Gönderen Konu: Linux Mint 18.3 Sylvia Açılışta belirtilen hatalar  (Okunma sayısı 3230 defa)

Çevrimdışı Naserotonin

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 4
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 3.6
  • Grafik Kartı: Intel, AMD
  • İşlemci: Intel
Grub ekranı geçtikten sonra sistem açılırken birtakım yazılar görüyorum, bu hatalar neyin nesidir acaba? Uçbirime "dmesg" komutunu verdiğimde çıkan kırmızı renkteki yazılar şu şekilde:
-acpi_call: Cannot get handle: Error: AE_NOT_FOUND
-leds dell::kbd_backlight: Setting an LED's brightness failed (-5)
-ath10k_pci 0000:02:00.0: failed to fetch board data for bus=pci,vendor=168c,device=0042,subsystem-vendor=1028,subsystem-device=1810 from ath10k/QCA9377/hw1.0/board-2.bin

Daha öncesinde de PCIe Bus Error adı altında birkaç hata vardı, yabancı bir forumdan görerek Grub'a GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash pci=nomsi" kodunu ekledim. O çözülmüş gibi, dmesg kodunu girdiğimde gözükmüyor. Ama emin değilim bu kod hatayı çözdü mü gerçekten, yoksa sadece rahatsız etmemesi için gizledi mi?

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Linux Mint 18.3 Sylvia Açılışta belirtilen hatalar
« Yanıtla #1 : 17 Nisan 2018, 11:36:51 »
nomsi değişkeninin açıklaması aşağıdaki gibi. MSI ile ilgili kesme isteklerini sistem genelinde pasifleştiriyormuş.

nomsi           [MSI] If the PCI_MSI kernel config parameter is
                                enabled, this kernel boot option can be used to
                                disable the use of MSI interrupts system-wide.

MSI = Message Signaled Interrupts


Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Naserotonin

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 4
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 3.6
  • Grafik Kartı: Intel, AMD
  • İşlemci: Intel
Ynt: Linux Mint 18.3 Sylvia Açılışta belirtilen hatalar
« Yanıtla #2 : 17 Nisan 2018, 19:25:52 »
Teşekkürler. Peki üstteki hatalar nedir? Sizlerde de var mı bu tür hatalar, kafaya takmalı mıyım bunları?

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Linux Mint 18.3 Sylvia Açılışta belirtilen hatalar
« Yanıtla #3 : 18 Nisan 2018, 15:16:19 »
"acpi_call" ile başlayan uyarı mesajı büyük ihtimalle hibrit GPU ile ilgili. Bunun için ekran kartı ile ilgili çıktıları da paylaşarak yeni bir konu açabilirsiniz.

"leds dell" ile başlayan uyarı klavye ışığı ile ilgili, sanırım çekirdek güncellemesi ile çözülür. "ath10k_pci" ile başlayan firmware uyarısı, linux-firmware paketini güncellemeyi deneyiniz.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]

Çevrimdışı Naserotonin

  • Çok Yeni Penguen
  • *
  • İleti: 4
  • Dağıtım: Linux Mint 18.3
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 3.6
  • Grafik Kartı: Intel, AMD
  • İşlemci: Intel
Ynt: Linux Mint 18.3 Sylvia Açılışta belirtilen hatalar
« Yanıtla #4 : 19 Nisan 2018, 16:57:29 »
Hibrit GPU bildiğim kadarıyla Intel+Nvidia sistemlerdeki olay. Bende Intel+AMD var. Ayrıca cihazımda Nvidia gpu olmamasına rağmen sistemi kurarken Nvidia Prime adlı bir uygulama da yüklenmiş, ekran görüntüsü ekledim. Cihazımın klavyesinde de ışık yok. Bu iki hata gereksiz olabilir mi bunlar doğrultusunda?

http://tinypic.com/r/2wdpuft/9
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2018, 17:09:59 Gönderen: Naserotonin »

Çevrimdışı Butterfly

  • Proje Sorumlusu
  • Guru
  • *****
  • İleti: 18863
  • Linux Mint Türkiye
  • Dağıtım: Linux Mint 20 & LMDE 4
  • Masaüstü Ortamı: Cinnamon 4.6 & Xfce 4.14
  • Grafik Kartı: Nvidia GF 9500
  • İşlemci: AMD X3
Ynt: Linux Mint 18.3 Sylvia Açılışta belirtilen hatalar
« Yanıtla #5 : 19 Nisan 2018, 21:02:21 »
Intel+AMD sistemlerde hibrit olarak acpi_call çağrılarını kullanabiliyor.

Nvidia-prime eklentisi varsayılan olarak kurulu geliyor, ama sadece Nvidia-prime çözümü uygulandığında etkinleşiyor. Kurulu gelmesinde diğer sistemler için bir sakınca yok.

Sorunların çözümü için lütfen yeni konular açalım.
Elimizden geldiğince dilimizin döndüğünce...

[info] Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler  |  Forum Kuralları  |  Kod Etiketi Kullanımı[/info]