Gönderen Konu: [ÇÖZÜLDÜ] Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi  (Okunma sayısı 11106 defa)

Çevrimdışı furynick

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Mate 32Bit
[ÇÖZÜLDÜ] Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« : 17 Temmuz 2014, 19:05:04 »
Mint 17 Cinnamon ve Mate denedim. İkisinde de ne reboot ne shutdown yapamıyorum. Donup kalıyor.

Kod: [Seç]
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="acpi_backlight=vendor nouveau.blacklist=1 acpi=force reboot=acpi"
gibi şeyler denedim ama çözüm bulamadım.
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2014, 16:28:23 Gönderen: furynick »

Çevrimiçi Danny

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 2046
  • Nihilist
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Intel HD 620
  • İşlemci: Intel i7 - 7500U
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #1 : 17 Temmuz 2014, 19:24:46 »
Herhangi birşey yükledikten sonra mı bu sorun ortaya çıktı yoksa yeni kurduğunuz andan itibaren devam eden bir sorun mu ?
Gelip sağ yanağımdan öptü. Dindar değildim ama sol yanağımı da çevirmek istedim o an...

Çevrimdışı furynick

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Mate 32Bit
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #2 : 17 Temmuz 2014, 21:43:02 »

Herhangi birşey yükledikten sonra mı bu sorun ortaya çıktı yoksa yeni kurduğunuz andan itibaren devam eden bir sorun mu ?
ilk kurulumda kurulum bittikten sonra cdden reboot etmemisti zaten. cdyi cikartip kalmisti oyle. yani sorun bastan beri var


Sent from my iPhone using Tapatalk

Çevrimdışı Quaoar

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 149
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #3 : 17 Temmuz 2014, 21:54:42 »
Mint 17 Cinnamon ve Mate denedim. İkisinde de ne reboot ne shutdown yapamıyorum. Donup kalıyor.

Kod: [Seç]
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="acpi_backlight=vendor nouveau.blacklist=1 acpi=force reboot=acpi"
gibi şeyler denedim ama çözüm bulamadım.

Bir de bunu deneyin:
Kod: [Seç]
sudo cp /etc/default/grub /etc/default/grub.yedek
sudo sed -i 's/GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="acpi_backlight=vendor nouveau.blacklist=1 acpi=force reboot=acpi"/GRUB_CMLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash acpi_osi=Linux"/g' /etc/default/grub 
sudo update-grub
sudo reboot
« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2014, 21:58:03 Gönderen: Quaoar »

Çevrimdışı furynick

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Mate 32Bit
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #4 : 18 Temmuz 2014, 00:10:03 »
Dediğini yaptım ancak herhangi bir değişme olmadı. Hala reboot esnasında çakılıp kalıyor. Bir de açılışta
Kod: [Seç]
[   20.339122] systemd-udevd[426]: Failed to apply ACL on /dev/dri/card1: No such file or directoryşeklinde bir hata alıyorum.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #5 : 18 Temmuz 2014, 00:47:03 »
Aşağıdaki komutun çıktısını rica edelim.

Kod: [Seç]
inxi -Fx
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı furynick

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Mate 32Bit
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #6 : 18 Temmuz 2014, 15:01:14 »
Aşağıdaki komutun çıktısını rica edelim.

