Gönderen Konu: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi  (Okunma sayısı 11384 defa)

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« : 31 Ocak 2015, 11:51:05 »
Her zamanki gibi ilk önce pc min özelliklerini vererek başlıyorum.
Asus p5vd2mx anakart
İntel pentium D 3 ghz işlemci
2.5 gb ddr2 ram
150 Gb HDD
AMD radeon hd6570 e. Kartı
 Ayrıca pc 11 yıllık. Sizce bu sisteme ubuntu 14.04 mü yoksa elementary os luna mı daha iyi yakışır? Mint kurmak istemememin nedeni kde de oyunlarda cinnamon da herşeyde(sağ tık menüsü dahil) kasıyor ve sürücüleri yüklememe rağmen. Kodların çıktılarını vermiştim ama bir sorun olmadığını söylemişti butterfly hocam. O yüzden ben artık mate yi yüklemeye korktum.  Eos ta ubuntu 12.04 tabanlı bildiğinize göre. Ama herkes çok hızlı olduğunu söylüyor. Freya versiyonu beta 1 sürümü olmasa onu yükliyecektim. O 14.04 tabanlı. Bana hangisini önerirsiniz? Yok senin sistemin aşırı eski eosu bile çalıştırmaz diyorsanız xubuntu yükliycem. Ama eos, ubuntuyu kaldırıyorsa bana ikisinden birini önerirmisiniz.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #1 : 31 Ocak 2015, 12:00:42 »
Bence Mate masaüstüne bir şans verin derim. Mate ve XFCE gibi masaüstleri varsayılan olarak 2D ortamlardır. Cinnamon, Gnome Shell, EOS ise OpenGL Culutter teknolojini kullanır. Bu da 3D özelliklerine ihtiyaç duyar. Linux ortamında oyunlarla ilgilenenlerin 2D masaüstü ortamları kurması ya kurduğu dağıtıma bunları da yükleyip ihtiyaca istinaden kullanması en uygunu olabilir. Bence Mate masaüstüne bir şans tanıyın derim. XFCE'ye göre çok daha fazla özelleştirilebiliyor ve sistem kaynaklarını kullanım açısında biribirlerine oldukça yakınlar.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #2 : 31 Ocak 2015, 12:13:21 »
Bence Mate masaüstüne bir şans verin derim. Mate ve XFCE gibi masaüstleri varsayılan olarak 2D ortamlardır. Cinnamon, Gnome Shell, EOS ise OpenGL Culutter teknolojini kullanır. Bu da 3D özelliklerine ihtiyaç duyar. Linux ortamında oyunlarla ilgilenenlerin 2D masaüstü ortamları kurması ya kurduğu dağıtıma bunları da yükleyip ihtiyaca istinaden kullanması en uygunu olabilir. Bence Mate masaüstüne bir şans tanıyın derim. XFCE'ye göre çok daha fazla özelleştirilebiliyor ve sistem kaynaklarını kullanım açısında biribirlerine oldukça yakınlar.
Hocam mate yide live cd halinde denerim ama eos opengl clutter kullandığı halde herkes live cd hali bile süper hızlı ve ubuntunun 2-3 saniyede açtığı şeyleri(firefox dosya yöneticisi vs..) eos anında açıyor diyorlar ben bile videolarda bunu farkettim. Kısaca herkesde eos çok stabil çalışıyormuş. Bu yüzden benim aklımda ilk eos var ama yazılım yöneticisi ile ilgili sorunlar yaşarmıyım. 12.04 lts olduğu için uygulamaların son sürümleri onada geliyormudur acaba.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #3 : 31 Ocak 2015, 12:29:47 »
Çalışan CD/DVD/USB ortamları verileri RAM'a aktardığı için kurulu sistemlerden bile hızlı çalışabilir. Buna aldanmamak lazım. Mate tabanı oldukça gerilere (Gnome 2) dayanan bir masaüstüdür ve oldukça olgun bir yapıya sahiptir.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #4 : 31 Ocak 2015, 12:44:08 »
Çalışan CD/DVD/USB ortamları verileri RAM'a aktardığı için kurulu sistemlerden bile hızlı çalışabilir. Buna aldanmamak lazım. Mate tabanı oldukça gerilere (Gnome 2) dayanan bir masaüstüdür ve oldukça olgun bir yapıya sahiptir.
Hocam biliyorum ama eos sadece live cd de değil kurduktan sonra bile ubuntudan çok daha hızlı çalışıyor.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #5 : 31 Ocak 2015, 13:04:04 »
Sizin sisteminz EOS'u çalıştırabilir. Ama Cinnamon'la benzer akıcılık sorunu yaşayabilirsiniz. Bunu önlemenin yolu ise GPU için Video Tearing özelliğini etkinleştirmekten geçiyor (sizin açtığınız bir başka konuda nasıl yapılacağı anlatılmıştı). Buna rağmen EOS'da sorunlar yaşarsanız, XFCE yerine MAte msaüstünü kurmanız bu sistem için çok daha uygun olur.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #6 : 31 Ocak 2015, 13:22:47 »
Sizin sisteminz EOS'u çalıştırabilir. Ama Cinnamon'la benzer akıcılık sorunu yaşayabilirsiniz. Bunu önlemenin yolu ise GPU için Video Tearing özelliğini etkinleştirmekten geçiyor (sizin açtığınız bir başka konuda nasıl yapılacağı anlatılmıştı). Buna rağmen EOS'da sorunlar yaşarsanız, XFCE yerine MAte msaüstünü kurmanız bu sistem için çok daha uygun olur.
Hocam 3 sorum olacak.
1. Video tearingi bana başka bir konuda söylediğinizi hatırlamıyorum. Çünkü bana sadece flash player da donanım hızlandırmayı aç/kapatmayı ve sync-video=on yapmamı söylemiştiniz ama bunlardan hiçbirisi işe yaramadı. Sonrada çekirdeği güncelleyince çöktü zaten.
2. Tearing söylediklerimden başka birşeyse yapınca bir performans sorunu yaratıyormu? Oyunlarda donma gibi veya performans kaybı.
3. Ubuntu 14.04 ün unity 8 arayüzünde aynı sorunu yaşarmıyım? Onu 1 gb ram olan sistemlerde nette gezmek video seyretmek içi kullananlar var. Ben 2.5 gb ram kullansam minecraft gta sa ve kral oyun(kardeşim tabiki gülmeyin [emoji2]) gibi sitelerde oynanan oyunlarda sorun yaratırmı? Mint kde de bu sorun olmuştu ama yine çözememiştik. Cinnamon u bu yüzden kurmuştum(daha doğrusu kullanamadım bile)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #7 : 31 Ocak 2015, 13:49:48 »
Video Tearing = sync-video=on

