Gönderen Konu: Linux Sürümleri ve Kurulumu Hakkında  (Okunma sayısı 4819 defa)

Çevrimdışı robikod

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 1
Linux Sürümleri ve Kurulumu Hakkında
« : 07 Temmuz 2015, 01:24:31 »
Merhabalar siteye yeni üye oldum :)

Linux kullanmaya başlamak istiyorum internetten araştırıyorum, okuyorum karar vermeye çalışıyorum en önemlisi de fikir almak istiyorum o yüzden bu foruma geldim . Açıkcası internette okuduğum bir karşılaştırma da yeni başlayanların linux  pinguy OS ya da Zorin OS ile başlaması daha iyi olur gibisinden bir yazı okudum. Daha sonra internette araştırmaya çalıştığımda bile Türkçe kaynak bulmakta zorlandım onu ararken bile linux mint sitesi karşıma çıktığına göre, acaba linux mint mi kullansam sorusu aklıma gelmedi değil sizce ne kullanmalıyım yeni başlıyorum yardımcı olursanız sevinirim :)
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2015, 14:36:29 Gönderen: robikod »

Çevrimdışı Liva

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 300
  • Basit Düzey Mint Kullanıcısı
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: AMD Radeon R4 and R5 Graphics
  • İşlemci: AMD A6 Quad Core 1.8 Ghz
Ynt: Merhaba
« Yanıtla #1 : 07 Temmuz 2015, 01:40:59 »
Yeni başlayanlar için en güzeli bence Linux Mint. Çünkü Windows kullanan çoğu kişilerin alışkanlıkları vardır ve bu alışkanlıklara en yatkını da Mint'tir diyebilirim. Gerek arayüz, gerekse en düşük seviyede terminal kullanımıyla bence sizin için en iyisi olacaktır. Şu anda en çok kullanılan Linux dağıtımıdır ve Ubuntu tabanlı çalışır. Bu yüzden gerekse Ubuntu gerekse Mint forumundan istediğiniz kaynaklara rahatça ulaşabilirsiniz.
~~~~~   Bazı insanlar o kadar fakir ki tek sahip oldukları şey para...   ~~~~~

Çevrimdışı robikod

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Merhaba
« Yanıtla #2 : 07 Temmuz 2015, 01:51:33 »
Yeni başlayanlar için en güzeli bence Linux Mint. Çünkü Windows kullanan çoğu kişilerin alışkanlıkları vardır ve bu alışkanlıklara en yatkını da Mint'tir diyebilirim. Gerek arayüz, gerekse en düşük seviyede terminal kullanımıyla bence sizin için en iyisi olacaktır. Şu anda en çok kullanılan Linux dağıtımıdır ve Ubuntu tabanlı çalışır. Bu yüzden gerekse Ubuntu gerekse Mint forumundan istediğiniz kaynaklara rahatça ulaşabilirsiniz.
Teşekkür ederim öncelikle.
Mint kullanıcı sayısının çok fazla olma sebebiyle karşılaştığım sorunların çözümlerine daha kolay ulaşabileceğimi sanıyorum. O yüzden mint bana daha mantıklı geldi açıkcası ama bi kaç fikir daha almak isterim yine.
Windows 8.1 i silmeden mint kurulumu yapılabiliyor mu ? Çünkü windowsu silmek istemiyorum

Çevrimdışı Liva

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 300
  • Basit Düzey Mint Kullanıcısı
  • Dağıtım: Mint 17.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: AMD Radeon R4 and R5 Graphics
  • İşlemci: AMD A6 Quad Core 1.8 Ghz
Ynt: Merhaba
« Yanıtla #3 : 07 Temmuz 2015, 01:59:08 »
Çok basit de olsa İngilizceniz varsa şu videodaki kuruluma bakarak yapabilirsiniz aslında. Biliyorsunuzdur Windows Ntfs dosya sistemini kullanırken Linux Ex4 dosya sistemi kullanır. Bu yüzden Windows kullanacağınız alanı Ntfs olarak aynı şekilde bırakın ve Linux kuracağınız alanı Ex4 olarak biçimlendirin ve kurulumu videodaki gibi yapın:
https://www.youtube.com/watch?v=sMpEOXrVDAA
~~~~~   Bazı insanlar o kadar fakir ki tek sahip oldukları şey para...   ~~~~~

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Merhaba
« Yanıtla #4 : 07 Temmuz 2015, 04:18:00 »
Foruma hoşgeldiniz [member=1998]robikod[/member] ,
Forumda konu açarken mümkün olduğunca konu içeriğini yansıtan başlıklar seçiniz.

Bilgisayarınız 2010 yılından sonra üretildiyse çok büyük olasılıkla UEFI vardır. Eğer varsa kurulumdan önce mutlaka bu sayfayı incelemelisiniz: http://wiki.ubuntu-tr.net/index.php?title=UEFI_modunda_Ubuntu_kurulumu
Kurulum dosyasının doğru inip inmediğini kontrol etme: [Nasıl] Md5sum Kontrol Edilmesi Bu kontrolü yapmanızı öneririm. Eğer dosya hatalı inmişse başarılı bir kurum gerçekleşmez.
Kurulum dosyasını Usb belleğe yazdırma: [Nasıl] ISO Dosyalarını Unetbootin İle USB Belleğe Yazdırma
Kurulum rehberi: [Rehber] Linux Mint Resimli Kurulum Rehberi İlk defa kurulum yapacağınızdan dolayı önemli bilgilerinizi yedeklemenizi öneririm.

