Merhaba,
Linux konusunda ilk tecrübem. Windows 8.1 kullanmaktaydım ve bir arkadaşımın daha hızlı olduğu önerisiyle linux kurmaya karar verdim. Linux Mint 17.2 Cinnamon kurdum dual boot olarak kullanıyorum. Grub ile ilgili birkaç sorun yaşadım ancak anlatımlarınızdan faydalanarak o konuyu çözdüm. Yaptığım kurulumlar sadece google chrome ve nvidia sürücüsü (Nvidia x server altından Intel ve Nvidia kartları değiştirmek için)
Sormak istediğim konu ise, sensors komutuyla sıcaklıklara baktığımda herşey kapalıyken 43-48 derece arası değişen sıcaklıklar görüyorum. Chrome da 6-7 sekme açık olunca 60-65 derecelere kadar geliyor. Normalde windows üzerinde hiç işlem yapmazken 36-37 derecelik sıcaklıklar alıyorum. Linuxteki bu sıcaklık normal midir?
Diğer bir konu ise, windows üzerinde 3 tane güç seçeneği bulunmakta bilirsiniz. Güç tasarrufu, Dengel ve Yüksek Performans gibi. Linux üzerinde bunu ayarlama şansımız var mıdır? Örneğin ben adaptör takılıyken Dengeli, pil kullanırken güç tasarrufu modunda çalıştırmak istiyorum. Bunu sorma nedenim, windows üzerinde 3 saate yakın giden pilim linux üzerinde 1.5 saat dayanabildi.
Bir de yazarken aklıma geldi, Docky ya da Cairo Dock gibi eklentiler sisteme zarar verir mi?
Yardımlarınızı rica ederim. Teşekkürler şimdiden.