Hiç bu kadar kafa yormamıştım

. İlk mesajımda dediğim gibi sen yönetim haklarına sahipsin ama root kişi değilsin. Bu nedenle senden her işlemde senin şifreni istiyor. İşlemini sonlandırdığında ise eski haline dönüyor. Şifre gerektiren bir işlemde tekrar şifreni istiyor.
"Su" olayı ise normal kullanıcı girişi yapmışken Root'un "ben geldim, yönetimi ben devralıyorum" demesi gibi birşey. Komutu girdikten sonra işlemden çıkana kadar şifre istemeden işlem yapıyor.
Bir örnek vereyim.
--Uçbirime "synaptic" yazdığınızda "Yönetim hakları olmadan başlatılıyor." ibaresi çıkıyor ve müdahale edemeyeceğin bir şekilde açılıyor.
--"sudo synaptic" yazdığımızda yönetim hakkımız olduğundan kendi şifremizi yazıyoruz ve programı çalıştırabiliyoruz. İşlem de yapabiliyoruz.
--Önce "su" komutu ile (root şifresi ile) root olduğumuzu ispat etikten sonra "synaptic" yazıyoruz ve artık şifre girmeden direk olarak çalıştırabiliyoruz. Uçbirimi kapatana kadar yazdığımız her komut şifresiz olarak çalışacaktır.
Yönetici grubunun üyesi olmayan birisi bende yok ama tahminimce şifre gerektiren konularda hata ile karşılaşıcaktır. Bunu dilerseniz kullanıcı hesaplarından yeni bir misafir oturumu oluşturarak deneyebilirsiniz. Sonucu kendiniz görmüş olursunuz.