Gönderen Konu: Mint 16 Cinnamon üç günlük kullanım sonucunda açılmaz hale geldi/getirdim...  (Okunma sayısı 20871 defa)

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Sizin son söylediklerinizi de yaptım; şu anda başlangıç uygulamaları listesinde de görünüyor fakat ekran resminizde gösterdiğiniz gibi benim panelimde ilgili ikon yok. Dolayısıyla ayarlarına ulaşamıyorum.

İndirdiğiniz dosyaya sağ tıklayıp Özellikleri açınız. İzinler sekmesinden çalıştırma izni vermeyi deneyiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı someanon

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 25
  • Dağıtım: LM 16 Cinnamon 64
Dediğinizi yapıp bilgisayarı yeniden başlattıktan sonra ikon göründü. Teşekkürler.

Bu arada bilgisayarı kullanırken bir nevi otokontrol uyguladığımı fark ettim. Fan sesi gene ara ara çok yükselince -bir Youtube videosu açılıp tam ekran yapıldığında mesela- ister istemez başka şeyleri kapatma gereği hissediyorum, diğer tarayıcı sekmelerini, Thunderbird'i kapatıyorum mesela... Yani şu anda aslında bu kontrolle beraber sistem kapanmadan çalışabiliyor. Fanı temizledikten sonra umarım bunlara da gerek kalmaz.

Yalnız ekran kartı sürücüsünü değiştirdiğimden beri bilgisayarı ancak güç düğmesine uzun süre basarak kapatabiliyorum. LM üzerinden "bilgisayarı kapat" komutunu verdikten sonra bir siyah ekranla karşılaşıyorum, fanın devri biraz yükseliyor ve sistem o şekilde kalıyor. Bunun çözümü için forumlarda gezindim fakat net bir çözüm bulamadım...

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Bu tip sorunlar ekran kartı sürücüsünü ve çekirdek sürümünü yükseltince geçebiliyor. Bir de burada anlatıldığı biçimde önyükleme ayarlarına acpi=force değişkeni eklemek denenebilir. Değişken eklemek çözüm olmazsa çekirdek ve sürücü güncellemesini deneriz.

Ek olarak Youtube videosu üzerinde sağ tıklayıp flash için donanım hızlandırmayı pasifleştirmek denenebilir.

« Son Düzenleme: 21 Şubat 2014, 17:30:36 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı someanon

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 25
  • Dağıtım: LM 16 Cinnamon 64
Merhaba,
 
acpi-force değişkenini ekledim fakat muhtemelen sorun tam düzelmedi. Bir kez, deneme amaçlı, "kapat" komutunu vermeden önce açık olan ne varsa -klasörler dahil- kapadım, harici diski usb'den çıkardım, wireless'i inaktifleştirdim, bluetooth'u kapadım; o zaman sorunsuz kapandı. Ama böyle bir kapatma önhazırlığını her zaman yapmak tabii ki zor. Bunun dışındaki kapanışlarda aynı sorunu yaşadım.

Gene, bir iki kez, yüksek devirli fan ve üzerine kapanma sorunu yaşadım. CPU sıcaklığını gösteren bir applet indirdim. Biraz bi şeyler yapmayan başladıktan sonra 70-72 derece civarında oluyor sıcaklık. Web'de tam ekran bir video görüntüsü açınca 80'lere ve yukarılara doğru gidiyor... Bir süre böyle kaldıktan sonra da sistem kapanıyor. Ama daha önce bahsettiğim otokontrollerle idare edebiliyorum.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Şimdi aşağıdaki komutlar ile Nvidia kapalı kaynak sürücüsünü kaldırınız.
(Not: Komutun sonundaki * işaretini unutmayınız.)

Kod: [Seç]
sudo apt-get purge nvidia*
sudo rm -rf /etc/X11/xorg.conf

Aşağıdaki komutları uçbirmde çalıştırıp Xorg Edgers PPA deposundan güncel Nvidia sürücüsünü kurunuz.

