Gönderen Konu: Linux Dağıtımlarından Kullanmak İstiyorum Ama Birkaç Bilen Kişi Önerisi Lazım  (Okunma sayısı 8781 defa)

Çevrimdışı dest

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 100
    • Facebook Adresi
  • Dağıtım: Xubuntu 18.04.1
Şimdi öncelikle merhaba arkadaşlar.

Ben daha önce linux mint 14 kfce miydi neydi onu kullandım onuda tercih etme sebebim kullanımı windowsa en yakın olan masa üstü sürümü olduğu içindi. Birde slax kullandım. Slaxtan çok memnundum ama usb belleğim olmadığı için cd üzerinden çalıştırıyor. Yeni sürümünde wifiye bağlantı yapamıyorum modül eklemem gerekiyormuş mağlum cd üzerinden çalıştırdığım için modülü eklesem bile reset atınca cd den gidiyor ve kullanamıyorum. Eski sürümünde kullanabiliyordum bütün donanımlarımı memnundum. Eski sürümü kullansam tekrar eski wifi driverime kavuşa bilir miyim ? Bu bir ? Ayrıca bu slaxı hddye kurmak çok mu zor ?


Bu sürümleri kullanmamın asıl sebebi windows7 kullanmam ve kullanırken bi sürü yavaşlama donma sorunları çekmem. İnternete girmek gezinmek. Belirli dosya yönetim işlemlerimi yapabilmek için daha hızlı ve stabil bir işletim sistemi arayışım yüzünden oluyor.

Açıkcası slax tarzı kullanımı benzer bir işletim sistemi küçük boyutlu ama kullanılabilir birşey kurmak istiyorum.


Şuan bilgisayarımda windows 7, android x68 4.4 r1 işletim sistemleri kurulu. Ama bu android işletim sisteminde en fazla 2 gb depolama kullanabiliyorsunuz ve normal hdddeki dosyalarınıza erişim sağlayamıyorsunuz. Buda bi yerden sonra kullanımınızı kısıtlıyor. Uygulama yükleyemiyorsunuz veya hdd den dosyaya ulaşmak için işletim sistemi değiştirmek zorunda kalıyorsunuz çok can sıkıcı çözümünüde bulamadım.

-Bu yüzden yeni bir işletim sistemi istiyorum  HDD ye kuracağım ufak 10 gb lik felan bir disk oluşturacağım.
-Android işletim sistemini kullandığım için GRUB veya GRUP diye birşey yükledim sanırım açılıştaki windowsamı gireceksin yoksa diğer işletim sisteminemi gireceksin sorusunu sormasına yarıyor.
-Bir sorumuda slaxı konuştuğum paragrafta sormuştum zaten.
- Son olarakta bu yeni kuracağım işletim sisteminide bu GRUP ile açabilir miyim. Çoğu linux dağıtımı sanırm GRUP2 kullanıyomuş bendeki ise GRUP1 sanırım bu yüzden sıkıntı çeker miyim yeni işletim sistemini açmakta. Yeni işletim sistemide bunun gibi bir destek verecektir sanıyorum bu durumda androidi aça bilirmiyim yine ?  Ya da 2 ye yüseltebilir miyim? Yükseltirsem bu android işletim sistemini Grup2 listesine nasıl eklerim
.


Yazıyı android x86 işletim sistemi üzerinden yazdım ama dediğim gibi tam olarak verimi alamıyorsunuz. Bu arada altını çizerek söyleyim. Bu işletim sisteminde klavyede bir sorun var ç harfine basıyorsunuz nokta koyuyor. Yani ingiliz klavye tarzı varmış bunun için bir uygulama yüklemeniz tavsiye ediliyor buda ücretli 3-5 bişey ama yinede ben bunu ayarlardan ücret ödemeden düzelttim. Aklınızda bulunsun paranızı kaptırmayın.