Yeni çekirdekle sistemin açılmaması, ATI sürücülerini elle kurmanız sebebiyleydi. Yeni çekirdek kurulurken sürücü bu çekirdek için derlenmemeiş olabilir.

Unity'nin çok eski sürümünü sadece deneme amaçlı kurmuştum. Yeni sürümlerinde durum nedir bilemiyorum. Ama Unity Compiz eklentisi olarak çalışıyor ve sistemin 3D özelliklerini kullanıyor. Bu sebeple sorulara kullanan arkadaşlar cevap verse daha uygun olur.

Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #8 : 31 Ocak 2015, 14:13:40 »
Video Tearing = sync-video=on

Yeni çekirdekle sistemin açılmaması, ATI sürücülerini elle kurmanız sebebiyleydi. Yeni çekirdek kurulurken sürücü bu çekirdek için derlenmemeiş olabilir.

Unity'nin çok eski sürümünü sadece deneme amaçlı kurmuştum. Yeni sürümlerinde durum nedir bilemiyorum. Ama Unity Compiz eklentisi olarak çalışıyor ve sistemin 3D özelliklerini kullanıyor. Bu sebeple sorulara kullanan arkadaşlar cevap verse daha uygun olur.
Hocam ozaman ben ilk ubuntu 14.04 kurarım. Sorun çıkarsa mate den devam ederim.
şu ati sürücülerini elle değilde diğer yolla nasıl kurabilirim?

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #9 : 31 Ocak 2015, 15:15:00 »
şu ati sürücülerini elle değilde diğer yolla nasıl kurabilirim?

Linux Mint'de sürücü yöneticisi ayrı olarak çalışıyor, ama Ubuntu'da yazılım kaynakları aracında bir sekme olarak mevcut. Buradan sürücüyü seçip yüklemeniz mümkün.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Cuaresma45

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 68
  • Dağıtım: Linux Mint 17.1 KDE
Ynt: elementaryOS luna mı Ubuntu 14.04.1 mi
« Yanıtla #10 : 31 Ocak 2015, 17:47:10 »
Linux Mint'de sürücü yöneticisi ayrı olarak çalışıyor, ama Ubuntu'da yazılım kaynakları aracında bir sekme olarak mevcut. Buradan sürücüyü seçip yüklemeniz mümkün.
Hocam ubuntu 14.04 ü yükledim de yine aynı hata çıktı masaüstüne girmedi. Nomodeset yapmak için gruba girmeye çalıştım ama ne yaparsam yapıyım grub gelmiyor. Shifte tam çizgi gelmeden çizgi varken bastım olmadı. Sürekli basıncada grub loading diyor ama gelmiyor. Bu minttede vardı. Başka bir yolu varmı gruba girmenin? Sistem açılırken sol ok tuşuna basınca terminal gibi biyer çıktı. Ordan girilirmi?