Kod: [Seç]
sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install nvidia-331 nvidia-settings nvidia-common
sudo nvidia-xconfig

Bu komutlar Nvidia kapalı kaynak sürücüsünün 331.x sürümü kurulacaktır. Güncelleme sırasında bazı dosyaların değiştirilmesi istenebilir. Bu durumda (N tuşu ile) varsayılan dosyaların korunmasını sağlamalısınız.

Sistemi yeniden başlatıp aşağıdaki komutlar ile çekirdek sürümünü 3.13'e yükseltmeyi deneyiniz. (Not : Sistemde Virtualbox kuruluysa çekirdek güncellemesi öncesi kaldırmanızı öneriririm.)

Kod: [Seç]
wget -c http://goo.gl/x4JYAz -O kernel-3.13
chmod +x kernel-3.13
sudo sh kernel-3.13

Yukarıdaki komutlar ile bir betik indirilip, bu betik (script) yardımıyla çekirdek 3.13 sürümü otomatik olarak kurulacaktır.

Güncellemeler sonunda durumda bir değişiklik oluyor mu?
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2014, 09:41:39 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı someanon

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 25
  • Dağıtım: LM 16 Cinnamon 64
Bunları yapmadan, daha önceden fark ettiğim bir bilgiyi paylaşayım.

Nvidia'nın sitesinde ilgili kriterleri seçerek yaptığım sürücü aramasında ekran kartımı (GeForce GT 425M) destekleyen son sürücünün 02.05.2013 tarihli 319.17 olduğunu fark ettim (http://www.geforce.co.uk/drivers/results/61482); 331.x kodlu son çıkan iki sürücünün listelerinde de kartım yok.

Son iletinizdeki komutlarda bir değişiklik oluyor mu bu durumda?


Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Bunları yapmadan, daha önceden fark ettiğim bir bilgiyi paylaşayım.

Nvidia'nın sitesinde ilgili kriterleri seçerek yaptığım sürücü aramasında ekran kartımı (GeForce GT 425M) destekleyen son sürücünün 02.05.2013 tarihli 319.17 olduğunu fark ettim (http://www.geforce.co.uk/drivers/results/61482); 331.x kodlu son çıkan iki sürücünün listelerinde de kartım yok.

Son iletinizdeki komutlarda bir değişiklik oluyor mu bu durumda?

Bunu bir araştırayım, olmazsa Nvidia 319 sürücüsünü yüklemeyi deneriz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Bu durumla ilgili net bir bilgiye ulaşamadım. Ben denemenizi öneririm. Beklenmedik bir durum oluştuğunda yapılanları aşağıdaki şekilde geri alabilirsiniz.

Ekran kartı sürücüsü sebebiyle masaüstüne ulaşamazsanız; CTRL + ALT + F1 tuşlarına birlikte basınız ve TTY1 uçbirimine ulaşınız. Açılan siyah ekranda kullanıcı adı ve şifrenizi girip oturum açınız ve aşağıdaki komutlar ile ekran kartı sürücünüzü silebilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get purge nvidia*
sudo rm -rf /etc/X11/xorg.conf

Çekirdk sürümünü düşürmek isterseniz, Grub önyükleyicisi açıldığında Önceki Linux (Previous Linux) seçeneği altından erişebileceğiniz çekirdek ile sistemi açınız. Masaüstüne ulaştığınızda aşağıdaki komut ile 3.13 çekirdeği silebilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get purge linux-image-3.13.0*
sudo update grub
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2014, 09:19:32 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı someanon

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 25
  • Dağıtım: LM 16 Cinnamon 64
Merhaba,

