Gönderen Konu: Nvdia Ekran Kartı Güncellemesi Sonrası Oluşan Sorun  (Okunma sayısı 5240 defa)

Çevrimdışı Lin_Win

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA GeForce GT 630
  • İşlemci: Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2.50GHz
Linux'a dün yeni adım atmış ve kilitlenmiş olan şu sayfada birkaç satır yazmıştım.

Fakat ekran kartı sürücülerini güncelleyip sistemi tekrar başlatınca bilgisayar kitlendi. Önce bir konsol (Windows hatalı kapatıldığında açılan gibi) açıldı ama bilgim olmadığı için hiç kurcalamadım ve restart ettim. Bu kez de yeşil ve anlayamadığım mesajlarla dolu bir ekran geldi ve dondu kaldı.

Çaresiz Windows 7'yi tekrar yükledim (dün gece temiz bir Mint kurulumu yapmıştım). Şimdi Mint'i ve başka bazı Linux sürümlerini sanal makinelerde iyice kurcalayıp öğrenmeden tek işletim sistemi olarak Linux kullanmayı düşünmüyorum. Ama bu zorlukları aşmaya da kararlıyım.

Yalnız şunu belirtmeliyim ki Linux'un yazılı ve görsel öğretici kaynakları çok az. Mesela konsola girmeyi ve içinde yapacağım işlemleri bilseydim belki duruma bir çözüm bulabilirdim.

Bir ekran kartı sürücü güncellemesinin sistemde tekrar açılamama gibi derin bir soruna yol açması da hayli düşündürücü. Kaldı ki sürücü güncellemeyi Mint'in sürücü güncelleme bölümünden yapmıştım. Böyle bir şeyle Windows'ta karşılaşmıyorsunuz. Eğer sürücü sisteme uyumsuzsa Windows kurmuyor.

Linux'un ücretsiz olmasına rağmen yaygınlaşmamasının nedeni bu ve benzer zorluklar olsa gerek. Tamam; güvenli bir işletim sistemi, ki ben de bu yüzden Linux kullanmak istedim; ama kullanıcı bu tür zorluklarla da karşılaşmamalı.

Az önce de dediğim gibi şimdilik sanal makinelerde Linux üzerine tecrübe kazanmak istiyorum ve forumdaki kullanıcların birikimlerinden de faydalanmak istiyorum.

Mint'i gerçekten çok sevmiştim ve bilgisayarımda tek işletim sistemi olarak kullanmak istiyordum. Ama tekrar yüklesem ve ekran kartı sürücüsünü güncellemek istesem aynı sorun yine olacak. Ayrıca bu sorun, ilerideki muhtemel sorunların oluşmasını da akla getiriyor...
Toplumun genelinin neler döndüğünden haberi yoktur, hatta haberi olmadığından bile haberi yoktur. (Noam Chomsky)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Nvdia Ekran Kartı Güncellemesi Sonrası Oluşan Sorun
« Yanıtla #1 : 19 Mayıs 2016, 20:42:22 »
Lütfen konu açarken/mesaj gönderirken bağlantıdaki hususlara özen gösteriniz. Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ekran kartı ile ilgili konu açarken aşağıdaki bağlantıdaki komutların çıktılarını paylaşmalısınız.

Ekran Kartı ile İlgili Sorularda Verilmesi Gereken Çıktılar

Lütfen açtığınız konularda bir kaç günlük tecrübenize dayanan genelleyici yorumlarda bulunmamaya özen gösteriniz. Burası sadecedestek amaçlı bir paylaşım forumu, geri bildirimde bulunabileceğiniz bir ortam değil. Bizler geliştirici değiliz, sadece gönüllü olarak destek veren kullanıcılarız. Gönderdiğiniz mesajlarda ve açtığınız konularda bu çerçeveye dikkat edilmesini umuyorum. Eğer Linux Mint kullanmaya devam etmeyecekseniz bu konuyu kilitleyebiliriz.
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2016, 20:51:44 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Lin_Win

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA GeForce GT 630
  • İşlemci: Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2.50GHz
Ynt: Nvdia Ekran Kartı Güncellemesi Sonrası Oluşan Sorun
« Yanıtla #2 : 20 Mayıs 2016, 19:39:09 »
Lütfen konu açarken/mesaj gönderirken bağlantıdaki hususlara özen gösteriniz. Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ekran kartı ile ilgili konu açarken aşağıdaki bağlantıdaki komutların çıktılarını paylaşmalısınız.

Ekran Kartı ile İlgili Sorularda Verilmesi Gereken Çıktılar

Lütfen açtığınız konularda bir kaç günlük tecrübenize dayanan genelleyici yorumlarda bulunmamaya özen gösteriniz. Burası sadecedestek amaçlı bir paylaşım forumu, geri bildirimde bulunabileceğiniz bir ortam değil. Bizler geliştirici değiliz, sadece gönüllü olarak destek veren kullanıcılarız. Gönderdiğiniz mesajlarda ve açtığınız konularda bu çerçeveye dikkat edilmesini umuyorum. Eğer Linux Mint kullanmaya devam etmeyecekseniz bu konuyu kilitleyebiliriz.

