Gönderen Konu: Radeon 5470m harici GPU Sorunu  (Okunma sayısı 14055 defa)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Radeon 5470m harici GPU Sorunu
« Yanıtla #15 : 10 Kasım 2015, 12:28:56 »
/etc/default/grub dosyasına radeon.runpm=0  değişkenini eklememişsiniz.
https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=4738.msg30509#msg30509
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Mr. Paramedik

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 42
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Radeom 5470m
  • İşlemci: İntel Core i5 460m
Ynt: Radeon 5470m harici GPU Sorunu
« Yanıtla #16 : 10 Kasım 2015, 12:36:30 »
Hocam eklemiştim ama mouse imlecinde sorun olunca tekrar değiştirmiştim. Değişkeni yeniden ekleyip dediğiniz komutları verdim. Buyrun;
Kod: [Seç]
tolkun@tolkun-HP-G62-Notebook-PC ~ $ sudo cat /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
[sudo] password for tolkun:
0:IGD:+:Pwr:0000:00:02.0
1:DIS: :Pwr:0000:01:00.0
2:DIS-Audio: :Pwr:0000:01:00.1

Kod: [Seç]
tolkun@tolkun-HP-G62-Notebook-PC ~ $ glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Ironlake Mobile
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_light_max_exponent,

Kod: [Seç]
tolkun@tolkun-HP-G62-Notebook-PC ~ $ cat /etc/default/grub
# If you change this file, run 'update-grub' afterwards to update
# /boot/grub/grub.cfg.
# For full documentation of the options in this file, see:
#   info -f grub -n 'Simple configuration'

GRUB_DEFAULT=0
GRUB_HIDDEN_TIMEOUT=0
GRUB_HIDDEN_TIMEOUT_QUIET=true
GRUB_TIMEOUT=10
GRUB_DISTRIBUTOR=`lsb_release -i -s 2> /dev/null || echo Debian`
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash modeset=1 hybridopts=ON,DIS,OFF radeon.runpm=0"
GRUB_CMDLINE_LINUX=""

# Uncomment to enable BadRAM filtering, modify to suit your needs
# This works with Linux (no patch required) and with any kernel that obtains
# the memory map information from GRUB (GNU Mach, kernel of FreeBSD ...)
#GRUB_BADRAM="0x01234567,0xfefefefe,0x89abcdef,0xefefefef"

# Uncomment to disable graphical terminal (grub-pc only)
#GRUB_TERMINAL=console

# The resolution used on graphical terminal
# note that you can use only modes which your graphic card supports via VBE
# you can see them in real GRUB with the command `vbeinfo'
#GRUB_GFXMODE=640x480

# Uncomment if you don't want GRUB to pass "root=UUID=xxx" parameter to Linux
#GRUB_DISABLE_LINUX_UUID=true

# Uncomment to disable generation of recovery mode menu entries
#GRUB_DISABLE_RECOVERY="true"

# Uncomment to get a beep at grub start
#GRUB_INIT_TUNE="480 440 1"

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Radeon 5470m harici GPU Sorunu
« Yanıtla #17 : 10 Kasım 2015, 12:41:16 »
Alıntı
1:DIS: :Pwr:0000:01:00.0

Tamam, şimdi ATI GPU etkinleştirilebilir oldu sanırım. Aşağıdaki komutlar ile ATI GPU'yu etkinleştirmeyi dener misiniz?

Kod: [Seç]
su
echo DIS > /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch

Yukarıdaki komutları çalıştırdıktan sonra aşağıdaki komutların çıktılarına bir daha bakalım.

Kod: [Seç]
sudo cat /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
glxinfo | grep render
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Mr. Paramedik

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 42
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Radeom 5470m
  • İşlemci: İntel Core i5 460m
Ynt: Radeon 5470m harici GPU Sorunu
« Yanıtla #18 : 10 Kasım 2015, 12:44:00 »
Buyrun
Kod: [Seç]
tolkun@tolkun-HP-G62-Notebook-PC ~ $ su
Parola:
tolkun-HP-G62-Notebook-PC tolkun # echo DIS > /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
tolkun-HP-G62-Notebook-PC tolkun # sudo cat /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
0:IGD:+:Pwr:0000:00:02.0
1:DIS: :Pwr:0000:01:00.0
2:DIS-Audio: :Pwr:0000:01:00.1

Kod: [Seç]
tolkun-HP-G62-Notebook-PC tolkun # glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Ironlake Mobile
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_light_max_exponent,

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Radeon 5470m harici GPU Sorunu
« Yanıtla #19 : 10 Kasım 2015, 12:46:07 »
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp sistemi yeniden başlatınca durum ne oluyor, ATI GPU etkinleşiyor mu?

Kod: [Seç]
echo DDIS > /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Mr. Paramedik

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 42
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Radeom 5470m
  • İşlemci: İntel Core i5 460m
Ynt: Radeon 5470m harici GPU Sorunu
« Yanıtla #20 : 10 Kasım 2015, 12:52:54 »
Hocam oyunlar yine yavaş çalışıyor. Yani dahili GPU'dan çalışıyor. Daha önce Windows'tayken kullandığım oyunlar olduğu için oradan biliyorum. Yani ekran kartının gücü bu değil. Size çok zahmet verdim.

Bir de bu komutlar ile uğraşırken mouse imlecimde Chrome'da sekmeler üzerinde dolaşırken kaybolup geri gelme gibi bir problem oluştu.  Chrome'da “Kullanılabilir olduğunda donanım ivmesini kullan” seçeneğini iptal ettim. Biraz düzeldi ama eskisi gibi kusursuz değil. Acaba şimdiye kadar yapılan tüm ayarları (terminale verilen komutlar) sıfırlasak düzelir mi ve böyle bir komut var mı? Oyun oynamasam da olur ama mouse imleci hatası bayağı rahatsız edici :-)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Radeon 5470m harici GPU Sorunu
« Yanıtla #21 : 10 Kasım 2015, 13:00:00 »
Öncelikle çıktılara bakalım.

Kod: [Seç]
sudo cat /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
glxinfo | grep render

Chrome ile ilgili konudaki öneriyi deneyiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Mr. Paramedik

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 42
  • Dağıtım: Linux Mint
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon
  • Grafik Kartı: Radeom 5470m
  • İşlemci: İntel Core i5 460m
Ynt: Radeon 5470m harici GPU Sorunu
« Yanıtla #22 : 10 Kasım 2015, 13:04:52 »
Chrome ile ilgili konuda dediğiniz ayarı yapmıştım. Çıktılar da şöyle;
Kod: [Seç]
tolkun@tolkun-HP-G62-Notebook-PC ~ $ sudo cat /sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
[sudo] password for tolkun:
0:DIS: :Pwr:0000:01:00.0
1:IGD:+:Pwr:0000:00:02.0
2:DIS-Audio: :Pwr:0000:01:00.1

Kod: [Seç]
tolkun@tolkun-HP-G62-Notebook-PC ~ $ glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Ironlake Mobile
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_light_max_exponent,