Masaüstü seçimi konusunda kararsızlık yaşarsanız forumda arama yaparak masaüstü karşılaştırmalarını bulabilirsiniz. Birkaç örnek konu:
Hangi Masaüstü Ortamını Tercih Ediyorsunuz?
Hangi masaüstünü tercih etmeliyim?

 

Çevrimdışı robikod

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Merhaba
« Yanıtla #5 : 07 Temmuz 2015, 12:10:06 »
Kafamda bazı soru işaretleri kaldı açıkcası,
Windows 8.1 ile birlikte kullanabilmek için D sürücüsü içerisine mi kurulum yapmam gerekiyor ?
Bu disk bölme işleminde D diskini böldüğümüzde kaç mblık alan ayırmamız gerekiyor ?
Windowsla kullanacağım alanı nasıl ntfs olarak bırakıp, linux u ex4 şeklinde biçimlendiririm ?
Birde burdaki gibi UEFI modu kurulumda linux mint aynı seçeneği sağlıyor mu o makalede "Ubuntu'yu diğerlerinin yanına kur"  şeklinde belirtilmiş mesela. http://wiki.ubuntu-tr.net/index.php?title=UEFI_modunda_Ubuntu_kurulumu
Kurulumdan önce tam olarak ne yapmam gerekiyor biraz kafam karıştı yardımcı olursanız sevinirim.

« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2015, 13:22:30 Gönderen: robikod »

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Merhaba
« Yanıtla #6 : 07 Temmuz 2015, 14:25:00 »
Alıntı
Windows 8.1 ile birlikte kullanabilmek için D sürücüsü içerisine mi kurulum yapmam gerekiyor ?
İsterseniz D sürücüsüne kurabilirsiniz. Ancak D'deki dosyalarınız silinecektir. Bir diğer yol ise C'nin boyutunu küçültmektir. Burayı inceleyebilirsiniz.
Alıntı
Bu disk bölme işleminde D diskini böldüğümüzde kaç mblık alan ayırmamız gerekiyor ?
Sabit diskinizin boyutunu, diğer işletim sisteminin ne kadar yer kapaladığını söylerseniz net önerilerde bulunabiliriz. En 7,8 GB kurulum için alan gerekir. Ancak sonradan kurulacak yazılımlar vs. için bu yeterli gelmeyecektir. En az 50gb ayırmanızı öneririm.
Alıntı
Windowsla kullanacağım alanı nasıl ntfs olarak bırakıp, linux u ex4 şeklinde biçimlendiririm ?
Windows'un olduğu bölüme kurulumda dokunmazsanız bir sorun olmaz. Ntfs olarak kalır. LinuxMint'i ext4 biçiminde kurmak için de rehbere bakabilirsiniz.
Alıntı
Birde burdaki gibi UEFI modu kurulumda linux mint aynı seçeneği sağlıyor mu o makalede "Ubuntu'yu diğerlerinin yanına kur"  şeklinde belirtilmiş mesela.
Sağlıyor. Ayrıntılara rehberden bakabilirsiniz.
Alıntı
Kurulumdan önce tam olarak ne yapmam gerekiyor biraz kafam karıştı yardımcı olursanız sevinirim.
Öncelikle sakin olun. Kurulum dosyasını bilgisayarınıza indirin. MD5 kontrolünü yapın. Bir usb bellek veya dvdye yazdırın. Dikkatli bir şekilde kurulum rehberini inceleyin. Bilgisayarı bu bellekten başlatıp kurulumu yapın. Yanlış bir şey yapmaktan korkuyorsanız dosyalarınızı yedekleyin.
Alıntı
Forumda konu açarken mümkün olduğunca konu içeriğini yansıtan başlıklar seçiniz.

Çevrimdışı robikod

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Linux Sürümleri ve Kurulumu Hakkında
« Yanıtla #7 : 07 Temmuz 2015, 14:44:39 »
Bilgisayarımdaki disk alanları şu şekilde.

Burada C diskini böldüğüm zaman 60gb olacak şekilde windows kısmında bi problem olmaz değil mi ?

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Linux Sürümleri ve Kurulumu Hakkında
« Yanıtla #8 : 07 Temmuz 2015, 15:00:03 »
Bilgisayarımdaki disk alanları şu şekilde.

Burada C diskini böldüğüm zaman 60gb olacak şekilde windows kısmında bi problem olmaz değil mi ?
Yeterli depolama alanınız var. Benim önerim Mint'e 100 gb ayırmanızdır. Dikkatli olduğunu sürece bir sorun olacağını sanmıyorum.
Lütfen bu tip konularda(yazılı olarak bilgi paylaşabileceğiniz durumlarda) resim yerine yazılı paylaşım yapınız. Eğer resim yüklemeniz gerekiyorsa resimlere süresiz depolama vaadi sunan siteler kullanınız.(imgur gibi) Başlık düzenlemeniz için teşekkürler.