Butterfly merhabalar...

Mesajı doğru yere ekledim (konu açmadım) zaten. Sorunum Nvidia ekran kartı güncellemesi sonucu Linux Mint'in açılmaması idi ve en uygun başlık olarak da burası gözüküyordu.

Sanırım mesajımı yanlış yorumladın. Ben Linux Mint kullanmayacağım demedim. Linux'u iyice öğrenene, sorunları aşma yollarını keşfedene kadar bilgisayarımda tek işletim sistemi olarak kullanmayacağım (formatlayıp Windows'u silmiş ve temiz bir kurulum yapmıştım yani Mint ile devam etmek istiyordum), sanal makineye kurup oradan kullanacağım dedim (sadece Mint değil, başka Linux versiyonlarını da).

Belirttiğin Ekran Kartı ile İlgili Sorularda Verilmesi Gereken Çıktılar sayfasına baktım ama o çıktılar nasıl alınır bilmiyorum ki... Hem zaten o anda sistem donmuştu...

Sevgili Butterfly; genelleme gibi bir niyetim yok. Amacım Linux'u da Windows'u da yermek veya övmek değil (bence ikisinin de birbirine göre artıları, eksileri var). Sadece yaşadığım sorunu yazdım ve bu sorunun önemli olduğunu belirttim.
Toplumun genelinin neler döndüğünden haberi yoktur, hatta haberi olmadığından bile haberi yoktur. (Noam Chomsky)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Nvdia Ekran Kartı Güncellemesi Sonrası Oluşan Sorun
« Yanıtla #3 : 20 Mayıs 2016, 21:09:28 »
Mesaj gönderdiğiniz ve benim mesajınızı böldüğüm konu burası ve sizin mesajınızın konuyla alakası yok, ilgili konu ekran kartının nasıl kurulacağı ile ilgili ve dönüş yapılmamış bir konu, sizin gönderiniz ise sürücü güncellemesi sonrası oluşan bir sorunla ilgili, ikisi bambaşka şeyler. Bu sebeple mesajı bölüp yeni bir konu oluşturdum.

  1.1 - Yeni bir soru için yeni bir konu açın. Bir konu altına cevap yazmayın.

Evet, yazdığınız cümlelerden Linux Mint'i doğrudan (fiziksel diske kurarak vb.) kullanmayacağınız yorumunu çıkartmıştım. Aşağıdaki mesaj da bunu düşündürtüyor.

Alıntı
Mint'i gerçekten çok sevmiştim ve bilgisayarımda tek işletim sistemi olarak kullanmak istiyordum. Ama tekrar yüklesem ve ekran kartı sürücüsünü güncellemek istesem aynı sorun yine olacak. Ayrıca bu sorun, ilerideki muhtemel sorunların oluşmasını da akla getiriyor...

Niyetinizi sorgulamak bize düşmez ama ben yazdıklarınızda, sorunun kaynağını dahi bilmeden yaılan genellemeler olduğunu görüyorum.

Komutların çıktılarının nasıl paylaşılacağı ilgili konuda ayrıntılı olarak anlatılıyor, bence yazanları uygulamayı deneyiniz.

Ekran kartı ile ilgili bir konu açmadan önce lütfen aşağıdaki çıktıları ilk iletinize kod etiketi ile ekleyin. Bu çıktılar çözüm süresini kısaltacaktır.

Uçbirimi açmak için CTRL+ALT+T tuşlarına birlikte basınız. (Menü => Donatılardan da uçbirime ulaşabilirsiniz).

Uçbirimi açtıktan sonra, aşağıdaki komutları sırasıyla kopyalayıp sağ tık ile uçbirime yapıştırınız. Uçbirime yapıştırdığınız komutları giriş (enter) tuşu ile çalıştırıp, uçbirimde aldığınız çıktıları kod etiketi içinde foruma yapıştırınız.

Komutların çıktılarını paylaştığınızda sorunun olası nedenini yorumlamak ve öneriler sunmak mümkün olabilir.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Lin_Win

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA GeForce GT 630
  • İşlemci: Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2.50GHz
Ynt: Nvdia Ekran Kartı Güncellemesi Sonrası Oluşan Sorun
« Yanıtla #4 : 20 Mayıs 2016, 21:24:47 »
Öneri ve uyarılar için teşekkürler Butterfly...

Bir şey soracağım ama ilgili sayfayı arayıp orada soracağım (umarım bulurum  :) )...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Not: Laf aramızda; Linux, benim gibi bir dinozora (yaş ilerledi bir miktar) biraz ağır geldi...
« Son Düzenleme: 20 Mayıs 2016, 21:31:01 Gönderen: Lin_Win »
Toplumun genelinin neler döndüğünden haberi yoktur, hatta haberi olmadığından bile haberi yoktur. (Noam Chomsky)

Çevrimdışı Lin_Win

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA GeForce GT 630
  • İşlemci: Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2.50GHz
Ynt: Nvdia Ekran Kartı Güncellemesi Sonrası Oluşan Sorun
« Yanıtla #5 : 23 Mayıs 2016, 12:29:06 »
Sorunu galiba belirledim...

