Gönderen Konu: Tek ekran kartı 2 ayrı görüntü mümkün mü?  (Okunma sayısı 3764 defa)

Çevrimdışı DjAnda

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 6
Tek ekran kartı 2 ayrı görüntü mümkün mü?
« : 05 Eylül 2014, 09:59:55 »
Arkadaşlar öncelikle merhaba. Linux ile ilk temasım 2007 yılında Pardus ile olmuştu. Linux sisteminden oldukça memnundum.  1 sene kullanımdan sonra çeşitli nedenlerden dolayı tekrara windows'a geçtim.  Şimdi yeniden linux'a geçmek istiyorum. Çoğu yerde en kullanışlısı olarak Mint gösteriliyor.

Size bir kaç sorum olacak. Cevaplarsanız sevinirim.

1) İlk olarak sistemim Pentium 4 - 2.66Ghz. 4Gb Ram var ve 128mb Ati Radeon HD 4300 series ekran kartım var.  Bu sisteme hangis sürüm daha iyi gider?

Benim için en önemli sorular ise

2) ofisimde kullandığım bu makinedeki ekran kartıyla çift görüntü alabiliyorum. Biri normal masaüstü ekranından, diğeride hdmi ile lcd tvden. Görüntü alırken istersem masaüsütünü iki ekranda da aynı anda alabiliyorum. İstersem  de ayarını değiştirerek masaüstünde ayrı ekran, tvde ayrı ekran alabiliyorum. (Burada masaüstü ya da tv üzerinden gelen müşterilere fotoğraflarla tanıtım yapıyorum.) Bunu linuxta yapmam mümkün mü?

3) Ofiste toplam 5 makine var ve hepsinde win7 yüklü. Ben memnun olmadığım için linux'a geçmek istiyorum. Mint'e geçtiğimde, yerel ağdan windows makinelerine bağlanmam mümkün mü? Daha doğrusu ana makinede bulunan paylaştırılmış dosya ve yazıcılara?

4) Şirket e-postam için outlook kullanıyorum. Bilgisayarım outlook için bir nevi server vazifesi görüyor. Yani gelen/giden tüm e-postları hepsini bilgisayarda tutuyorum. Mint kurarsam, yedeğini aldığım e-postaları outlook benzeri programa taşıyıp kaldığım yerden devam edebilir miyim?

Bu sorularımda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2014, 10:02:06 Gönderen: DjAnda »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Tek ekran kartı 2 ayrı görüntü mümkün mü?
« Yanıtla #1 : 05 Eylül 2014, 10:38:16 »
[member=748]DjAnda[/member], size de merhaba,

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki; forumda açılan ve sonrasında çözüme kavuşturlma olasılığı olan konuların, daha sonra başka kullanıcılar içinde faydalı olmasını hedefliyoruz. Bu hedefe giden en önemli kriterlerden birinin aynı konu altında birden fazla sorunu konuşmamak olduğunu düşünüyoruz.

Buna istinaden bu konuda ilk 2 sorunuz hakkında konuşalım, diğer konular için yeni konular açmanızı rica edelim.

1. Sizin sisteminize en uygun sürümün Linux Mint 17 XFCE sürüm olduğunu düşünüyorum. Sisteminizin özellikleri ile Mate masaüstünü de kullanabilirsiniz ama XFCE sürümle daha iyi performans yakalarsınız.

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=169

2. Evet görüntüyü birden fazla ekrana yayma gibi bir kullanım imkanı bulunmakta. Bunu Linux Mint çalışan DVD/USB medyası yardımıyla kurulum yapmadan test edebilirsiniz.

Bunu yapmanın daha kolay yolu XFCE 4.11 sürüm ile geliyor. Mevcut ISO dosyalarında XFCE 4.10 sürüm kurulu. İsterseniz kurulum sonrası aşağıdaki komutlar ile XFCE sürümünü yükseltebilir, burada bahsedilen yenilenmiş aracı kullanabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo add-apt-repository ppa:xubuntu-dev/xfce-4.12
sudo apt-get update

Sonrasında Güncelleme Yöneticisini açıp Tazele/Yenile düğmesine tıkladıktan sonra yeni güncellemeleri kurabilirsiniz.

Bunu yapmak istemezseniz Yazılım Yöneticisinden aratıp kurabileceğiniz Arandr yazılımı size bunu sağlayacaktır.
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2014, 11:06:25 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı DjAnda

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 6
Ynt: Tek ekran kartı 2 ayrı görüntü mümkün mü?
« Yanıtla #2 : 05 Eylül 2014, 12:37:21 »
Açıkçası forumda çok yeniyim. Düşündüm ki her sorunum için başlık açıp kirlilik yaratmaktansa tek başlıkta sorarsam daha iyi olur. Bundan sonra daha dikkatli olurum.

İlk cevabınız için teşekkürler. Şimdi Linux Mint 17 XFCE sürümünü indirip hemen deneme yapacağım.