Kod: [Seç]
inxi -Fx

Kod: [Seç]
System:    Host: sali Kernel: 3.13.0-24-generic i686 (32 bit, gcc: 4.8.2) Desktop: N/A Distro: Linux Mint 17 Qiana
Machine:   Mobo: ASUSTeK model: K40IN version: 1.0 Bios: American Megatrends version: 223 date: 07/05/2011
CPU:       Dual core Pentium CPU T4300 (-MCP-) cache: 1024 KB flags: (lm nx sse sse2 sse3 ssse3) bmips: 8399.72
           Clock Speeds: 1: 1200.00 MHz 2: 1200.00 MHz
Graphics:  Card: NVIDIA C79 [GeForce G102M] bus-ID: 02:00.0
           X.Org: 1.15.1 drivers: nvidia (unloaded: fbdev,vesa,nouveau) Resolution: 1366x768@60.0hz
           GLX Renderer: GeForce G102M/integrated/SSE2 GLX Version: 3.3.0 NVIDIA 331.38 Direct Rendering: Yes
Audio:     Card: NVIDIA MCP79 High Definition Audio driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:08.0 Sound: ALSA ver: k3.13.0-24-generic
Network:   Card-1: Qualcomm Atheros AR9285 Wireless Network Adapter (PCI-Express) driver: ath9k bus-ID: 04:00.0
           IF: wlan0 state: up mac: 00:25:d3:de:da:d2
           Card-2: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller
           driver: r8169 ver: 2.3LK-NAPI port: e800 bus-ID: 03:00.0
           IF: eth0 state: down mac: 90:e6:ba:42:90:0f
Drives:    HDD Total Size: 250.1GB (2.1% used) 1: id: /dev/sda model: ST9250315AS size: 250.1GB
Partition: ID: / size: 227G used: 4.8G (3%) fs: ext4 ID: /boot size: 236M used: 43M (19%) fs: ext2
           ID: swap-1 size: 2.14GB used: 0.00GB (0%) fs: swap
RAID:      No RAID devices detected - /proc/mdstat and md_mod kernel raid module present
Sensors:   None detected - is lm-sensors installed and configured?
Info:      Processes: 157 Uptime: 1:46 Memory: 442.2/2015.5MB Runlevel: 2 Gcc sys: 4.8.2 Client: Shell inxi: 1.8.4


Çevrimdışı furynick

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Mate 32Bit
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #7 : 18 Temmuz 2014, 15:08:25 »
yalnız şunu belirtmeliyim. dün cinnamondaki başka bazı sorunlar sebebiyle mate'e geri döndüm. görsel olarak cinnamon daha çok hoşuma gitmişti ama mesela ekranın kısa sürede kararmasını bir türlü düzeltemedim. mate'deki güç ayarları cinnamon'da yoktu. bir de mate'e göre biraz daha yavaş gibiydi sanki. her neyse. ancak reboot problemim devam ediyor. shutdown'da sorun yok. sistem düzgün olarak shutdown yapıyor. ancak reboot yapamıyor. http://linux.koolsolutions.com/2009/08/04/howto-fix-linux-hangfreeze-during-reboots-and-restarts/ adresinde makaledeki reboot flaglerini denedim. acpi, bios, pci vs. hala bir sonuç alamadım.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #8 : 18 Temmuz 2014, 15:27:50 »
Alıntı
Graphics:  Card: NVIDIA C79 [GeForce G102M] bus-ID: 02:00.0
           X.Org: 1.15.1 drivers: nvidia (unloaded: fbdev,vesa,nouveau) Resolution: 1366x768@60.0hz

Menüden aratarak Nvidia Ayar Yöneticisini (Nvidia Settings) açınız ve X Sunucusu Görüntü Ayarları (X Server Display Configuration) sekmesinden istediğiniz çözünürlüğü belirledikten sonra, X Ayar Dosyasına Kaydet (Save to X Configuration File) düğmesine tıklayarak ayarları kaydediniz. Böylece xorg.conf ayar dosyasını da otomatik olarak oluşturmuş olacaksınız.

Bu işlemden sonra sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı furynick

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 8
  • Dağıtım: Linux Mint 17 Mate 32Bit
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #9 : 18 Temmuz 2014, 15:39:44 »
Alıntı
Graphics:  Card: NVIDIA C79 [GeForce G102M] bus-ID: 02:00.0
           X.Org: 1.15.1 drivers: nvidia (unloaded: fbdev,vesa,nouveau) Resolution: 1366x768@60.0hz

Menüden aratarak Nvidia Ayar Yöneticisini (Nvidia Settings) açınız ve X Sunucusu Görüntü Ayarları (X Server Display Configuration) sekmesinden istediğiniz çözünürlüğü belirledikten sonra, X Ayar Dosyasına Kaydet (Save to X Configuration File) düğmesine tıklayarak ayarları kaydediniz. Böylece xorg.conf ayar dosyasını da otomatik olarak oluşturmuş olacaksınız.

Bu işlemden sonra sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.

Dostum çok teşekkür ederim:) Problem çözüldü. Sorunsuz olarak reboot ediyor.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Yeniden Başlatma ve Kapanma Problemi
« Yanıtla #10 : 18 Temmuz 2014, 21:28:14 »
Rica ederiz.

Sorun çözüldüğüne göre konu başlılığını düzenleyip [Çözüldü] etiketi eklerseniz, konuyu kilitleyebiliriz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]