Merhaba,
Konuya nasıl gireceğimi pek bilemiyorum. Dağınık olursa şimdiden affola.
Hepimizin malumu ki, bilgisayarlarımızda linux dağıtımları kullanmamızın bir ve en önemli sebebi açık kaynak kodlu olması. Arka planda nelerin işlediğini bilmek, en azından birileri tarafından kontrol ediliyor olduğunu bilmek, kullanıcılara güven veriyor (en azından bana veriyor).
Mahremiyetimin birilerinin eline ne sebeple olursa olsun geçmesini istemiyorum. Bir zamanlar "önemli birisi değilim ne yapsınlar benim bilgilerimi" derdim. Ancak şimdi daha iyi anlıyorum ki evet bilgilerim tek başına bir şey ifade etmiyor. Fakat toplumun bilgileri o topluma nasıl yön verilebileceği hakkında önemli ipuçları veriyor. Yani sizin facebookda bir olaya tepki olarak paylaştığınız bir paylaşım tek başına bir şey ifade etmezken, onlarca kişinin aynı olaya verdiği tepki(ler) çok şey ifade ediyor. Bu yüzden forumlar haricinde sosyal medya diye tabir edilen siteleri kullanmıyorum. Çünkü bu oyunun, ne kadar küçük olursa olsun, bir parçası olmak istemiyorum.
İş böyle olunca hayatımızdaki rolü bilgisayardan fazla olan cep telefonlarımızı da elden geçirmemiz gerekiyor. Düşünüldüğü zaman linux temel alınmış android işletim sistemi bu iş için en uygun. Ancak bilmediğim bir çok nokta var. Mesela hangi firmalar kaynak kodlarını paylaşıyor, ya da böyle firmalar mevcut mu? İnternetten araştırmama rağmen sağlam bilgi elde edemedim. Peki öyle bir firma varsa, işlemcilerini barındıran telefonlarında çekirdek seviyesine kadar açık rom yapılabilir mi? (Google servislerini ve play storedaki uygulamaları kullanmamam gerektiğinin farkındayım.)
Cevaplarınızı bekliyor olacağım. Sabır ile okuduğunuz için teşekkürler. : )