Şimdiden teşekkürler.
Intel Pentium Dual Core P6200 (3M cache, 2.13 GHz) | 4GB DDR3 | Integrated Intel GMA HD

facebook.com/destfuat

Çevrimdışı meda

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 408
  • Dağıtım: Manjaro-Lysia 20.0 X64 KDE
  • Masaüstü Ortamı: KDE
  • Grafik Kartı: GT 940MX
  • İşlemci: İ7 7500U
Mint 17 Mate ve Zorin OS tavsiye ederim. Donanım özellikleriniz neler ? O kadar çok dağıtım var ki hepsinin birbirinden ayrılan yönleri var. Görsellik, hız, güncel yazılım vs ... Hangisi ?
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2014, 15:24:31 Gönderen: shadow. »
"BEDAVA Bedava yaşıyoruz, bedava;Hava bedava, bulut bedava;Dere tepe bedava;Yağmur çamur bedava;Otomobillerin dışı,Sinemaların kapısı,Camekanlar bedava;Peynir ekmek değil amaAcı su bedava;Kelle fiyatına hürriyet,Esirlik bedava;Bedava yaşıyoruz, bedava.
                   Orhan VELİ"

Çevrimdışı dest

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 100
    • Facebook Adresi
  • Dağıtım: Xubuntu 18.04.1
Kullanımı masaüstü olarak slax gibi ve 10 gb hdd ye kurma şansım olan bir işletim sistemi midir bu söylediğiniz ?

O kadar çok dağıtım var ki hepsinin birbirinden ayrılan yönleri var. Görsellik, hız, güncel yazılım vs ... Hangisi ?

Düzenleme yaptıktan sonra sorduğunuz sorunuza itafen düzenleme yapıyorum hızlı ofis programlarını kullanabildiğim internette rahat gezebildiğim. Windows işletim sistemine kullanım açısından benzeyen. Yani XFCE idi sanırım adı o şekilde masa üstü olan. NTFS hdd bölümlü windowstaki dosyalarıma erişim izni sağlayan. Bir dağıtım arıyorum. Ayrıca yukarda belirttiğim gibi kurulum yaparken windows android x86 ile uyumlu çalışacak GRUP isimli arayüzde görünecek.


Mint 17 Mate ve Zorin OS tavsiye ederim. Donanım özellikleriniz neler ? O kadar çok dağıtım var ki hepsinin birbirinden ayrılan yönleri var. Görsellik, hız, güncel yazılım vs ... Hangisi ?

( Spoiler özelliği bulamadım forumda yoksa bu kadar biçimsiz mesaj yazmayı sevmiyorum )

Ürün Özellikleri

Kod: [Seç]
Ürün Kodu
K52F-EX855R

İşlemci Cinsi
Intel Pentium Dual Core P6200 (3M cache, 2.13 GHz)

Ön Bellek
3MB

Bellek
2GB DDR3

Sabit Disk
320 GB SATA 5400 RPM

Ekran Kartı
Integrated Intel GMA HD

Optik Sürücü
8x super multi DVD-RW

Network Kartı
Gigabit Ethernet LAN 10/100/1000

I/O Port
1 x Microphone-in jack 1 x Headphone-out jack 1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor 3 x USB 2.0 ports 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert 1 x HDMI

Wireless
AS 802.11b/g/N
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2014, 15:41:23 Gönderen: dest »
Intel Pentium Dual Core P6200 (3M cache, 2.13 GHz) | 4GB DDR3 | Integrated Intel GMA HD

facebook.com/destfuat

Çevrimdışı meda

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 408
  • Dağıtım: Manjaro-Lysia 20.0 X64 KDE
  • Masaüstü Ortamı: KDE
  • Grafik Kartı: GT 940MX
  • İşlemci: İ7 7500U
Manjaro XFCE ve Pepermint dağıtımlarına bakabilirsiniz. Yerinizde olsam Manjaro XFCE 32 Bit kurardım. Hızlı, görsel, güncellemelerle son sürüm yazılımları kullanır format olayını iyiden iyiye unutturur. http://manjaro-tr.org/
"BEDAVA Bedava yaşıyoruz, bedava;Hava bedava, bulut bedava;Dere tepe bedava;Yağmur çamur bedava;Otomobillerin dışı,Sinemaların kapısı,Camekanlar bedava;Peynir ekmek değil amaAcı su bedava;Kelle fiyatına hürriyet,Esirlik bedava;Bedava yaşıyoruz, bedava.
                   Orhan VELİ"

Çevrimdışı dest

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 100
    • Facebook Adresi
  • Dağıtım: Xubuntu 18.04.1
Asıl merak ettiğim konu şuan sda4 yok sistemde ve bende androidin olduğu yeri sildim. Şuan bilgisayarı açmak için linux mint cd si taktım önyükleme penceresinden girdim internete.