Yeni Mint kurulumundan sonra Ekran Kartını (NVIDIA GeForce GT 630) "Sürücü Yöneticisi"nden güncellemeyi tekrar denedim ama yine olmadı, hata verdi. Bilgisayarı tekrar başlatınca ufak bir takılmadan sonra sistem yeniden açıldı; sanırım Linux bu arada hatalı güncellemeyi geri aldı. Güncelleme hatasına baktığımda "rkhunter"ın kurulumun sonuna doğru engelleme yaptığını gördüm. Ya "rkhunter" (rootkit zararlılarına karşı savunma programı sanırım) ki daha önce terminalden kurmutum) sürücünün içinde bir bölümü rootkit zararlısı olarak algıladı veya böyle bir zararlı gerçekten var.

Burada asıl sorun sücüyü hazırlayan Nvidia'nın Windows'a gösterdiği özeni Linux'a göstermemesi. Hadi aynı şey Windows sistemlerinde olsun da Nvidia'nın başına neler gelir bir bakalım... Tabi akla kasıt olma ihtimali de geliyor (Windows ve/veya Nvidia tarafından; belki biraz paranoyakça ama günümüz vahşi kapitalizminde ahlaksızlık epey sağlam bir yer edinmiş durumda)...

Sözün özü, bu sürücünün yeni bir sürümünü beklemekten başka çare yok...
Toplumun genelinin neler döndüğünden haberi yoktur, hatta haberi olmadığından bile haberi yoktur. (Noam Chomsky)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Lin_Win

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 22
  • Dağıtım: Linux Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA GeForce GT 630
  • İşlemci: Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2.50GHz
Ynt: Nvdia Ekran Kartı Güncellemesi Sonrası Oluşan Sorun
« Yanıtla #7 : 23 Mayıs 2016, 12:56:41 »
Konu ile ilgili olarak Uçbirim'den aldığım çıktılar:

inxi -SGx
Kod: [Seç]
System:    Host: xxx-System-Product-Name Kernel: 3.19.0-32-generic x86_64 (64 bit gcc: 4.8.2)
           Desktop: Cinnamon 2.8.6 (Gtk 3.10.8~8+qiana)
           Distro: Linux Mint 17.3 Rosa
Graphics:  Card: NVIDIA GF108 [GeForce GT 630] bus-ID: 01:00.0
           Display Server: X.Org 1.17.1 drivers: nvidia (unloaded: fbdev,vesa,nouveau)
           Resolution: 1920x1080@60.0hz
           GLX Renderer: GeForce GT 630/PCIe/SSE2
           GLX Version: 4.5.0 NVIDIA 352.63 Direct Rendering: Yes

glxinfo | grep render
Kod: [Seç]
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: GeForce GT 630/PCIe/SSE2
    GL_ARB_compute_variable_group_size, GL_ARB_conditional_render_inverted,
    GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_copy_image,
    GL_NV_path_rendering, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,
    GL_ARB_compute_variable_group_size, GL_ARB_conditional_render_inverted,
    GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_copy_image,
    GL_NV_path_rendering, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,

lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
Kod: [Seç]
01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation GF108 [GeForce GT 630] (rev a1)
xrandr
Kod: [Seç]
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1920 x 1080, maximum 16384 x 16384
DVI-I-0 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VGA-0 connected primary 1920x1080+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 621mm x 341mm
   1920x1080      60.0*+
   1680x1050      60.0 
   1600x1200      60.0 
   1600x900       60.0 
   1440x900       59.9 
   1400x1050      60.0 
   1280x1024      75.0     60.0 
   1280x960       60.0 
   1280x800       59.8 
   1024x768       75.0     70.1     60.0 
   800x600        75.0     72.2     60.3     56.2 
   640x480        75.0     72.8     59.9 
DVI-I-1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI-0 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)

cat /etc/X11/xorg.conf
Kod: [Seç]
cat: /etc/X11/xorg.conf: Böyle bir dosya ya da dizin yok
Toplumun genelinin neler döndüğünden haberi yoktur, hatta haberi olmadığından bile haberi yoktur. (Noam Chomsky)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Nvdia Ekran Kartı Güncellemesi Sonrası Oluşan Sorun
« Yanıtla #8 : 23 Mayıs 2016, 13:06:59 »
Nvidia'nın sitesinde sizin aygıtınızın (şu an için) güncel sürücüsü Nvidia-361 görünüyor, paylaştığınız çıktılara göre sizin sisteminizde Nvidia-352 sürücüsünün kurulu ve etkin olduğu anlaşılıyor.

Eğer Nvidia-352 sürücüsünü sorunsuz kurdu iseniz, Nvidia-361 sürücüsünü de sorunsuzca yükleyebileceğinizi düşünüyorum.

Tabii Nvidia sürücüsünü nasıl güncellediğinizde önemli, bununla ilgili bilgi paylaşmanız da sorunun çözümünde yardımcıolabilir.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]