[member=748]DjAnda[/member], size de merhaba,
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki; forumda açılan ve sonrasında çözüme kavuşturlma olasılığı olan konuların, daha sonra başka kullanıcılar içinde faydalı olmasını hedefliyoruz. Bu hedefe giden en önemli kriterlerden birinin aynı konu altında birden fazla sorunu konuşmamak olduğunu düşünüyoruz.
Buna istinaden bu konuda ilk 2 sorunuz hakkında konuşalım, diğer konular için yeni konular açmanızı rica edelim.
1. Sizin sisteminize en uygun sürümün Linux Mint 17 XFCE sürüm olduğunu düşünüyorum. Sisteminizin özellikleri ile Mate masaüstünü de kullanabilirsiniz ama XFCE sürümle daha iyi performans yakalarsınız.
http://www.linuxmint.com/edition.php?id=1692. Evet görüntüyü birden fazla ekrana yayma gibi bir kullanım imkanı bulunmakta. Bunu Linux Mint çalışan DVD/USB medyası yardımıyla kurulum yapmadan test edebilirsiniz.
Bunu yapmanın daha kolay yolu XFCE 4.11 sürüm ile geliyor. Mevcut ISO dosyalarında XFCE 4.10 sürüm kurulu. İsterseniz kurulum sonrası aşağıdaki komutlar ile XFCE sürümünü yükseltebilir,
burada bahsedilen yenilenmiş aracı kullanabilirsiniz.
sudo add-apt-repository ppa:xubuntu-dev/xfce-4.12
sudo apt-get updateSonrasında Güncelleme Yöneticisini açıp Tazele/Yenile düğmesine tıkladıktan sonra yeni güncellemeleri kurabilirsiniz.
Bunu yapmak istemezseniz Yazılım Yöneticisinden aratıp kurabileceğiniz Arandr yazılımı size bunu sağlayacaktır.