GRUP mu nedir hata verdirtiyor heralde.
Intel Pentium Dual Core P6200 (3M cache, 2.13 GHz) | 4GB DDR3 | Integrated Intel GMA HD

facebook.com/destfuat

Çevrimdışı tefoski

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 103
  • BirDost
    • tefoski
    • Isı Eşanjörleri için Yüksek Verimli Kendinden Kanatlı Borular
  • Dağıtım: Linux Mint 18.1 "Serena" - cinnamon (64-bit)
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: NVIDIA Corporation C61 [GeForce 7025 / nForce 630a
  • İşlemci: AMD Athlon(tm) II X2 250 Processor × 2
- Bence, siz,
- en az 16 GB bir harici disk'e,
- Linux Mint kurun ; http://www.linuxmint.net.tr/rehber-linux-mint-16-resimli-kurulum-rehberi/
tevfikozden

Çevrimdışı meda

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 408
  • Dağıtım: Manjaro-Lysia 20.0 X64 KDE
  • Masaüstü Ortamı: KDE
  • Grafik Kartı: GT 940MX
  • İşlemci: İ7 7500U
Linux dağıtımlarını neredeyse hepsi benim önerdiklerimde dahil Grub kurulumu yapar. Yani Grub kurulumu için Android gibi ayrıca bir şey yapmanız gerek yok. Gözünüze kestirdiğiniz bir kaç dağıtımı deneyin.En fazla 1 hafta sonra başka bir kurarsınız. Böylelikle sizin için ideal dağıtımıda bulmuş olursunuz. Ha bu arada Elementary OS denmeden es geçmeyin. Youtube ve Google bolcca kaynak var.
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2014, 22:09:05 Gönderen: shadow. »
"BEDAVA Bedava yaşıyoruz, bedava;Hava bedava, bulut bedava;Dere tepe bedava;Yağmur çamur bedava;Otomobillerin dışı,Sinemaların kapısı,Camekanlar bedava;Peynir ekmek değil amaAcı su bedava;Kelle fiyatına hürriyet,Esirlik bedava;Bedava yaşıyoruz, bedava.
                   Orhan VELİ"

Çevrimdışı dest

  • Çaylak Penguen
  • **
  • İleti: 100
    • Facebook Adresi
  • Dağıtım: Xubuntu 18.04.1
Linux dağıtımlarını neredeyse hepsi benim önerdiklerimde dahil Grub kurulumu yapar. Yani Grub kurulumu için Android gibi ayrıca bir şey yapmanız gerek yok. Gözünüze kestirdiğiniz bir kaç dağıtımı deneyin.En fazla 1 hafta sonra başka bir kurarsınız. Böylelikle sizin için ideal dağıtımıda bulmuş olursunuz. Ha bu arada Elementary OS denmeden es geçmeyin. Youtube ve Google bolcca kaynak var.

Manjaro XFCE 32 Bit Bunu merak ettim bi deniyeceğim sonrada bu en son söylediğinizi kurmayı düşünüyorum.

Grup konusunda evet Grup2 yi yükledi bu dağıtım. Ama şimdide Android x86 dağıtımı görünmüyor onu uçbirimden eklemem gerekecek sanırım forumlarda arama yapıcam eğer elinizde direkt kaynak varsa paylaşır mısınız ?



- Bence, siz,
- en az 16 GB bir harici disk'e,
- Linux Mint kurun ; http://www.linuxmint.net.tr/rehber-linux-mint-16-resimli-kurulum-rehberi/


Şuan zaten Linux Mint 17 Mate 32 bit işletim sistemini kurdum az önce bunla takılıyorumda fazla özelleştiremedim nedense. Panel arayüzünde bile eskisi kadar özelleştirme yok. Eskiden kısaltabiliyorduk. Yanlardan felan şimdi kalmamış. Satırlandırabiliyoduk felan. Tabi siz kodlarla yapıyosunuz.




Birde Fn. Tuşlarım çalışmıyor şuanda mesela. TouchPad i kapatamıyorum :S
Güncellemeri yapıyorum bakalım neler olucak. Yeniyim bu işlerde şöyle bilmem gereken ince işler varsa temasal felan bişeyler söyleyin.

Mesela slaxta ekrana widgets ler koyabiliyorduk bunda mate de neden yok ?
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2014, 23:26:59 Gönderen: dest »
Intel Pentium Dual Core P6200 (3M cache, 2.13 GHz) | 4GB DDR3 | Integrated Intel GMA HD

facebook.com/destfuat