Bence Mate masaüstüne bir şans verin derim. Mate ve XFCE gibi masaüstleri varsayılan olarak 2D ortamlardır. Cinnamon, Gnome Shell, EOS ise OpenGL Culutter teknolojini kullanır. Bu da 3D özelliklerine ihtiyaç duyar. Linux ortamında oyunlarla ilgilenenlerin 2D masaüstü ortamları kurması ya kurduğu dağıtıma bunları da yükleyip ihtiyaca istinaden kullanması en uygunu olabilir. Bence Mate masaüstüne bir şans tanıyın derim. XFCE'ye göre çok daha fazla özelleştirilebiliyor ve sistem kaynaklarını kullanım açısında biribirlerine oldukça yakınlar.