Adamların para kazanması tabi ki gerekiyor, sonuçta bir şirket tarafından yönetiliyor. Bu tip anlaşmalarla para kazanmak istemelerini normal karşılamak gerekiyor ancak şu kısmın bence altını çizmek gerekiyor. Linux kullanımının temel nedenlerinin başında ne gelir ? özgürlük, güvenlik, gizlilik.
Sistem ile birlikte bu Amazon'a bilgi gönderme özelliğin açık olarak gelmesi bence gizlilik ihlali, suistimal içerir. Sistemi istediğimiz zaman kaldırabiliriz (kapatabiliriz) değil de, sistemi istediğimiz zaman açabiliriz (aktif edebiliriz) olarak gelmesi bence daha doğru olurdu.
Sonuçta yeni Ubuntu kullanmaya başlayan yeni linux kullanıcılarının büyük bir çoğunluğunun bu uygulamadan haberi bile yok. Bu da gizlilik ihlalinini ve suistimalini beraberinde getirir.