Söylediklerinizi yaptım; sistemim açıldı, masaüstüne ulaşabildim ve iki kez de sorunsuz kapatabildim.
Yalnız ekran çözünürlüğüm 640x480'de kaldı; ekran ayarlarına girdiğimde de bundan başka seçenek göremiyordum.
Sonra ekran sürücülerinin listelendiği yerde "nouveau"nun seçili olduğunu ve 331'le beraber daha önceden listede olmayan bir iki sürücünün eklenmiş olduğunu fark ettim ve 331'i seçtim. Uzunca bir yükleme sürecinin sonunda sistemi yeniden başlattım ve dediğiniz gibi masaüstüne ulaşamadım.
Kod: [Seç]
sudo apt-get purge nvidia*
sudo rm -rf /etc/X11/xorg.conf
komutlarını uyguladım. Masaüstüne tekrar ulaştıktan sonra diğer ekran sürücülerinden birini denedim. ("309-update"ti galiba) Yükleme gerçekleşemedi. "304-update"i denedim, gene olmadı. Sonra ilk 304'ü denedim. Bu arada defalarca reboot işlemi gerçekleştirdim. Sonra açılışlarda Cinnamon çökmüş olarak masaüstüne ulaştım.. Bunu çözemeyince çekirdeği eski versiyonuna getirmeye karar vererek
Kod: [Seç]
wget -c http://goo.gl/x4JYAz -O kernel-3.13
chmod +x kernel-3.13
sudo sh kernel-3.13
komutlarını uyguladım.
Xserver ile ilgili mavi ekran uyarıları almaya başladım.
Ve konumuza uygun olarak LM16 Cinnamon'u tekrar çöküş noktasına getirmeyi başarmış olabilirim.

Sürecin ilk etabında (yeni ekran sürücüsünün kurulması) yaşadığım hata/sorunlar:
Kod: [Seç]
sudo apt-get install nvidia-331 nvidia-settings nvidia-commonkomutundan sonra "E: Unable to locate package nvidia-settings"

Kod: [Seç]
sudo nvidia-xconfig 'dan sonra "command not found"
 

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Öncelikle aşağıdaki komutların çıktılarını rica edeyim.

Kod: [Seç]
sudo apt-get update
dpkg -l | grep nvidia
dpkg -l | grep linux-image
ls /etc/apt/sources.list.d/
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2014, 23:57:40 Gönderen: Butterfly »
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı someanon

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 25
  • Dağıtım: LM 16 Cinnamon 64
Düzeltme: Son mesajımda çekirdeği eski versiyonuna getirmek için uyguladığımı yazdığım komutlar şöyle olacaktı...
Kod: [Seç]
sudo apt-get purge linux-image-3.13.0*
sudo update grub



Komut çıktıları...
(Isınıp kapanma sorununa maruz kalma ihtimalinden dolayı masaüstüne geçmeden ctrl+alt+F1 üzerinden ulaştığım terminalde uyguladım bu komutları.)





Düzenleme : Mesajlar birleştirildi.
« Son Düzenleme: 01 Mart 2014, 08:53:14 Gönderen: Butterfly »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Aşağıdaki komut ile xorg.conf dosyasını tekrar oluşturmayı dener misiniz? Nvidia-settings paketi kurulu gözüküyor.

Kod: [Seç]
nvidia-xconfig
Xorg Edgers PPA deposu da eklenmiş, paket listesi güncellemesinde de sanırım bir sıkıntı yok.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı someanon

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 25
  • Dağıtım: LM 16 Cinnamon 64
Kod: [Seç]
nvidia-xconfig

WARNING: Unable to locate/open X configuration file.


ERROR: Unable to write to directory '/etc/X11'.

Masaüstü açılırken de "Do you want to restart Cinnamon? Cinnamon just crashed. You are currently running in Fallback Mode." uyarısını alıyorum.

Çevrimdışı someanon

  • Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 25
  • Dağıtım: LM 16 Cinnamon 64
Ek bilgi: Driver manager'da şu anda 304 aktif görünüyor. Cinnamon çalışmasa da masaüstü çözünürlüğü olması gerektiği gibi. Isınma sorunu gene var gibi.

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Yönetici haklarıyla çalıştırılması gerekiyordu komutun. Bir daha dener misiniz?

Kod: [Seç]
sudo nvidia-xconfig
Önce aşağıdaki komut ile nvidia-331 sürücüsünü yükleyiniz, nvidia-settings zaten yüklü gözüküyor.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install nvidia-331
Bu sürücü ile sorun olmazsa akabinde çekirdek sürümünü yükseltmeyi deneyebilirsiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]