[member=2073]seron[/member], burası bir destek forumu, yani biz burada Linux'un ya da yazılımlarının geliştirilmesi için bir katkıda bulunmuyoruz. En azından benim böyle bir kabiliyetim yok. Bu çerçevevede yaptığınız eleştiriler anlamsız kalmaktadır. İyi veya kötü bir şey demek isteyip istememem önemli değil, anlatılmak istenen bu ortamın işlevi. Bahsettiğiniz uygulamaların geliştirilmesi ile ilgili fikirleriniz varsa, bu uygulamaların geliştirici alanlarını/forumlarını kullanmak daha makul olacaktır.
Kdenlive yerine Lightworks denenebilir, sanırım ücretsiz (özgür yazılım değil) ve çoklu CPU desteği mevcut.
Hem Cinnamon hem de Mate masaüstünde printscreen tuşuna bastığımda menü kapanmıyor. Ama siz ek bir uygulama kullanıyorsanız ve ekran görüntüsü almak için buna tıkladığınız menü kapanır, bu normal bir durum.
Soru ve sorunlarınız için konu açmayıp bunlarda hata var demek yanlış bir davranış. Bu soru/sorunlar hakkında çözüm olması ihtimalini görmezden gelmek gibi bir şey olmuyor mu?
Windows ile dahili olarak gelen sıkıştırma eklentisinin marifetleri ortada. Bununla kaç tane sıkıştırma formatı açabiliyorsunuz. Ben Windows'da dahili sıkıştırma eklentisini kullanan birini görmedim, bu durumda Windows'da adam gibi yapılandırılmamış bir işletim sistemi mi oluyor? Linux dağıtımları ile genelde ek bir uygulama kurmadan Windows'a göre çok daha fazla sıkıştırma biçimine destek alabiliyorsunuz. Bu durumda bu husus için Linux daha başarılı sayılmaz mı!
Evet benim sistemimide sıkıştırma konusunda bir sıkıntı yaşamıyorum. Bazı formatlar eksikse kurulum sonrasında depodan yüklüyorum. Mesela kurulu gelmeyen p7zip-full, p7ziprar, gerekli olursa rar gibi paketleri de yüklüyorum. Her paket kurulu gelecek diye bir kaide bulunmuyor sanırım.
Sisteminiz iyi ise size KDE masaüstünü tavsiye edebilirim. Bu masaüstü ile entegre gelen Ark sıkıştırma uygulaması biraz daha işlevsel olabilir.
Dediğim gibi Gimp salt bir Linux uygulaması değil, genel olarak kullanılan tüm işletim sistemlerinde çalışıyor. Bununla birlikte Photoshop'da yapabildiğim her şeyi Gimp'de yapabiliyorum.
Gimp Linux'da kullanılabilecek tek alternatif de değil, mesela
burada Krita uygulaması Photoshop için en iyi alternatif olrak gösterilmiş.
Bence Linux dağıtımlarının pek çok kullanıcı için oldukça yeterli düzeyde, pireyi deve yapmaya hiç gerek yok. Windows tarafında olmazsa olmaz uygulamalarınız varsa ve Linux tarafında çalışmıyorsa bu farklı bir durum tabii ki.
Tüm bunlara rağmen siz yakınmıyorsunuz, birbirimden bağımsız hususları alt alta sıralayarak olmadı "saysam dağ olur" diyerek bahsettiğiniz olgudan farklı bir tavır sergiliyorsunuz. Bu durumda burasının bir ağlama duvarı olmadığının altını çizmek gibi doğal bir hatırlatma olmaz. Bunun neden böyle olduğunu da üstte açıklamıştım.
Elbet her sistemin birbirinden üstün yanları vardır. Hatta Linux dağıtımlarında kullanılan masaüstü ortamlarının ve hatta dağıtımların bile birbirinden üstün tarafları veya birbirine göre eksiklikleri olabilir. Bu durum elbette eleştirilebilir, ama fayda ve katkı sağlayamak isteniyorsa bu doğru yaklaşımla olmalı, bu durumda müspet sonuçlar doğurabilir. Bunun haricindekiler "sıfıra sıfır elde var sıfır'dan öte olmaz.