgi paylaştıkça çoğalır , birlikte daha güçlüyüz :)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #5 : 19 Nisan 2016, 09:19:14 »
Komutu çalıştırdıktan sonra sistemi yeniden başlattınız mı?

Eğer yeniden başlattıysanız sorun Intel mi yoksa Nvidia GPU mu etkinken devam ediyor, bunu tespit ediniz. Nvidia ayar yöneticisinin "Prime Profiles" kısmından etkin olan GPU'yu tespit edebilirsiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı AhmtcnBozkurt

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 41
  • Dağıtım: Linux Mint 18 "Sarah"
  • Masaüstü Ortamı: Xfce
  • Grafik Kartı: Nvidia GT650m & Intel onboard ekran kartı
  • İşlemci: Intel Core i7 3630QM CPU @ 2.40GHZ x4
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #6 : 19 Nisan 2016, 10:51:58 »
Yeniden başlattım ıntel ile devam ettiğim de sorun devam ediyor.Ayrıca nvidia'nın gt650m ekran kartında da var bu sorun.İki ekran kartında da akıcılıkdonma ve takılma sorunlarım devam ediyor.

2-3 yerde kernel sürüm yükseltme vb. öneriler vardı fakat bozmak istemediğimden uygulamadım?

Acaba farklı yöntemler var mı sorun çözümü üzerine?
Bilgi paylaştıkça çoğalır , birlikte daha güçlüyüz :)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #7 : 19 Nisan 2016, 11:25:29 »
Intel GPU için aşağıdaki komutu çalıştırıp sistemi yeniden başlatmayı deneyebilirsiniz, bu komut SNA hızlandırma yöntemi ile dikey senkronizasyonu etkinleştrecektir.

Kod: [Seç]
sudo mkdir -p /etc/X11/xorg.conf.d/ && echo -e 'Section "Device"\n Identifier "Intel Graphics"\n Driver "Intel"\n Option "AccelMethod" "sna"\n Option "TearFree" "true"\nEndSection' | sudo tee /etc/X11/xorg.conf.d/20-intel.conf
Nvidia GPU için buradaki öneriyi uygulayınız.

Ayrıca aşağıdaki komutun çıktısına da bakalım.

Kod: [Seç]
wm-detect
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı AhmtcnBozkurt

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 41
  • Dağıtım: Linux Mint 18 "Sarah"
  • Masaüstü Ortamı: Xfce
  • Grafik Kartı: Nvidia GT650m & Intel onboard ekran kartı
  • İşlemci: Intel Core i7 3630QM CPU @ 2.40GHZ x4
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #8 : 23 Nisan 2016, 22:45:32 »
Öncelikle geri dönüşü geç yaptığım için kusura bakmayın denemeler yaptım fakat başarısız oldu ,

Yukarıda verilen nvidia paketi  zaten hali hazırda kuruluymuş bir kaç keç çıkış giriş yaptığımda nvidia eskisi kadar kasmamaya başladı fakat dalgalanma ve yırtılmalar da düzelme olmadı sadece fps düzeldi.


Ayrıca istediğiniz çıktı ;

Kod: [Seç]
Desktop environment: MATE
Window manager: marco (6043)
Compositing: enabled
Bilgi paylaştıkça çoğalır , birlikte daha güçlüyüz :)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #9 : 23 Nisan 2016, 22:47:18 »
Marco ile Compton birleştirme yöneticisini seçmeyi dener misiniz?

https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=4352.0
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı AhmtcnBozkurt

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 41
  • Dağıtım: Linux Mint 18 "Sarah"
  • Masaüstü Ortamı: Xfce
  • Grafik Kartı: Nvidia GT650m & Intel onboard ekran kartı
  • İşlemci: Intel Core i7 3630QM CPU @ 2.40GHZ x4
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #10 : 23 Nisan 2016, 22:51:42 »
Herhangi bir değişiklik olmadı

Kod: [Seç]
Desktop environment: MATE
Window manager: marco (7723) compton (7868)
Compositing: enabled
Bilgi paylaştıkça çoğalır , birlikte daha güçlüyüz :)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #11 : 23 Nisan 2016, 23:49:18 »
Sorun Firefox'da ise, Tercihler =>Gelişmiş bölümü => Genel sekmesi altındaki aşağıdaki seçeneklerin önünüdeki işaretleri kaldırıp pasifleştirmeyi deneyiniz.

Akıcı kaydırmayı kullan
Mümkün olduğunda donanım ivmelenmesini kullan
Yazarken yazım denetimi yap

Sonrasında tarayıcıyı yeniden başlatınız.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı AhmtcnBozkurt

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 41
  • Dağıtım: Linux Mint 18 "Sarah"
  • Masaüstü Ortamı: Xfce
  • Grafik Kartı: Nvidia GT650m & Intel onboard ekran kartı
  • İşlemci: Intel Core i7 3630QM CPU @ 2.40GHZ x4
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #12 : 24 Nisan 2016, 00:03:07 »
Problem genel sadece tarayıcı ile bağlantısı yok , intel'de dikey ve sna aktifleşince çözüldü fakat nvidia daha güçlü olmasına karşı intel onboarddan daha yavaş çalışıyor anlamadım.
Bilgi paylaştıkça çoğalır , birlikte daha güçlüyüz :)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Ekran Dalgalanma Problemi
« Yanıtla #13 : 24 Nisan 2016, 00:11:25 »
Daha yavaş çalışma diye bir olacağını sanmıyorum, Nvidia Prime için benim hazırladığım paketi kurdu iseniz dikey senronizasyon etkin olacağından FPS hızı sınırlanır. Daha fazla FPS daha iyi görüntü anlamına gelmeyeceği için bu şekilde kullanmak daha uygun olacaktır.

Konu başlığından farklı sorular veya sorunlar için yeni konu açarsanız daha uygun olabilir.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]