Gönderen Konu: Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları  (Okunma sayısı 5083 defa)

Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 437
  • Dağıtım: Ubuntu Studio 18.04
  • Masaüstü Ortamı: i3wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları
« : 03 Ağustos 2015, 21:53:26 »
Merhaba, forum.donanimhaberde konuları gezerken müstakbel Linux Mint kullanıcısının sorduğu soruları bilmediğim için cevaplayamadım.

İlgili konu : http://forum.donanimhaber.com/m_108520536/f_//tm.htm#108741828

Aşağıda bu kişinin sorduğu soru var. Bu özellikleri ve eklentileri kullanması mümkün mü?


"Windows'ta OneNote ve One Drive (masaüstü), Opera Browser, yeri geldiğinde ekran klavyesi, Yapışkan notlar, HDMI kullanıyorum. Bunlar Mint'te de kullanılabilir mi? Canon MX yazıcı kullanmam gerekiyor. Sorunsuz çalışır mı?"

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları
« Yanıtla #1 : 04 Ağustos 2015, 00:17:54 »
   OneDrive için Linux'la ilgili bir çalışma yapılmış. Burada yazana göre kullanılabiliyor. OneNote yerine zim, wikidPad, NixNote... kullanılabilecek bir çok uygulama varmış. http://alternativeto.net/software/microsoft-onenote/?license=opensource&platform=linux OneNote için yapılmış bir çalışma göremedim. Ancak web sürümü ile Linux'ta da kullaılabiliyormuş.
   Opera'yı, ekran klavyesini ve yapışkan notları rahatlıkla kullanabilir. HDMI ile ilgili ayarlamalar yapmak gerekebilir. Ekran kartı bilgilerini paylaşırsa(marka ve model) yapılması gereken bir düzenleme olup olmadığı araştırılabilir. Yazıcının açlıştığını bildirenler var. Tam marka ve modeli paylaşırsa araştırılabilir.

  Bir de sürücü ile ilgili şu notumu eklerseniz sevinirim. Sürücüler işletim sisteminden çok ürünü yapan firmayla ilgili. Firma hangi işletim sistemine/sistemlerine sürücü çıkarıp çıkarmayacağını kendi belirliyor. Linux için bir donanımın sürücüsü yoksa -nadir de olsa böyle bir durumla karşılabilirsiniz- bu sorunun kaynağı üreticidir. Aynı durum diğer sistemlerde de geçerli. (Örneğin firma Windows 8 için sürücü yayınlamış ancak Windows 10 için sürücü yayınlamamış olabilir.)

Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 437
  • Dağıtım: Ubuntu Studio 18.04
  • Masaüstü Ortamı: i3wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
Ynt: Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları
« Yanıtla #2 : 04 Ağustos 2015, 00:37:16 »
   OneDrive için Linux'la ilgili bir çalışma yapılmış. Burada yazana göre kullanılabiliyor. OneNote yerine zim, wikidPad, NixNote... kullanılabilecek bir çok uygulama varmış. http://alternativeto.net/software/microsoft-onenote/?license=opensource&platform=linux OneNote için yapılmış bir çalışma göremedim. Ancak web sürümü ile Linux'ta da kullaılabiliyormuş.
   Opera'yı, ekran klavyesini ve yapışkan notları rahatlıkla kullanabilir. HDMI ile ilgili ayarlamalar yapmak gerekebilir. Ekran kartı bilgilerini paylaşırsa(marka ve model) yapılması gereken bir düzenleme olup olmadığı araştırılabilir. Yazıcının açlıştığını bildirenler var. Tam marka ve modeli paylaşırsa araştırılabilir.

  Bir de sürücü ile ilgili şu notumu eklerseniz sevinirim. Sürücüler işletim sisteminden çok ürünü yapan firmayla ilgili. Firma hangi işletim sistemine/sistemlerine sürücü çıkarıp çıkarmayacağını kendi belirliyor. Linux için bir donanımın sürücüsü yoksa -nadir de olsa böyle bir durumla karşılabilirsiniz- bu sorunun kaynağı üreticidir. Aynı durum diğer sistemlerde de geçerli. (Örneğin firma Windows 8 için sürücü yayınlamış ancak Windows 10 için sürücü yayınlamamış olabilir.)

Çok teşekkürler kendisine bu konunun linkini verdim, bu yazdıklarınızı görecektir. : )

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları
« Yanıtla #3 : 04 Ağustos 2015, 00:39:25 »
Konu Dışı bölümü üye olmayanlara kapalı.

Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 437
  • Dağıtım: Ubuntu Studio 18.04
  • Masaüstü Ortamı: i3wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
Ynt: Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları
« Yanıtla #4 : 04 Ağustos 2015, 01:09:51 »
Konu Dışı bölümü üye olmayanlara kapalı.

Bunu bildirmeniz iyi oldu. Üye olması gerektiğini söylerim.

Çevrimdışı meda

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 408
  • Dağıtım: Manjaro-Lysia 20.0 X64 KDE
  • Masaüstü Ortamı: KDE
  • Grafik Kartı: GT 940MX
  • İşlemci: İ7 7500U
Ynt: Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları
« Yanıtla #5 : 05 Ağustos 2015, 00:08:47 »
Sisteme çok bağlı değil ise yani işini aksatmayacak bir makine ise 1-2 haftalığına kurarak bahsettiği sorun olacağını düşündüğü şeyleri hiç yaşamayacak ya da başka sorunlar olacak. Şunu da hatırlatıyım sorunsuz hiçbir sistem yoktur.
"BEDAVA Bedava yaşıyoruz, bedava;Hava bedava, bulut bedava;Dere tepe bedava;Yağmur çamur bedava;Otomobillerin dışı,Sinemaların kapısı,Camekanlar bedava;Peynir ekmek değil amaAcı su bedava;Kelle fiyatına hürriyet,Esirlik bedava;Bedava yaşıyoruz, bedava.
                   Orhan VELİ"

Çevrimdışı yinemimail

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 262
Ynt: Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları
« Yanıtla #6 : 05 Ağustos 2015, 12:41:53 »
Merhaba,

O soruları soran kişi benim. Öncelikle üye olmadan önce buraya benim için konu açan arkadaşa huzurunuzda teşekkür ediyorum. Şimdi benim yazacak birçok sözüm fakat buradan yazmak yerine yeni bir konu açmayı tercih ediyorum. Hem buradaki cevapları hem de yeni cevapları birleştirip soracağım.

Saygılarımla.

Çevrimdışı abdyek

  • Penguen
  • ***
  • İleti: 437
  • Dağıtım: Ubuntu Studio 18.04
  • Masaüstü Ortamı: i3wm
  • İşlemci: i5 - 2. nesil
Ynt: Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları
« Yanıtla #7 : 05 Ağustos 2015, 14:54:41 »
Konu kilitlenebilir. [member=9]karakartala[/member]

Çevrimdışı Genizcil_N

  • Forum Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 1976
  • Dağıtım: Linux Mint 20
  • Masaüstü Ortamı: Mate
Ynt: Linux Mint Kullanmak İsteyen Kardeşimizin Şartları
« Yanıtla #8 : 05 Ağustos 2015, 15:26:34 »
Bağlantıyı ekleyip kilitleyelim o halde. http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=3874.0;topicseen